Gå til innhold

Nei til jenter i forsvaret!


Anbefalte innlegg

Ahhh.

 

Husker tilbake til førstegangstjenesten.

 

Bar stortsett på ekstra ag3 og sekk på øvelser.

Hvorfor.

Fordi jenta i troppen ikke gadd/klarte å bære på det, og jeg fikk beskjed om å ta det.

 

Greit nok under øvelser osv, men hva når det er the real thing.

 

Flott med jenter i forsvaret under samme vilkår som gutta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter en del frustrasjon føler jeg at jeg må ta dette opp.

 

Uansett hvor jeg leser eller hører. Enten om det er på sesjon, Mil.no eller noe som i det hele tatt har med militæret å gjøre hører jeg: Vi trenger flere jenter. Det er faktisk det mest provoserende en kan høre. Har selv vært et år i militæret, og jeg har bare negative erfaringer.

 

Jeg kan begynne med rekruttskolen på Madla. Vi var en gjeng med spreke gutter som presterte vel på alle tester, helt til vi skulle ha det de kaller HH-løpet. Det som er spesielt med det løpet er at alle skal løpe sammen. Ingen i gruppa får lov å løpe fra det svakeste ledd. Selvfølgelig kom det som ingen overraskelse at gruppas svakeste ledd var jentene. Ikke bare sinket de hele gruppa med ca 50 minutter, men mange av de besvimte pga dårlig kondisjon. Det dumme var at vi ikke hadde med oss nok sanitetsbårer, så en del av jentene måtte sitte på skuldra til guttene. Skal det virkelig være sånn i en eventuell krig?

 

Hvorfor i helvette er det noe som heter jente hang-ups og gutte hang-ups? Krever ikke jentene i forsvaret likestilling? Jo, det GJØR de, så hvorfor ikke når det kommer til det fysiske? Jentene har lavere krav på 3 KM, hang ups, push ups, benk press osv. I en krig driter da fienden i at jentene har enklere krav. Det ender heller opp med at de blir skutt!

 

Jeg hater når det er jenter rundt gutta i militæret. Er det fine jenter skal gutta alltid drive å bære på jentene. Ta på de osv. Det minner meg om første dagen i barnehagen. Det blir så mye knising og fliring at det høres ut som en forbanna indianerleir.

 

I tillegg til alt dette er det ALLTID jentene som er først ute med å bli forfremmet til korporal/ULM. ARGH!! Det holder som regel at man er jente.

 

Nå har jeg tømt meg. Takk for at dere tok dere tid. Og til dere som aldri har vært i forsvaret, eller bare dimmet fordi dere er feige eller ikke gadd. IKKE BIDRA i denne tråden! Dere vet ikke hva dere snakker om.

7911957[/snapback]

 

JA til jenter i forsvaret! Urettferdig at gutta skal få et økonomisk handicap.

Lenke til kommentar
Handler ikke om det.

 

Dessuten tjener ikke man all verden når man er 18-20 år...Og man kan jo få lønn i militæret.

7965484[/snapback]

 

120 kr dagen er ikke bra.

 

Man kan fint tjene mye mer enn dette som 18-20-åring. Jenter kan dessuten gjøre andre ting i militæret også, trenger ikke være ute i felten.

Lenke til kommentar

Majoren i troppen vår benket 120kg i benkpress, 99.9% mer enn hele troppen vår kunne. Var i tillegg snikskytter og har jobbet som utkaster ved nattklubber.

Slå den ! Hun var jævlig dyktig og var rene Sniper Wolf i skogen.

 

Du må ikke dra alle jentene i en kam pga du har dårlige erfaringer med 0.00001% av de.

Lenke til kommentar
Majoren i troppen vår benket 120kg i benkpress, 99.9% mer enn hele troppen vår kunne. Var i tillegg snikskytter og har jobbet som utkaster ved nattklubber.

Slå den !  Hun var jævlig dyktig og var rene Sniper Wolf i skogen.

 

Du må ikke dra alle jentene i en kam pga du har dårlige erfaringer med 0.00001% av de.

7965926[/snapback]

 

Så ingen i troppen din tok mer enn 60 kg i benkpress?

 

Dette var forresten ganske utrolig av en dame. Men jeg mener uansett at damer bør ha verneplikt så lenge gutta har det, uavhengig av hva de tar i benken. Blir det krig i dag, kommer man ikke langt med fotsoldater og kroppslig styrke.

Lenke til kommentar
Majoren i troppen vår benket 120kg i benkpress, 99.9% mer enn hele troppen vår kunne. Var i tillegg snikskytter og har jobbet som utkaster ved nattklubber.

Slå den !  Hun var jævlig dyktig og var rene Sniper Wolf i skogen.

 

Major i troppen? :nei: Har du vært i militæret i det hele tatt?

 

Du skylder majoren din 20 armhevninger for å kalle hun snikskytter ( det heter skarpskytter ).

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Majoren i troppen vår benket 120kg i benkpress, 99.9% mer enn hele troppen vår kunne. Var i tillegg snikskytter og har jobbet som utkaster ved nattklubber.

Slå den !  Hun var jævlig dyktig og var rene Sniper Wolf i skogen.

 

Major i troppen? :nei: Har du vært i militæret i det hele tatt?

 

Du skylder majoren din 20 armhevninger for å kalle hun snikskytter ( det heter skarpskytter ).

7966376[/snapback]

Vel, faktisk så kan du under de riktige forutsetningene bli major under førstegangstjenesten...

Lenke til kommentar

Hvis du får stilling som lege eller prest, psykiater eller noe annet som krever at du har en viss autorisasjon så kan du bli offiser under førstegangstjenesten.

Vet ikke hvor høyt, men tviler på noe høyere enn major. Høyeste vernepliktige jeg møtte på var Kaptein (presten) men det var intervjua en lege med major rang under førstegangstjenesten i den avisa som utgis i militæret når jeg var inn.

Bodde selvsagt på brakke som andre vernepliktige på 4, 6 eller 8 mannsrom.

 

Og hvis noen har benyttet 6-8 år av livet sitt til å utdanne seg innen noe forsvaret benytter seg av, så er det ingenting leke-wannabe med det...og det er fornuftig at de får den rangen.

 

Er ikke Sonja Oberst eller noe sånt? Fikk Major når hu gifta seg og forfremma når hu fikk tronen eller noe sånt?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...