Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Er ikke kødd  :D  BeHardware.com

 

The SyncMaster 226BW continues on its way with just one change. Samsung now assures us that supplies arriving in stores are all with Samsung panels. So, the A and C versions are finished.

8960067[/snapback]

Oooh, kjempenyheter dette! Hadde nesten gitt opp hele 226BW-planen min etter alt klusset med paneler. Har noen sendt mailer til de forskjellige levrandører og mast om når disse nye skjermene eventuelt kommer inn? :D

 

Edit: Med tanke på at Komplett har 500+ (!!) av denne på lager, spår jeg at det vil *litt* tid før vi begynner å se S-panelene igjen.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja er vel kanskje ikke så mye annet og gjør nei, han vil vel få en nedsatt pris for den uansett.

 

Holder lcd skjermer seg godt i pris forresten ?

Har bare hatt skjermen i en knapp måned.

Hvor mye ville vært okey og prøve og selge den for ?

 

Og jeg som betalte 700kr mer oss mamoz for s-panel, doink.

 

Jaja må si jeg er kanskje fornøyd uansett da, er jo min aller første lcd dette her, men igjen det skader jo ikke å bli enda mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Tja er vel kanskje ikke så mye annet og gjør nei, han vil vel få en nedsatt pris for den uansett.

 

Holder lcd skjermer seg godt i pris forresten ?

Har bare hatt skjermen i en knapp måned.

Hvor mye ville vært okey og prøve og selge den for ?

 

Og jeg som betalte 700kr mer oss mamoz for s-panel, doink.

 

Jaja må si jeg er kanskje fornøyd uansett da, er jo min aller første lcd dette her, men igjen det skader jo ikke å bli enda mer fornøyd.

8977700[/snapback]

 

 

Hva er du ikke fornøyd med da?

Lenke til kommentar
Jeg skal snart bestille en slik skjerm jeg også, og har hørt mye om dette S-panelet. Skal bestille fra Komplett.no, og lurer på:

 

Hvis jeg får et C- eller A-panel, kan jeg sende den inn og få en ny en da?

8995476[/snapback]

 

Det må du nesten spørre dem om....men de har vel 14 dager angrerett slik at du kan levere den tilbake....men du er jo ikke garantert S panel om du prøver et nytt kjøp igjen da...

Lenke til kommentar
Som det står flere steder i tråden er det flere som har opplevd dette. For meg bedret problemet seg og forsvant da jeg satte i gang vsync. Gi det en uke og se

8957738[/snapback]

 

Merkelig merkelig at dette er noe som kommer og går :S Har prøvd både med og uten v-sync, merker ingen forskjell umiddelbart.

8961110[/snapback]

 

 

Det kan fortsatt være Vsync som er løsningen. Men det er mulig at du som meg må inn i kontrollpanelet til skjermkortet. Selv har jeg 7900GTX og går inn i panelet og 3D-innstillinger. Det kan du tvinge enketprogrammer til å kjøre Vsync, som f.eks. spill. Det er ikke bestandig det hjelper å slå på Vsync bare i en spillmeny.....Jeg løste iallefall mitt tearing-problem på denne måten. Det er også skrevet om dette noen sider tilbake i tråden.

8964892[/snapback]

 

Det skjer i Vista, og ikke i spill så har vært inne i kontrollpanalet og 'forced' V-sync på. Hjelper ikke.

 

Eneste som hjelper er å kjøre lavest mulig oppløsning, og det er jo ikke særling pent.

Endret av jasco
Lenke til kommentar

DA bestilte jeg min fra SHG.no den var 250 kr billiger og jeg får R " versjonen, da jeg ike har noe erfaring med denne så mener jeg dette er den SISTE versjonen fra SAMSUNG og han sa til meg at de kun får deres paneler derfra .Så jeg HÅPER dette er noe jeg kan bruke , ellers så går den i retur =)

 

Zein

Lenke til kommentar

Har også bestilt fra shg.no, og fikk det samme svaret. Den var kun merket med R.

Så da er vi helt i det blå når det gjelder hvor dette panelet er lagd. Får stole på mine egne øyner, og glemme alt som har blitt skrevet om denne skjermen. :cry:

 

PS! Samsung support er ikke mye til hjelp iallefall. Rart at de som jobber i Samsung synest å ha minst greier på egne produkter, hvis de da ikke har fått beskjed om å holde kjeft og være minst muligt til hjelp..

Endret av ymmot
Lenke til kommentar
Om ikke du eller noen andre vet bedre så ville jeg si det ikke finnes noen r-versjon, enten s,a,c de tre.

 

Og ja det skal vist egentlig være 4 ( 2 forskjellige c paneler)

8999427[/snapback]

 

 

Jeg er jo ikke helt dum da =) han sa til meg de KUN hadde ®

 

han leste bakpå og der stod det masse nummer og tall og ® , og at han hadde fått den fra samsung for 2 dager siden, så om samsung sender ut noe annet er det merkelig , tror ikke det er lenger A / C / S

 

Jeg har en del erfaring når det gjelder skjermer , så når jeg får denne så skal jeg ta en " review " av den og noen bilder så skal dere få se og dømme selv , jeg er sikker på det ikke er noe forskjell,

 

Jeg ringte han igjen nettop han sa som følger til meg,

Han hadde snakket MED samsung og de sa at de har laget nytt panel som de selv hadde laget, så det ikek ble mere " stress " med de andre, " om dette så er tilfelle så har samsung gjort det de skulle gjort for LENGE siden ,.jeg håper bare at dette er tilfelle.

 

Zein

Endret av Zein
Lenke til kommentar
Om ikke du eller noen andre vet bedre så ville jeg si det ikke finnes noen r-versjon, enten s,a,c de tre.

 

Og ja det skal vist egentlig være 4 ( 2 forskjellige c paneler)

8999427[/snapback]

 

 

Jeg er jo ikke helt dum da =) han sa til meg de KUN hadde ®

 

han leste bakpå og der stod det masse nummer og tall og ® , og at han hadde fått den fra samsung for 2 dager siden, så om samsung sender ut noe annet er det merkelig , tror ikke det er lenger A / C / S

 

Jeg har en del erfaring når det gjelder skjermer , så når jeg får denne så skal jeg ta en " review " av den og noen bilder så skal dere få se og dømme selv , jeg er sikker på det ikke er noe forskjell,

 

Jeg ringte han igjen nettop han sa som følger til meg,

Han hadde snakket MED samsung og de sa at de har laget nytt panel som de selv hadde laget, så det ikek ble mere " stress " med de andre, " om dette så er tilfelle så har samsung gjort det de skulle gjort for LENGE siden ,.jeg håper bare at dette er tilfelle.

 

Zein

8999449[/snapback]

 

 

Kan bare opplyse om det som sikkert er nevnt flere ganger tidligere i denne tråden, og det er at det står ® på alle skjermene uavhengig av panel....det er altså feil sted å se etter betegnelsen A, C eller S. Dette står lengre til høyre etter ®....

 

Men nå er det jo slik at flere av skjermene ikke er merket lengre og at panelinfoen også er fjernet i den "skjulte" servicemenyen. Så da kan man jo bare lure på hva slags panel man har fått, eller rett og slett gi blaffen i det....og kalibrere skjermen til man er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Kan bare opplyse om det som sikkert er nevnt flere ganger tidligere i denne tråden, og det er at det står ® på alle skjermene uavhengig av panel....det er altså feil sted å se etter betegnelsen A, C eller S. Dette står lengre til høyre etter ®....

 

Men nå er det jo slik at flere av skjermene ikke er merket lengre og at panelinfoen også er fjernet i den "skjulte" servicemenyen. Så da kan man jo bare lure på hva slags panel man har fått, eller rett og slett gi blaffen i det....og kalibrere skjermen til man er fornøyd :)

9000579[/snapback]

 

 

NÅ mente jeg jo at det IKKE står noe som helst da, og Kun en R det var det han sa så jeg vet ikek hva det er før jeg får den , og jeg skal sel sjekke service menyen , men jeg tviler på den er innholdsrik, den er sikkert blank >.<

 

zein

Lenke til kommentar
Jeg fikk min samsung skjerm i dag, kjempe fornøyd. har ikke sett noen store baklys problemer. jeg fikk S-panel :p

9001115[/snapback]

Hvor kjøpte du fra?

 

Jeg har sendt en del eposter til diverse nettsjapper i det siste, og de fleste kan naturlig nok ikke svare på hvilke planel de har inne. Psdata sa dog at de har kontaktet Samsung om dette, men de hadde ikke fått svar på det enda. Nå virker det som om Samsung ikke har så lyst til å gå ut med dette, men det er nok godt mulig at de er mer medgjørlige ovenfor en e-tailer.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...