Gå til innhold

Spillåret 2006 – våre favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

7842713[/snapback]

Jeg for min del har spilt både Gears of War, Oblivion, Shadow of the Colossus og Zelda TP, og jeg er ikke så veldig overrasket over at Zelda kom til kort her. Jøss da, det er et utrolig bra og underholdende spill, men det er også de andre tre. Dessuten vil jeg mene at de tre "konkurrentene" alle hadde noe særegent og unikt over seg. For å sette det litt på spissen så var det eneste særegne med Zelda TP at det var et enda mer omfattende Zelda-spill enn før. Utover det har vi sett det før.

7844404[/snapback]

 

Helt ærlig synes jeg ikke oblivion hadde noe særegent over seg i forhold til tidligere elder scrolls spill og lignende i den sjangeren. Eneste jeg kan tenke meg er grafikken. Og da blir det jo på helt feil grunnlag eller? Zelda må være noe av det morsomste jeg har spilt må mange år, og med en ny kontroll så blir alt så forfriskende nytt, dette er mitt inntrykk :thumbup:

Har ikke eid noen konsoll siden SNES men må si med hånda på hjertet at Wii er verdt det :)

Lenke til kommentar

Som mange andre synes jeg det er helt utrolig at det dere ikke har med Zelda.. Burde da lett gå inn i en av de listene der..

 

Fikk ikke det 9/10 av dere, da? Synes dere det ikke er bra da? "Sett det før".. For noe høgg!

 

Edit:

Eventyret om skumringsprinsessen er årets vakreste spillopplevelse.
Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Rainbow Six Vegas var utrolig fett til pc. Har ikke testet multiplayerdelen, men singelplayer var mye bra. Grafikk er viktig! Et annet spill jeg spiller mye er BF2142 og Call Of Duty 2 til pc. Det eneste negative med RBSV og CoD2 er at man blir fort ferdig (siden det er så gøy å spille).

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Twilight Princess fikk 9/10 av oss, det stemmer. Gears of War og Oblivion fikk imidlertid 10, og det var også en del andre spill i fjor som fikk 9/10 - blant dem tredjeplassen, Shadow of the Colossus.

 

Poenget er uansett at flere i redaksjonen syntes Gears og Oblivion var årets spill enn dem som syntes Zelda var årets spill. Som jeg skreiv i omtalen av Zelda, var det for meg en stor, stor opplevelse, og javisst, "årets vakreste spillopplevelse". Dette er imidlertid en felleskåring, og det er slett ikke bare Zelda som ble forbigått her. Mange andre spill var også imponerende i fjor, uten at de vant en pris hos oss denne gangen.

Lenke til kommentar

Ingen Twilight Princess er en direkte skam.

Alle med et halvt øye kan se at TP er en av de artistisk mest nydelige, fantastisk designede, involverende spillopplevelsene på markedet i dag, uavhengig av platform.

 

Det er idiotisk at 8-timers grunne, repetive, ofte direkte dumme spill skal settes over mestervertk som TP (ja, jeg sikter til Gears of War), er det virkelig slike spill som settes mest pris på nå for tiden?

 

GeoW er et helt ok spill, men det er ALDRI mer enn ok.

Grafikken er, teknisk sett, fantastisk, men aldri særegen nok til å gripe meg på noen som helst måte.

 

Etter å ha løpt frem og tilbake mellom cover og hørt gryntene macho-menn rope "HOLY SHIT" til hverandre i åtte timer, la jeg Gears vekk, og så aldri på det igjen. Og hva i allverden er "intelligent" med Gears's gameplay?

 

Spill er en kunstform, og hvis industrien skal vokse i en retning som ikke lar oss sitte igjen med "generic FPS nr. 7834", så må vi slutte å belønne halvhjertede forsøk som Gears.

 

Hva med å ofre noen detaljer i grafikken, for litt dypere dialog?

Litt varierende musikk? Litt personlighet under all rustningen?

En historie som ikke bare involverer "I want you dead, you want me dead, let's all kill each other!"?

 

Jeg er utrolig glad for at "Shadow of the Colossus", "Psychonauts" og "Phoenix Wright" i det minste fikk litt oppmerksomhet.

 

Men, men... Meninger, meninger.

De blir industriens fall.

Lenke til kommentar

Jeg syns mange glemmer at ens egen mening om spill er meget individuell. Selv om gamer.no prøver å foreta gode omtaler, hvor anmeldelsen ikke skal bære preg av et forhåndsinntrykk, er ikke gamer.no sine anmeldere noen fasit.

 

Hvordan ville det egentlig hjulpet dere om Zelda hadde vært på listen? Blir spill bedre så lenge de står på en slik liste, er det ønsket om at folk dere ikke kjenner skal begynne å spille spillet og å oppleve gleden? Eller ønsket om at spillutviklerne og spillutgiverne skal tjene ekstra penger på grunnlag av en anmeldelse.

 

Gamer.no har nok lagt ned en god del arbeid i deres vurdering. Og skal vi ikke være mest takknemlig for at gamer.no steller i stand en slik "prisutdeling"?

 

Jeg kan forstå at det kan være et ønske om at "deres spill" skal bli nevnt på en slik liste, men det virker som om gamer.no i alle fall har prøvd. Ingen kan være uenige i det, selvfølgelig syns jeg det selv er rart at Zelda ikke blir nevnt, men hva gjør vel det dere egentlig? Dere syns spillet er topp! Fortsett å synes det og fortsett å spille, så lenge du har det gøy med spillet er det vel det samme hva resultatet i en anmeldelse eller prisutdeling blir ;)

Lenke til kommentar

Spill er en kunstform, og hvis industrien skal vokse i en retning som ikke lar oss sitte igjen med "generic FPS nr. 7834", så må vi slutte å belønne halvhjertede forsøk som Gears.

 

Du tenker på samme måte som "generic oppfølger av tidligere nintendo-suksess nr 7838? ;)

 

AtW

7847286[/snapback]

 

Jeg nevnte ikke Nintendo med ett ord i hele det innlegget.

Nintendo er ikke ille, hvis man sammenligner med enkelte (EA f.eks), men de er en del av problemet de også. Ta Pokemon f.eks. som melkes noe helt sinnsvakt med allverdens versjoner og kabler og annen idioti. Eller Mario Party 8. Eller å putte Mario i X antall sportsspill?

 

Jeg HATER at slike spill selger som bare f***, i det minste Pokemon, hovedsaklig fordi det gir beskjeden "Vi kjøper Pokemon-spill, uansett hva det er, lag flere! Lag FLERE".

 

Jeg liker Pokemon RPGene, helt enkelt fordi de er gode spill. Jeg kjøper ikke flere av dem, though, fordi jeg mener de ikke forandrer seg nok. Jeg drar ut gamle kopien av Crystal hvis jeg får akkutt Pokemon-behov. Jeg kjøper aldri spinoffs.

 

Hvis alle spill i industrien skulle vært dype, historiske mesterverk, hadde vi ikke kommet noe sted, men jeg sier at vi ikke burde belønne ting som Gears of War med 150 priser spredd kloden over, når slike spill egentlig bare burde være såkalt "filler" mens vi venter på neste episke opplevelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...