Gå til innhold

Windows Vista - Tips & Triks - Post dine!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Du veit sikkert hva ping er?

 

Altså det som skjer med vista, er at selvom man er koblet til ett nettverk, så søker windows etter fler hvert minutt, automatisk.

 

Når den gjør dette, får man en ekstrem lagg og det er umulig å ha det slik som det er nå, om man skal spille.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen måte å skru av dette i vista. I XP skrudde man bare av WZC i tjenester.. :(

 

Kan du mye om data? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Siden trådstarter oppfordrer til å stille spørsmål flere kan ha nytte av her, så har jeg en liten sak jeg har prøvd å finne ut av.

 

Når jeg prøver å åpne filer fra networkshares, f.eks en avi fil, så spør den om jeg er sikker (se bildet), selv om jeg første gangen valgte at den ikke skulle spørre hver gang. Veldig irriterende, da jeg har alt av media og stuff på en hjemmeserver i kjelleren.

 

Noen gode forslag på hvordan jeg skal få bort dette vinduet? UAC er slått av.

 

post-86587-1201710704_thumb.png

Lenke til kommentar

Fungerer dårlig i Vista. Prøvd å søke litt på vista forums, men finner ikke noe godt svar, får muligens lage en post der.

 

Edit:

 

Der ja! Jeg glemte "." foran avi på unntak lista.

 

Run gpedit.msc, and go to Local Computer Policy->User

Configuration->Administrative Templates->Windows

Components->Attachment Manager and enable "Default risk level for file

attachments", and then enable "Inclusion list for low risk file types"

and add to this list the file extensions that you want to open without

triggering this crap.

 

Der er "planen" om andre ønsker å gjøre det samme.

 

Danke TCi :D

Endret av lain
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

hmm, er det bare jeg som er litt tilbakestående, eller kan det være at jeg faktisk ikke har gpedit.msc? har så lyst til å endre denne 0/1 knappen så jeg slår av maskinene isteden for å gå i dvalemodus.. og det hadde også vært fint om jeg kunne bytte ut "hengelåsen" med restart maskinen..

 

Noen som vet hvordan jeg deaktiverer og fjerner windows sin "bakup"-filer av systemet og drivere? bruke home premium..

Lenke til kommentar
hmm, er det bare jeg som er litt tilbakestående, eller kan det være at jeg faktisk ikke har gpedit.msc? har så lyst til å endre denne 0/1 knappen så jeg slår av maskinene isteden for å gå i dvalemodus.. og det hadde også vært fint om jeg kunne bytte ut "hengelåsen" med restart maskinen.

 

The solution is:

 

Control Panel.

System and Maintenance.

Power options.

Select your power option and choose "Change Plan Settings"

Click "change advanced power settings".

Maximise "power buttons and lid"

Maximise "Start menu power button"

Click on "sleep" which will bring up options and select "Shut down"

Apply and OK.

 

Det andre spm. får andre svare på.

 

atlef.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

----------------------------

Mulig fiks for tap av internett via nettleseren

Om du mister nett-tilgangen til nettleseren mens andre program som messenger og torrent fungerer, så er dette en mulig løsning. Du slipper da å starte maskinen på nytt for å få det til å fungere igjen. Den krever at du deaktiverer en tjeneste. Ikke en nødvendig en for å kjøre Windows.

 

Funksjon: Få nettet oppe igjen uten omstart dersom nettleseren stopper å laste inn nettsider.

Fremgangsmåte:

1. Win + R -> Skriv inn: services.msc

2. Finn tjenesten IPhelper

3. Stopp tjenesten og sett den til manuell

 

IPhelper

Provides automatic IPv6 connectivity over an IPv4 network. If this service is stopped, the machine will only have IPv6 connectivity if it is connected to a native IPv6 network.

Håper noen har nyttet av dette. Fungerte fint hos meg.

 

Funker ikke hos meg.

Noen kloke sjeler som har løsning på dette problemet?

Er jævla irriterende.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Navn: "Sticky" Flip3D

Funksjon:Når du starter Flip3D ved hjelp av tastaturet, kan du holde inne CTRL for å få vinduene "sticky".

Fremgangsmåte: CTRL+WIN+TAB. (Samme effekt som når man klikker på quick-launch snarveien)

 

Hos meg gjorde dette Win+Tab til samme som Tab. Hvordan slår jeg på Flip3D via Win+Tab igjen?

 

Edit: Merkelige greier. Aero slo seg av og jeg måtte slå det på igjen. Men nå funker sticky-metoden fint. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...