Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Eg vurderer å starte å snuse, men lurer på hva som er skadelig med snusing.

 

Takker for seriøse svar.

 

Tenner: På tennene er det mikroskopiske sprekker og uregelmessigheter som snusen setter seg i. De som snuser har derfor ofte misfargede tenner. Etter en stund kan tannkjøttet trekke seg unna. Det fører til at tannhalser og røtter kommer til syne og blir veldig utsatt. Det kan igjen føre til ising og hull.

 

Munnhulen: Etter en kort stund med snusing begynner kjøttet i munnhulen å bli rødt og irritert. Etter en litt lengre stund blir kjøttet hvitaktig og fortykket. Etter enda en stund blir kjøttet rynkete, gulbrunt med sår og sprekker. 40-70% av de som snuser får noe som kalles "snuslomme". Det betyr at det blir en fortykkelse av slimhinnen der hvor snusen blir lagt.

 

Impotens: Ved ereksjon presses blod inn i arteriene i penis. Nikotintilførsel trekker sammen alle blodkar i kroppen, også i penis. Snusing kan føre til problemer med ereksjon. Snus er den vanligste ytre årsaken til impotens hos yngre menn selv om det ikke er ofte at ytre årsaker forårsaker impotens.

 

At snus medfører/kan medføre ereksjonsproblemer er overhodet ikke bevist, og må taes som en påstand fra motstandere mot snus og nikotin.

 

Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det. Nitrosaminer er stoffet som er potensielt kreftfremkallende, og dette stoffet finnes i matvarer som feks ketchup også¨. Men i dag er snus stemplet som "ikke kreftfremkallende".

 

Sukkersyke: Ved å snuse øker risikoen for å utvikle diabetes type 2

 

Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen.

 

Høyt blodtrykk: En vanlig pris inneholder ca. dobbelt så mye nikotin som en sigarett. Prisen legges under leppa. Snusen inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk.

 

Graviditet og snus: Hvis gravide snuser går nikotinet over i fosterets blod. Dette kan medføre at barnet blir født for tidlig og får lavere fødselsvekt.

 

Det er foreløpig ingen studier som direkte kan bekrefte disse potensielle skadeefektene ved snusbruk.

Lenke til kommentar

Lurte litt på den ting. Jeg har brukt Nick and johnny en stund, og er lei. Fikk så prøve en catch "eca-noerart jeg aldri husker" (Mintsmak?). Jeg blir ikke svimmel av Nick and johhny sin sterke portion, som inneholder 40%mere en en general large(am i right?). Men av denne catchen ble jeg skikkelig svimmel osv, og lurte på hvor mye nikotin denne jævelen inneholder?! xDHan jeg fikk av sa at det var en av de som har minst, men hvorfor fikk jeg det nikkokicket da? Merker ikke noe fra General Onyx eller nick and johhny, som jeg mener er sterkere..

Lenke til kommentar
Lurte litt på den ting. Jeg har brukt Nick and johnny en stund, og er lei. Fikk så prøve en catch "eca-noerart jeg aldri husker" (Mintsmak?). Jeg blir ikke svimmel av Nick and johhny sin sterke portion, som inneholder 40%mere en en general large(am i right?).  Men av denne catchen ble jeg skikkelig svimmel osv, og lurte på hvor mye nikotin denne jævelen inneholder?! xDHan jeg fikk av sa at det var en av de som har minst, men hvorfor fikk jeg det nikkokicket da? Merker ikke noe fra General Onyx eller nick and johhny, som jeg mener er sterkere..

9394062[/snapback]

 

I catchen er det 8 mg nikotin. Tror det er 12 mg i nick and johnyyen? Kan hende jeg tar feil altså.. :hmm: Men Equalyptus heter den forresten.. God den syns jeg :cool:

Lenke til kommentar
Lurte litt på den ting. Jeg har brukt Nick and johnny en stund, og er lei. Fikk så prøve en catch "eca-noerart jeg aldri husker" (Mintsmak?). Jeg blir ikke svimmel av Nick and johhny sin sterke portion, som inneholder 40%mere en en general large(am i right?).  Men av denne catchen ble jeg skikkelig svimmel osv, og lurte på hvor mye nikotin denne jævelen inneholder?! xDHan jeg fikk av sa at det var en av de som har minst, men hvorfor fikk jeg det nikkokicket da? Merker ikke noe fra General Onyx eller nick and johhny, som jeg mener er sterkere..

9394062[/snapback]

Det er Eucalyptus du leter etter. Snusen finnes kun i White Portion(mindre nikotin, renner mindre). Den er like sterk som f.eks General White Portion.

Lenke til kommentar
Lurte litt på den ting. Jeg har brukt Nick and johnny en stund, og er lei. Fikk så prøve en catch "eca-noerart jeg aldri husker" (Mintsmak?). Jeg blir ikke svimmel av Nick and johhny sin sterke portion, som inneholder 40%mere en en general large(am i right?).  Men av denne catchen ble jeg skikkelig svimmel osv, og lurte på hvor mye nikotin denne jævelen inneholder?! xDHan jeg fikk av sa at det var en av de som har minst, men hvorfor fikk jeg det nikkokicket da? Merker ikke noe fra General Onyx eller nick and johhny, som jeg mener er sterkere..

9394062[/snapback]

Det er Eucalyptus du leter etter. Snusen finnes kun i White Portion(mindre nikotin, renner mindre). Den er like sterk som f.eks General White Portion.

9394365[/snapback]

Leter ikke, bare lurte på hvorfor den føles sterkere ut en johhnyen? xD Ble svimmel og alt, pleier ikke bli det.. Blir det hver gang jeg tar en catch..! ER det Eucalyptusen som gjør det kanskje? xD

Lenke til kommentar

Prøvde å slutte forrige helg, litt sånn halvhjertet, sluttet lørdag, klarte meg søndag uten, første jeg gjorde på mandag var å bomme en snus av en kammerat.. jaja jeg prøvde iallefall :p

 

Men etter høstferien, når jeg har snust ferdig det tårnet med skruf stark som jeg får i starten, da er jeg ferdig. HATER gule tenner.. Ville det ikke vært for det så ville jeg nok fortsatt litt lengre :)

Lenke til kommentar
Det med tannkjøtt er vel ikke tvil om.  og ikke det med impotens heller

9395018[/snapback]

Jeg har snust i flere år, jeg har ingen av de symptomene som blir skrevet over. Jeg har etset vei opp under leppa, men det er alt. Gule tenner kommer selvfølgelig, men det forsvinner med en gang tennene blir pusset. Altså intet problem.

Lenke til kommentar

Huffa meg, skal prøve å slutte å snuse fra og med imorgen.

Grunnen er vel egentlig at jeg ikke nyter det like mye som før, og da er det ikke verdt penga. Og helsa mi ødelegger jeg nok på andre måter fra før av, alkohol ++ :p

 

Så får vel "rapportere" til dere andre snusere åssen jeg klarer meg :p

(btw, har også en del press fra venner og dama, spesielt en venn som kaller meg "svak" fra før av, og mobbinga blir ikke bedre om jeg ikke klarer å slutte, etter å ha påstått at jeg ikke er avhengig i det hele tatt, noe jeg ikke tror på selv engang :p (snust i over 2 år, nesten 3 :p)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Tenner: På tennene er det mikroskopiske sprekker og uregelmessigheter som snusen setter seg i. De som snuser har derfor ofte misfargede tenner. Etter en stund kan tannkjøttet trekke seg unna. Det fører til at tannhalser og røtter kommer til syne og blir veldig utsatt. Det kan igjen føre til ising og hull.

 

Munnhulen: Etter en kort stund med snusing begynner kjøttet i munnhulen å bli rødt og irritert. Etter en litt lengre stund blir kjøttet hvitaktig og fortykket. Etter enda en stund blir kjøttet rynkete, gulbrunt med sår og sprekker. 40-70% av de som snuser får noe som kalles "snuslomme". Det betyr at det blir en fortykkelse av slimhinnen der hvor snusen blir lagt.

 

Impotens: Ved ereksjon presses blod inn i arteriene i penis. Nikotintilførsel trekker sammen alle blodkar i kroppen, også i penis. Snusing kan føre til problemer med ereksjon. Snus er den vanligste ytre årsaken til impotens hos yngre menn selv om det ikke er ofte at ytre årsaker forårsaker impotens.

 

At snus medfører/kan medføre ereksjonsproblemer er overhodet ikke bevist, og må taes som en påstand fra motstandere mot snus og nikotin.

 

Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det. Nitrosaminer er stoffet som er potensielt kreftfremkallende, og dette stoffet finnes i matvarer som feks ketchup også¨. Men i dag er snus stemplet som "ikke kreftfremkallende".

 

Sukkersyke: Ved å snuse øker risikoen for å utvikle diabetes type 2

 

Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen.

 

Høyt blodtrykk: En vanlig pris inneholder ca. dobbelt så mye nikotin som en sigarett. Prisen legges under leppa. Snusen inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk.

 

Graviditet og snus: Hvis gravide snuser går nikotinet over i fosterets blod. Dette kan medføre at barnet blir født for tidlig og får lavere fødselsvekt.

 

Det er foreløpig ingen studier som direkte kan bekrefte disse potensielle skadeefektene ved snusbruk.

9393872[/snapback]

 

:cry:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei.

 

 

Tenner: På tennene er det mikroskopiske sprekker og uregelmessigheter som snusen setter seg i. De som snuser har derfor ofte misfargede tenner. Etter en stund kan tannkjøttet trekke seg unna. Det fører til at tannhalser og røtter kommer til syne og blir veldig utsatt. Det kan igjen føre til ising og hull.

 

Munnhulen: Etter en kort stund med snusing begynner kjøttet i munnhulen å bli rødt og irritert. Etter en litt lengre stund blir kjøttet hvitaktig og fortykket. Etter enda en stund blir kjøttet rynkete, gulbrunt med sår og sprekker. 40-70% av de som snuser får noe som kalles "snuslomme". Det betyr at det blir en fortykkelse av slimhinnen der hvor snusen blir lagt.

 

Impotens: Ved ereksjon presses blod inn i arteriene i penis. Nikotintilførsel trekker sammen alle blodkar i kroppen, også i penis. Snusing kan føre til problemer med ereksjon. Snus er den vanligste ytre årsaken til impotens hos yngre menn selv om det ikke er ofte at ytre årsaker forårsaker impotens.

 

At snus medfører/kan medføre ereksjonsproblemer er overhodet ikke bevist, og må taes som en påstand fra motstandere mot snus og nikotin.

 

Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det. Nitrosaminer er stoffet som er potensielt kreftfremkallende, og dette stoffet finnes i matvarer som feks ketchup også¨. Men i dag er snus stemplet som "ikke kreftfremkallende".

 

Sukkersyke: Ved å snuse øker risikoen for å utvikle diabetes type 2

 

Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen.

 

Høyt blodtrykk: En vanlig pris inneholder ca. dobbelt så mye nikotin som en sigarett. Prisen legges under leppa. Snusen inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk.

 

Graviditet og snus: Hvis gravide snuser går nikotinet over i fosterets blod. Dette kan medføre at barnet blir født for tidlig og får lavere fødselsvekt.

 

Det er foreløpig ingen studier som direkte kan bekrefte disse potensielle skadeefektene ved snusbruk.

9393872[/snapback]

 

:cry:

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...