Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Edit: Oi litt rotete. Lover å rydde opp senere. Har ikke laget et innlegg med så maneg bilder før :hmm: Dere får inntill videre selv finne ut hvilke kommentarer som går til hvilke bilder. Forløpig er det siste bildet av en sort bakgrunn i et mørkt rom UTEN nattmodus. Ett av de første er med nattmodus på. Det er det med den værste "gloen" fra cdspillern og powerknappen.

 

Et par timer for sent legger jeg ut bildene. Beklager forsinkelsen :blush:.

 

Bildene er tatt med det innebygde kameraet i min sony ericcson w810i. Bildene er derfor av ymse kvalitet, men jeg håper det gir folk et inntrykk av hvordan skjermen er.

 

Jeg legger også til kommentarer til bildene for å forklare hvis jeg mener bildet ikke gir et helt klart inntrykk av skjermen.

 

De to første er av sort skjerm i et mørkt rom. Et bilde (det lyseste) er tatt med nattmodus på. Bare for å teste. Det andre er tatt i normal modus.

 

 

 

Det tredje er tatt i et lyst rom. Litt lysere enn det egentlig er, men ikke mye.

Skjermen lyser litt mer gjennom nederst enn ellers på skjermen.

 

Resten av bildene er i forskjellige farger ettersom det var etterspurt. Orangsje er best å beregne fargeforskjell oppe og nede. Bildene er ikke sortert etter om de er tatt i et mørkt rom eller i et lyst rom. Men tror jeg har med begge alternativene på alle bildene.

 

Edit. Bilder med fargebakgrunn kommer senere.

 

Jeg beklager kvaliteten på bildene, men jeg har ikke noe bedre kamera tilgjengelig.

Dette innlegget er også veldig rotete, men jeg skal rydde opp i det etterhvert. Retter også skrivefeil etterhvert som jeg finner dem. Vet at de er der, jeg lagde dette veldig raskt.

 

Uansett håper jeg dette kan være i hvertfall litt til hjelp for noen av dere :thumbup:post-131222-1181338783_thumb.jpg

post-131222-1181338385_thumb.jpg

post-131222-1181338545_thumb.jpg

post-131222-1181338625_thumb.jpg

post-131222-1181338726_thumb.jpg

post-131222-1181338973_thumb.jpg

Endret av okristian1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk takk for bilder...lurer litt på baklyset...synes å skimte den H-en som som det snakkes om noen sted...at baklyset danner en H

8816460[/snapback]

 

Baklyset kommer mye bedre fram på bildene enn det gjør i virkeligheten.

Når jeg raskt bytter til en sort bakgrunn må jeg vente et par sekunder før jeg i det hele tatt legger merke til noe som helst baklys (øynene tilpasser seg sikkert), og selv da er det nesten ikke merkbart.

 

Denne skjermen får jo stort sett skryt for at den har et veldig lavt sortnivå i forhold til andre LCD skjermer i dens egen prisklasse og størrelse.

 

Jeg liker den veldig godt.

 

PS: Bildene gir som sagt ikke et helt tydelig bilde av hvordan skjermen er.

Lenke til kommentar

Da er jeg og blant de heldige eierne av 226BW, men (alltid et men...) opplever en del forstyrrelser i bildet, spesiellt på mørke farger. Forstyrrelsene merkes som flimmer, streker som beveger seg oppover i bildet. Jeg tenkte at grunnen selvfølgelig var fordi skjermen står koblet til vga utgangen på min bærbare, men etter å ha tenkt meg litt om, ser jeg jo at slikt ikke forekommer på broren min sin skjerm, som er mye billigere... (Han bruker også vga kabel) Er dette normalt? :hmm: Er til tider fryktelig irriterende :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg synes flyten i bildene i fps er for dårlig. Nå er jeg ny ved spilling på LCD, så om det skal være slik, er jeg usikker på. Er virkelig nær med å sende denne i retur nå.

8853769[/snapback]

 

Hva mener du med 'flyten' da? Ghosting, eller mener du at bildet hakker seg frem?

Lenke til kommentar
Jeg synes flyten i bildene i fps er for dårlig. Nå er jeg ny ved spilling på LCD, så om det skal være slik, er jeg usikker på. Er virkelig nær med å sende denne i retur nå.

8853769[/snapback]

 

Hva mener du med 'flyten' da? Ghosting, eller mener du at bildet hakker seg frem?

8854939[/snapback]

 

 

Kan ikke sette fingeren på det, men det jeg mener er at jeg oppfatter mer av omgivelsene, selv ved raske bevegelser på min Gamle CTR enn jeg gjør på LCD. :hmm:

FPS er bra ifølge FRAPS.

Lenke til kommentar
Da er jeg og blant de heldige eierne av 226BW, men (alltid et men...) opplever en del forstyrrelser i bildet, spesiellt på mørke farger. Forstyrrelsene merkes som flimmer, streker som beveger seg oppover i bildet. Jeg tenkte at grunnen selvfølgelig var fordi skjermen står koblet til vga utgangen på min bærbare, men etter å ha tenkt meg litt om, ser jeg jo at slikt ikke forekommer på broren min sin skjerm, som er mye billigere... (Han bruker også vga kabel) Er dette normalt?  :hmm: Er til tider fryktelig irriterende :hrm:

8853445[/snapback]

 

Noen som vet om dette er forstyrrelser for forårsaket av vga utgang, eller er det noe feil med skjermen? :hmm:

Lenke til kommentar
Tror heller ikke det har noe med vga å gjøre.. jeg forsøkte både vga og dvi da jeg hadde problemet, men det var det samme. Sett i gang vertical sync og bruk skjermen noen dager og se om det bedrer seg

8858511[/snapback]

 

Hvordan setter man igang en vertical sync? Og hva gjorde du med din skjerm, når du hadde samme problem? :hmm: (Takk for svar forresten :thumbup: )

Lenke til kommentar

Vsync betyr at skjermkortet sender ut like mange bilder i sekundet som det skjermen kan vise, i vårt tilfelle 60 bilder (60hz refreshrate). Jeg vet ikke hva slags skjermkort du har, men det skal kunne gjøres i skjermkortets kontrollpanel. Der står det som "vertikal synkronisering". Du kan da stille inn vertikal synk som en global innstilling, dvs det gjelder for alle programmer på PCen. Alternativt kan du sette vertikal synk i hvert enkelt spill, dette står som oftest under avanserte instillinger. Idèen (slik jeg har forstått det) er at skjermkortet ikke da skyter inn "ekstra" bilder på skjermen som skjermen ikke kan vise, noe som oppleves ved at bildet hakker/er forskjellig oppe og nede på skjermen etc.

Mine problemer løste seg ihvertfall med vsync på

Lenke til kommentar
Vsync betyr at skjermkortet sender ut like mange bilder i sekundet som det skjermen kan vise, i vårt tilfelle 60 bilder (60hz refreshrate). Jeg vet ikke hva slags skjermkort du har, men det skal kunne gjøres i skjermkortets kontrollpanel. Der står det som "vertikal synkronisering". Du kan da stille inn vertikal synk som en global innstilling, dvs det gjelder for alle programmer på PCen. Alternativt kan du sette vertikal synk i hvert enkelt spill, dette står som oftest under avanserte instillinger. Idèen (slik jeg har forstått det) er at skjermkortet ikke da skyter inn "ekstra" bilder på skjermen som skjermen ikke kan vise, noe som oppleves ved at bildet hakker/er forskjellig oppe og nede på skjermen etc.

Mine problemer løste seg ihvertfall med vsync på

8866395[/snapback]

 

Blir ikke ytelsen dårligere da? Sitter på en bærbare data med GF 7600go...

Lenke til kommentar
Blir ikke ytelsen dårligere da? Sitter på en bærbare data med GF 7600go...

 

Jeg trodde også det tidligere, men ble blankt tilbakevist et sted på forumet her, Har ikke opplevet noen framedrops enda, men så sitter jeg med GTX

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...