Gå til innhold

Windows Vista - Tips & Triks - Post dine!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden burde ihvertfall ryddes opp i før den stickyes, da det er utrolig mye som ikke er "tips og triks" her. Jeg snakker da om alle spørsmål om andre ting, folk som skjeller ut andre som kommer med "innlysende" tips, etc.

 

Denne posten jeg skriver her, samt de over er også noe som ikke hører hjemme her.

Lenke til kommentar

For meg virker det som om noen er "fornærmet" fordi deres tråd ikke ble sticky,menst andres ble det.

Det jeg så på med denne tråden at her var det mange tips som sikkert mange har bruk for,menst det i andre Vistatråder går mere på diskusjon om vista, det er selvsagt kjekt å ha en diskusjonstråd og så lenge Vista har intresse så vil jo den holde seg overst på første side og dermed være lett og finne,menst en tips tråd om den ikke er sticy vil falle bakove da det ikke like ofte kommer inn nye inlegg.

Mitt forslag var dermed ikke basert på hvilken tråd som var "best" eller ei,men rett og slett med tanke på at denne skulle være lett tilgjengelig for dem som slet med vista :)

Lenke til kommentar
Tråden burde ihvertfall ryddes opp i før den stickyes, da det er utrolig mye som ikke er "tips og triks" her. Jeg snakker da om alle spørsmål om andre ting, folk som skjeller ut andre som kommer med "innlysende" tips, etc.

 

Denne posten jeg skriver her, samt de over er også noe som ikke hører hjemme her.

8035414[/snapback]

 

Tipsene og triksene legges jo i førsteposten :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan lager man eg partisjon i det vista programmet?

8018394[/snapback]

 

Det er et avansert valg du får når du installerer programvaren. Husker ikke hva det heter eksakt, men følg med på den lille skriften til venstre i bildet når du går fra skjermbilde til skjermbilde i installsjonen.

 

MEN, selv sliter jeg nå med at XP ikke vil boote igjen. Får samme feilmelding som tidliger nevnt av andre: NTDLR el.

Lenke til kommentar

"Sticky" Flip3D.

 

Når du starter Flip3D vha. tastaturet, kan du holde inne CTRL for å få vinduene "sticky" - dvs. CTRL+WIN+TAB. (Samme effekt som når man klikker på quick-launch snarveien)

 

@Snekker`n; Det der skrev jeg for lenge siden :) Kjenner igjen ting jeg skriver med en gang.

Lenke til kommentar

Kan jo ta med denne og da:

 

Funksjon: Slippe å logge på hver gang du restarter\starter PC'en.

Fremgangsmåte: Win + R -> Skriv inn: control userpasswords2 -> Fjern haken ved "Brukere må angi brukern..." og trykk bruk. Skriv inn passordet til brukeren din som skal logges på automatisk i vinduet som kommer opp og trykk ok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mulig fiks for tap av internett via nettleseren

Om du mister nett-tilgangen til nettleseren mens andre program som messenger og torrent fungerer, så er dette en mulig løsning. Du slipper da å starte maskinen på nytt for å få det til å fungere igjen. Den krever at du deaktiverer en tjeneste. Ikke en nødvendig en for å kjøre Windows.

 

Funksjon: Få nettet oppe igjen uten omstart dersom nettleseren stopper å laste inn nettsider.

Fremgangsmåte:

1. Win + R -> Skriv inn: services.msc

2. Finn tjenesten IPhelper

3. Stopp tjenesten og sett den til manuell

 

IPhelper

Provides automatic IPv6 connectivity over an IPv4 network. If this service is stopped, the machine will only have IPv6 connectivity if it is connected to a native IPv6 network.

 

Håper noen har nyttet av dette. Fungerte fint hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...