Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg leste i en post før jeg fikk skjermen en kar som var sint fordi foten ikke kunne la seg stille på, og da slo jeg meg faktisk til ro med det. Er jo ikke store krisen, et par centimeter, men det ble merkbart bedre nå ihvertfall!

 

takk skal du ha

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Hentet min 226BW hos Mamoz i forrige uke.

Jeg fikk S-panel  :dribble:

Både S bakpå skjermen og panel infoen stemmer i servicemenyen.

Hadde egentlig gitt opp håpet om å få S-panel, trodde ikke det var flere igjen av dem. Anbefaler alle andre som ønsker S-panel om å få bekreftet fra butikken hva slags panel de har før du bestiller, det gjorde jeg.

Men ble litt skeptisk da jeg skulle hente pakken da jeg så det stod at den var sendt fra Norek, hadde nemlig lest i tråden her for en stund siden at Komplett hadde A-panel og komplett bruker jo Norek som leverandør ( det gjør vell forsåvidt veldig mange:P)

8739161[/snapback]

 

Da har jeg også endelig mottat min skjerm, bestilte fra mamoz som det står anbefalt over. Jeg ringte og bekreftet at det var s-paneler, han sa at de fikk skjermene fra norek og at alle skjermene de fikk fra norek var s-paneler.

 

Så han sa at jeg var garantert et s-panel, men da sitter jeg nå altså med et c-panel så det er sakt, også skjekket i service menyen.

Nå lurer jeg på om jeg skal sende i retur eller ikke, men må si meg imponert allikevel, syntes det var svart lite baklys etter å ha lest div skrekk historier på nettet. Har ikke noe kamera men hvis jeg for lånt så kan dere se om det faktisk er ganske lite backligth bleeding på min.

 

Og daven den var svær ! Min aller første lcd skjerm også :yes:

 

Glemte og spør: jeg bruker skjermen uten og å ha instalert noe som helst, har ikke instalert driverne..............gjør det egentlig noe ? hvorfor trenger jeg egentlig og instalere driverne av det hele tatt ?

 

Prøvde forresten og spille prey men det gikk ikke, jeg satt på 16:10 format i spillet men den den viste maksimalt fortsatt bare 1600x1200 i oppløsning, ikke nok med det men når jeg prøvde og bruke det så ville den ikke, som om spillet bare vil kjøre i 640x480 nå......? Kan kanskje dette vær for det jeg ikke har instalert driverene ?

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Jeg har A-panel, men må si meg fornøyd. Lite baklys, kun litt helt oppe og nede, når man ser godt etter. COH er en fryd å spille på denne skjermen, hvor jeg ikke kan se noen feil med bildet. SH4 og HL2 ser også bra ut.

Litt ghosting når jeg spiller Armed Assaault, men dette er det eneste spillet der jeg får det.

 

Så alt i alt, kommer jeg nok til å beholde denne.

Lenke til kommentar

Men han bekreftet jo at det var s-panel jeg kom til og få. Og det stå ikke norek på kassa mi heller. Litt merkelig for når jeg snakket med mamoz så var det der de fikk s-panel skjermene sine fra sa han. Men det betyr vell ikke at den ikke er fra norek heller.

 

Og hva med driverene og spill\opløsnings problemet jeg nevnte ?

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Det står A bak på skjermen, men siden jeg ikke vet hvordan men kommer inn på servicemenyen, får jeg ikke sjekket der.

8787884[/snapback]

 

Står flere plasser i denne tråden da, om jeg husker riktig så stiller du brigthness og contrast på 0 i osd menyen og holder source knappen inne i 5 sec.

 

Men har du no løsning eller forklaring ang spillet mitt ang oppløsninga ?

Lenke til kommentar
Det står A bak på skjermen, men siden jeg ikke vet hvordan men kommer inn på servicemenyen, får jeg ikke sjekket der.

8787884[/snapback]

 

Står flere plasser i denne tråden da, om jeg husker riktig så stiller du brigthness og contrast på 0 i osd menyen og holder source knappen inne i 5 sec.

 

Men har du no løsning eller forklaring ang spillet mitt ang oppløsninga ?

8788073[/snapback]

 

Har desverre ikke svar på problemet ditt, men legg in driverene. Tar ca 3sec.

Lenke til kommentar
Driver er ikke noe en må ha, men det legges da gjerne inn en fargekalibrerings fil og all info om skjerm legges til enhetsbehandling.

8789309[/snapback]

 

Mener du at hvis jeg ikke instalerer driverne så sitter jeg her med dårligere farger/fargekalibrering ?

 

Får da skal jeg jo selvfølgelig ha driverne vet du :yes:

 

P.s er det noen andre fordeler ved og instalere driver til skjermen også ?

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Jeg var nettopp nede på ComputerCity og de bekreftet at de kun får inn S-paneler nå. Derfor går jeg for denne modellen :)

8790614[/snapback]

 

Når skulle de få inn disse ? Og når du får skjermen så kan du vel lage en post som bekrefter om det virkelig er s-panel etter at du har skjekket i service menyen også.

 

Edit: for er selvfølgelig veldig interisert selv om det sikkert ikke skulle være nødvendig og nevne på tross av at jeg ble sendt et c-panel fra mamoz, da går den rett i retur.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Synes skjermen min er litt for rosa. bruker medfølgende driver etc. Har noen enkle tips? Skal jeg stille ned på Rødt eller er det andre fargetoner som skal stilles opp....ikke helt enkelt....blir altså litt mye rosaskjær, og ønsker mere klar hvit...uten at det går på bekostning av annet selvfølgelig...

Endret av Swayne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...