Gå til innhold

Nei til jenter i forsvaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i et rettferdig samfunn får alle prøve seg som kirurger, piloter, etc fordi de har lyst.

 

Poenget mitt er at mange jenter er gode nok fysisk og psykisk å være i forsvaret på lik linje med gutter som møter kravene.

Men det blir feil når de får bli med på grunn av kvotering.

 

Jeg vil i allefall ikke ha kvotering i livsviktige stillinger, som dette tross alt er.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
Nei til likestilling og et bra og et rettferdig samfunn! Se på meg, jeg er bedre enn det andre kjønn! Jeg er best!

7969634[/snapback]

 

Det er på ingen måte poenget i denne diskusjonen, finn et RU-forum du kan preke til koret på er du snill.

7969771[/snapback]

 

Ok! Tusen takk for tipset! Det skal jeg virkelig sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Nei til likestilling og et bra og et rettferdig samfunn! Se på meg, jeg er bedre enn det andre kjønn! Jeg er best!

7969634[/snapback]

 

Det er på ingen måte poenget i denne diskusjonen, finn et RU-forum du kan preke til koret på er du snill.

7969771[/snapback]

 

Ok! Tusen takk for tipset! Det skal jeg virkelig sjekke ut :)

7969854[/snapback]

 

Gjør det, for ditt opprinnelige innlegg har ingenting med saken å gjøre og er ikke annet enn et dårlig utført troll.

Lenke til kommentar

Motivasjon er über viktig!

 

Hva skal vi med en gjeng gutter eller jenter som er umotiverte og utrente? Det er mange gutter som ikke for alt i verden vil inn til førstegangstjeneste, og som rett og slett ikke hører hjemme i forsvaret. Disse bør siles bedre ut. Når dette er gjort kan de begynne å fylle opp med jenter. Spark skiten ut av Forsvaret og ansett motiverte og lønnede soldater.

 

Dessuten; Tror dere gutter at krig bare er å marsjere i takt og skyte på kommando? Det er ikke alltid den som er tøffest på trening, eller den som er størst i kjeften som står frem i en evt. krise.

 

De som har vært i Afganistan har sett hva jenter kan bidra med. Ikke bare som soldater, men som medmennesker. (Nei, da mener jeg ikke som panzerlesber. :hrm: )

 

Det er ikke alle jenter som passer inn i forsvaret, men de som gjør det søker seg dit selv. Det er mange jenter som faktisk er langt sterkere enn de mest pinglete pysene av dere gutta, både fysiks og psykisk.

 

Lq :ph34r:

Lenke til kommentar
Motivasjon er über viktig!

 

Hva skal vi med en gjeng gutter eller jenter som er umotiverte og utrente? Det er mange gutter som ikke for alt i verden vil inn til førstegangstjeneste, og som rett og slett ikke hører hjemme i forsvaret. Disse bør siles bedre ut. Når dette er gjort kan de begynne å fylle opp med jenter. Spark skiten ut av Forsvaret og ansett motiverte og lønnede soldater.

 

Dessuten; Tror dere gutter at krig bare er å marsjere i takt og skyte på kommando? Det er ikke alltid den som er tøffest på trening, eller den som er størst i kjeften som står frem i en evt. krise.

 

De som har vært i Afganistan har sett hva jenter kan bidra med. Ikke bare som soldater, men som medmennesker. (Nei, da mener jeg ikke som panzerlesber. :hrm: )

 

Det er ikke alle jenter som passer inn i forsvaret, men de som gjør det søker seg dit selv. Det er mange jenter som faktisk er langt sterkere enn de mest pinglete pysene av dere gutta, både fysiks og psykisk. 

 

Lq  :ph34r:

7971335[/snapback]

 

"Dessuten; Tror dere gutter at krig bare er å marsjere i takt og skyte på kommando? Det er ikke alltid den som er tøffest på trening, eller den som er størst i kjeften som står frem i en evt. krise."

 

Train hard, fight easy.. verre er det ikke. Selvsagt kan jenter være med, HVIS de møter de samme krav som guttene møter.

 

enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Det er ikke alle jenter som passer inn i forsvaret, men de som gjør det søker seg dit selv. Det er mange jenter som faktisk er langt sterkere enn de mest pinglete pysene av dere gutta, både fysiks og psykisk. 

 

Lq  :ph34r:

7971335[/snapback]

 

Feil.

 

Noen av dem søker seg inn i forsvaret for å være nær kjæresten. Og blir "kvotert" inn med lavere krav og preferensiell behandling bare på grunn av kjønn. "Er du trøtt?, dakkar! Gutter ta sekken så tar korporalen seg en tur i MBen og varmer seg mens dere marsjerer videre!"

 

Been there, carried the extra weight...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Slik førstegangstjenesten fortoner seg den dag i dag, har jeg ingenting imot jenter der. Der hvor jeg har vært har det hele fortonet seg som en eneste stor barnehage av en husmorskole på rekrutten. For så vidt gjorde det det samme på håkonsværn også, men heldigvis bor jeg nær nok der til at jeg ikke måtte gjøre håkonsværn til livet mitt i 10 måneder, slik som mange stakkarer jeg kjenner til. Da hadde jeg blitt gal. Men uansett, jeg hadde et poeng her et sted. Ja, det var at jenter i vanlig førstegangstjeneste som gutter også bedriver, har jeg ingenting imot. Ihvertfall ikke så lenge det er snakk om verneplikt. Vanlig førstegangstjeneste er ikke krevendes i noe særlig grad. Og på tross av hva befal påstår, så blir ikke en vanlig soldat sendt ut i krigen uten videre. DA skal de ekstraordinære omstendigheter til. Men slik jeg opplevde det, og slik jeg oppfattet at jentene som var i millitæret samtidig som meg opplevde det, sier ikke jeg nei til jenter i millitæret.

 

Når det er sagt, så er det en helt annen sak når det gjelder litt mere proffe divisjoner i millitæret som faktisk driver trening som gjør deg virkelig klar for kampsituasjoner og krigssituasjoner. Hvis jenter kvoteres inn der uten å være kvalifiserte nok, er det veldig ille. Og hvis det faktisk skjer (noe jeg ikke vet noe om), så forstår jeg veldig godt frustrasjonen til enkelte. Men som sagt, hvis vanlig førstegangstjeneste (der man ikke ender opp i krigen med mindre noen går til full krig mot Norge), så ser jeg ingenting galt med at jenter flest kan være med på det. Det er ikke noe værre enn en litt fysisk husmorskole hvor du lærer en del ting i tillegg til å bli i bedre fysisk form (ihvertfall de første 2 månedene).

Lenke til kommentar
Du har vært i mang et stort slag sammen med lottene skjønner jeg? :D

 

Og så vidt det er meg bekjent så er ikke vi gutta spess sterkere enn jentene psykisk...

7974124[/snapback]

 

 

1) Det hjelper lite å være sterk psykisk om du ikke klarer å bære vannet ditt, ammunisjonen din og resten av utstyret ditt selv.

 

2) Hvordan er det diskriminerende at man stiller samme krav til gutter OG jenter? Da får alle som faktisk KLARER kravene være med, det at mange jenter IKKE klarer disse kravene er ingen grunn til å sette liv i fare. Så enkelt er det.

Endret av ulrikft
Lenke til kommentar

Og så vidt det er meg bekjent så er ikke vi gutta spess sterkere enn jentene psykisk...

 

Når det kommer til krig og konflikt er menn rett og slett bedre rustet. Vi har fysikken og den vi har levd med den hele livet, da gutter og menn i all forutseelig fremtid vil sloss, da vi tross alt er dyr, for å måle styrke og for å løse problemer. Vi har også heftige doser adrenalin, testosteron, og psykisk sett mangler de fleste menn mye på empatifronten i forhold til kvinnene noe som sikkert også har sin basis i fysiologiske årsaker i hjernen.

 

De fleste kvinner holder ikke ut i kamp. Og gutta holder ikke ut å ha dem der... på flere måter. Slikt har vært forsøkt tidligere.

Lenke til kommentar

Man binder seg på ingen måte til forsvaret ved å dra på seksjon, men man har en kjempefin mulighet til å finne ut hva Forsvaret kan tilby av gratis videreutdanning. Som ett ledd i omstillingen av Forsvaret skal militæret i større grad bekle oprative stillinger som tidligere har vært forbeholdt yrkesoffiserer, som nå kan bli ledig for sivil tilsetting. Dette vil skape behov for flere sivile og samtidig gir det sivile bedre karrieremuligheter i Forsvaret. I Forsvaret finnes det jobber for nesten alle yrkeskategorier, fra yrkesoffiserer og avdelingsbefal til sivile jurister. IT-spesialister, økonomer og mekanikere. Det skaper en mangfoldig arbeidsplass med gode muligheter for karriere og egenutvikling.

 

Så; da får jentene som dere ser på som ubrukelige ta videreutdanningen, så får dere guttene ta dere av det som krever sterkere psyke. :-)

 

Lq :)

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så er det en helt annen sak når det gjelder litt mere proffe divisjoner i millitæret som faktisk driver trening som gjør deg virkelig klar for kampsituasjoner og krigssituasjoner.

 

Litt på siden dette her, men det er rundt 50 år siden Norge hadde mer enn en divisjon. 6. Divisjon ble nedlagt for noen år siden (RIP) så nå har vi ingen.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Jeg tar dette med stor ro. Greit nok, det er jævlig kjipt for gutter som oppfyller kravene, men ikke kommer inn på feks befalskole pga at jenter blir kvortert foran i køen, men sånn som i spesialstyrkene våre, der har en jente aldri greid kravene. Og det er vel disse som er mest aktiv i stridshandlinger pr i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...