Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Er det ikke bevist at nikotin er skadelig?

9395864[/snapback]

Nikotin får blodårene til å trekke seg sammen. Om en har et aktivt liv på siden av snusingen, er det altså ingen fare i det hele tatt.

9399127[/snapback]

Ingen fare med nikotin? Slått deg ellerno?

 

Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små blodårene arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene.

 

Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les mer om nikotin her (Engelsk).

 

Symptoms

Vomiting and nausea, diarrhea

Headaches

Difficulty breathing

Pallor

Sweating

Palpitations

Stomach pains/cramps

Seizures

Weakness

Drooling (or, for toddlers, more drooling than usual)

Skin lesions (caused by prolonged chain-smoking or excessive use of nicotine patches or chewing gum)

 

Si en gang til at nikotin ikke er farlig...:p

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Ingen fare med nikotin? Slått deg ellerno?

9399258[/snapback]

Om en har en aktiv livsstil forhindrer det at blodårene trekker seg sammen. En som trener har videre blodårer enn en som sitter hjemme på ræva hele dagen. Altså, nei, med aktiv livsstil er det ikke farlig å snuse.

 

Det eneste du nevner som kan være farlig er økt mengde magesyre, men det har jeg ikke hørt eller lest om andre steder enn i posten din. Derfor tar jeg den med en skje salt.

Lenke til kommentar
Om en har en aktiv livsstil forhindrer det at blodårene trekker seg sammen. En som trener har videre blodårer enn en som sitter hjemme på ræva hele dagen. Altså, nei, med aktiv livsstil er det ikke farlig å snuse.

 

Det eneste du nevner som kan være farlig er økt mengde magesyre, men det har jeg ikke hørt eller lest om andre steder enn i posten din. Derfor tar jeg den med en skje salt.

9399388[/snapback]

Mener du det enda, er du bare ignorant.

 

Click me!

Lenke til kommentar

En som er god og ikke renner er Catch sine! dn jeg aldri kommer på hva heter, MINTSMAK sier jeg bare xD lettere :) Den renner aldri, og er passelig mild. Elsker den ;D Ellers kan du lett prøve General Onyx. smaker godt men KAN renne. General white portion renner iallefall ikke , men smaker ikke så godt som catch.

Kjøp Catch ;)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Mener du det enda, er du bare ignorant.

 

Click me!

9399513[/snapback]

Ja, jeg mener det enda. Om snus var så skadelig som folk skal ha det til, ville staten vist om det og plassert en skikkelig advarsel på boksen. Ikke noe "det er mulig snus er skadelig" tull. Forskere ansatt av den norske stat vet langt mer om det her enn hva du og de som har skrevet wikipedia artikkelen gjør. Er det så vanskelig å forstå?

 

Hvem som helst kan legge ut stoff på wikipedia...

Korrekt. Altså kan du ikke basere deg på hva en random anti-nikotinfreak har skrevet. Det er idioti på høyt nivå.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...