Gå til innhold

Nei til jenter i forsvaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kvinner er fysisk mindre bygd enn menn(vanligvis). Så det ville ikke vært riktig å sette de samme fysiske kravene for dem etter min mening.

Jeg er også mye fysisk svakere enn andre gutter. Hvorfor får ikke jeg reduserte krav da? Det er ikke riktig at de setter de samme fysiske kravene for meg etter min mening.

 

(Ironi for de som ikke skjønte det)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan dette er likestilling?

8059350[/snapback]

 

Likestilling kan man vel ikke påstå at det er nei. Men det er da vel de som fastsetter opptakskravene som må stå til ansvar for at forskjeller fortsatt eksisterer?

 

Om gutten går ut med en gjennomsnittslig karakter på 2,5. jenta med et snitt på 4, skal hun fortsatt behøve føle seg "inne" basert på "forskjellsbehandling"?

 

Kvinner er fysisk mindre bygd enn menn(vanligvis). Så det ville ikke vært riktig å sette de samme fysiske kravene for dem etter min mening.

Jeg er også mye fysisk svakere enn andre gutter. Hvorfor får ikke jeg reduserte krav da? Det er ikke riktig at de setter de samme fysiske kravene for meg etter min mening.

 

(Ironi for de som ikke skjønte det)

8059434[/snapback]

 

Fornøyelig ironi tom. :-) Men må si jeg er enig.

 

Lq :)

Lenke til kommentar
Har jentene kommet seg hit så fortjener de så absolutt å være der! Jeg kan bare ikke forstå at jentene som har gjennomført dette, sågard gjort det med heder og ære, (tom. kanskje bedre enn noen av gutta :-) )skal bli beskyldt for å ha "sluppet" gjennom grunnet "mildere stilte krav". Skal man komme seg opp og frem her i livet, må man yte megamaks . Som jo også er gjeldende innenfor alle andre yrkesgrupper.

8059209[/snapback]

 

Akkurat...

 

Da er du enig med oss som mener at vi skal ha samme krav til gutter og jenter -- slik at ingen kan si jentene slapp gjennom fordi de fysiske kravene til jenter er mindre?

 

"Heder og ære"...

Jeg tar det ut av emnet nå -- og dette har ingenting med jenter eller gutter å gjøre -- men forsvaret kan ta sin "Heder og ære" og stappe den opp et visst sted.

Det finnes ingenting som er verdt å dø for bortsett fra det å drepe dem som ønsker å drepe deg eller dine, eller uskyldige.

Heder og ære bør gå til bøndene og primærnæringen, ikke til det som er galt med verden; militære...

(Militære -- Ubestemt flertallsform)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan dette er likestilling?

8059350[/snapback]

 

 

Nå blander du likestilling og likebehandling. Forsvaret ønsker å oppnå likestilling og dette går da på bekostning av likebehandling. Skyld på politikerne og husk på dette neste gang du vurderer å stemme AP, SV, KRF, Høyre, Venstre eller SP. :)

 

 

Det er ikke politisk korrekt å behandle mennesker likt på bakgrunn av kjønn. Dette gjelder kun hvis den prosentmessige fordelingen mellom kjønnene er temmelig lik. Om det er 90% menn i forsvaret så er dette et problem i henhold til likestilling. Selv om det er slik uten noen form for kjønnsdiskriminering. Så da er det, i likestillingens navn, riktig å kjønnsdiskriminere menn (les kvotering) for å heve prosentsatsen. Man forkaster altså prinsippet om likebehandling til fordel for likestilling. I andre yrker er det kvinner som blir rammet (om de har stor prosentmessig overtall)

 

Dessverre. Men det er bred politisk aksept for det. Noe som sikkert skyldes at Norge består av bred politisk idioti. :)

Lenke til kommentar
Kvinner er fysisk mindre bygd enn menn(vanligvis). Så det ville ikke vært riktig å sette de samme fysiske kravene for dem etter min mening.

Jeg er også mye fysisk svakere enn andre gutter. Hvorfor får ikke jeg reduserte krav da? Det er ikke riktig at de setter de samme fysiske kravene for meg etter min mening.

 

(Ironi for de som ikke skjønte det)

8059434[/snapback]

Enig. Små folk burde ideelt sett ha hardere krav enn store folk, så det blir cirka likt når man får på seg noen kilo utstyr.

Lenke til kommentar
Kvinner er fysisk mindre bygd enn menn(vanligvis). Så det ville ikke vært riktig å sette de samme fysiske kravene for dem etter min mening.

 

liga: Det skal legges til at han var dreven i 'suck up'

8059422[/snapback]

 

Altså, du vil justere kravene etter jentene.. og drite i resultatet.. HVORFOR..?

Lenke til kommentar

Ja, induviduelle krav til alle jenter som prøver, slik at alle klarer det og det ikke blir noe grining.. akkurat det jeg mente.

 

Jeg ser ikke hva dere sutrer for. Med mindre man søker til en jegertropp el. så er de fysiske kravene noe de aller fleste kan klare med litt trening. Det er ikke snakk om å drite i resultatene, men snakk om et noe mildere krav for jenter siden de fra naturens side er svakere bygd enn menn.

 

Alle nato kravene er tester uansett av typen som ikke går ut på hvor mye man tar i benk osv, men dra rævva si 3000 meter, dra seg opp med armene, løfte overkroppen med magemusklene og denslags. Jeg vil påstå at de går mer på hva slags form man er i generelt.

 

Vel, nok om dette, på tide å gjøre noe mer givende, som å skvette vann på en gås.

Lenke til kommentar
Ja, induviduelle krav til alle jenter som prøver, slik at alle klarer det og det ikke blir noe grining.. akkurat det jeg mente.

 

Jeg ser ikke hva dere sutrer for. Med mindre man søker til en jegertropp el. så er de fysiske kravene noe de aller fleste kan klare med litt trening. Det er ikke snakk om å drite i resultatene, men snakk om et noe mildere krav for jenter siden de fra naturens side er svakere bygd enn menn.

 

Alle nato kravene er tester uansett av typen som ikke går ut på hvor mye man tar i benk osv, men dra rævva si 3000 meter, dra seg opp med armene, løfte overkroppen med magemusklene og denslags. Jeg vil påstå at de går mer på hva slags form man er i generelt.

 

Vel, nok om dette, på tide å gjøre noe mer givende, som å skvette vann på en gås.

8066033[/snapback]

 

Igjen, HVORFOR skal man gi lettere krav til jenter..? Hvilken rasjonell grunn skal man ha for å gjøre det i militærsammenheng? Den dagen jeg blir skutt i beinet og den kvinnelige makkeren min sier "duh, jeg har bare trent på å dra 40-50kgs folk jeg, du er 100kg.. så desverre.. du får bare ligge"...? hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar

Ulrikft ; En gjenganger her er kommentarer om jentenes fysiske tilstand. Hvorfor skulle ikke en jente klare bære en person på ryggen? Alle mannlige soldater veier da så langt i fra 100kg de heller. Hva om du måtte bære en kvinnelig tungvekter på rundt 100kg (grunnet kraftig benbygning, lengde- ikke fedme), hvor langt kom du? Har du noen garanti for at kreftene dine vile være tilstrekkelig til å få denne jenta i sikkerhet? Jentene er langt fra så svake som enkelte her ser ut til å tro. Eller vil ha det til. Dessuten får man i slike situasjoner uante krefter. Som en ikke er helt sikker på hvor kommer fra..

 

ArmenMinAu ;Har du noe som kan bekrefter at dødsfallene der nede har steget grunnet jentenes tilstedeværelse?

 

Andre1984 ; "Det finnes ingen ting som er verdt å dø for bortsett fra.. "

Nei, kanskje ikke. Men nå er det ikke bare på stridslinjen krigene utkjempes. Er det så vanskelig å forstå det? Det er ikke ensbetydende med døden om man deltar der nede, bare en risiko.

 

Har man sett noen av barnesoldatene som er der nede får man automatisk en sterk trang til å hjelpe! Har man bidratt til at en barnesoldat eller to legger fra seg geværene, føler man så absolutt at man har gjort en kjempeinnsats.

 

I et yrke hvor lydighet og sterk disiplin er i fokus, så er det så absolutt plass til medmenneskelighet . Utrolig men sant!

 

Lq. :)

 

Her diskuterer vi om vi vil ha jenter i Forsvaret, mens...

post-121787-1172926831_thumb.jpg

Lenke til kommentar
ArmenMinAu ;Har du noe som kan bekrefter at dødsfallene der nede har steget grunnet jentenes tilstedeværelse?

Det var ikke slik jeg mente det, men vil vi virkelig risikere liv bare fordi vi valgte dårligere soldater til å krige (jenter) når vi kunne ha valgt bedre kvalifiserte soldater (menn), men som ikke fikk lov pga. høyere krav.

 

Her diskuterer vi om vi vil ha jenter i Forsvaret, mens...

Lame måte å unngå en diskusjon på. Dette har ingenting med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar

Menn som ikke fikk lov pga. for høyere krav..

Ja, hva om de jentene som er der nede er bedre enn de som ikke utfylte kravene?

 

Ingen ting med diskusjonen å gjøre sier du. Nei, du har helt rett. Men ville bare fokusere på at det finnes andre ting som begge kjønn kan bidra med der nede. Forsvaret er ikke ensbetydende med stridigheter.

 

Lq :)

Lenke til kommentar

Det var ikke slik jeg mente det, men vil vi virkelig risikere liv bare fordi vi valgte dårligere soldater til å krige (jenter) når vi kunne ha valgt bedre kvalifiserte soldater (menn), men som ikke fikk lov pga. høyere krav.

 

Eg trur ikkje testane soldatane går igjennom for å kvalifisere seg gir noko konkret bilete av kor godt dei vil gjere det i praksis uansett. Er antageleg mange eigenskapar ved folk som er nyttige for soldatar men som ikkje kjem fram i testar. Ikkje at eg kjem på noko i farta, men ein kan jo samanlikne det med skule og arbeidsliv. Er mange som gjer det dårlig på skulen, men klarar seg bra likevel som vaksne. Dessutan er det jo andre eigenskapar som ofte utgjer større forskjell enn kjønn. Høgde og vekt for eksempel. Ein person på 1,60 kjem til å ha vansker med å bære ein person på 1,90 uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Menn som ikke fikk lov  pga. for høyere krav.. 

Ja, hva om de jentene som er der nede er bedre enn de som ikke utfylte kravene?

8068186[/snapback]

Ja, men da ville jo det passet perfekt med like krav. Hvis en gutt springer 3000 på under 12 (?) minutter, så kan jo jentene også gjøre det slik at vi er sikre på at de er like kvalifiserte. Dersom gutten springer 12,30 på 3000 og jenta 14 på 3000, og jenta kommer inn, så er det ikke rettferdig. Og nå snakker jeg ikke bare om 3000 meteren, og også om andre ting som benkpress osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hadde en gruppe i fysisk fostring sist uke og i hinderbanen knuste jentene nesten alle guttene. Dessuten var de veldig flinke til å holde laget samlet og pushe på.

Lenke til kommentar

Dette er IKKE en diskusjon på om jenter er bedre eller dårligere enn gutter i ditt og datt, for det er, som 99.9% av alle her inne garantert vet, helt individuellt. Det finnes svake gutter og det finnes sterke jenter.

 

Problemet, slik vi ser det, er at jenter ofte slipper inn med lavere krav enn gutter slik det er i dag p.g.a de har lavere krav. Det er utifra det, akseptert at en kvinnelig soldat skal ha mindre fysiske krav enn en mannlig. Det er det samme som å si at en kvinnelig soldat ikke trenger å kunne løfte like mye som en mannlig soldat, ikke trenger å kunne bevege seg X antall kilometer like raskt o.s.v...

 

Ja det er litt irrelevant nå, jeg kan være enig i det, Sannsynligheten for at vi skal i krig i de nærmeste åra er forsvinnende liten. Men i en tenkt krig må man kunne stole på at personen ved...urk dette er nevnt 100 ganger før i denne tråden, GIDDER ikke gjenta det..

 

Samme krav for samme jobb - DET er det mange av oss her inne argumenterer for.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Ulrikft ; En gjenganger her er kommentarer om jentenes fysiske tilstand. Hvorfor skulle ikke en jente klare bære en person på ryggen? Alle mannlige soldater veier da så langt i fra 100kg de heller. Hva om du måtte bære en kvinnelig tungvekter på rundt 100kg (grunnet kraftig benbygning, lengde- ikke fedme), hvor langt kom du? Har du noen garanti for at kreftene dine vile være tilstrekkelig til å få denne jenta i sikkerhet? Jentene er langt fra så svake som enkelte her ser ut til å tro. Eller vil ha det til. Dessuten får man i slike situasjoner uante krefter. Som en ikke er helt sikker på hvor kommer fra..

 

ArmenMinAu ;Har du noe som kan bekrefter at dødsfallene der nede har steget grunnet jentenes tilstedeværelse?

 

Andre1984 ; "Det finnes ingen ting som er verdt å dø for bortsett fra.. "

Nei, kanskje ikke. Men nå er det ikke bare på stridslinjen krigene utkjempes. Er det så vanskelig å forstå det? Det er ikke ensbetydende med døden om man deltar der nede, bare en risiko.

 

Har man sett noen av barnesoldatene som er der nede får man automatisk en sterk trang til å hjelpe! Har man bidratt til at en barnesoldat eller to legger fra seg geværene, føler man så absolutt at man har gjort en kjempeinnsats.

 

I et yrke hvor lydighet og sterk disiplin er i fokus, så er det så absolutt plass til medmenneskelighet . Utrolig men sant!

 

Lq.  :)

 

Her diskuterer vi om vi vil ha jenter i Forsvaret, mens...

8067995[/snapback]

 

Det at du ikke fatter poenget mitt er strengt tatt ikke mitt problem.. Det jeg reagerer på er at det er lavere krav for jenter enn for gutter, HVORFOR skal det være det..? Hvis det er like krav kommer ALLE gutter og ALLE jenter som er GODE NOK inn.. hvor er problemet med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...