Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har selv 225BW og er storfornoeyd (med unntak av naar jeg viser sorte bilder :p) Glossy er en smaksak, selv syns jeg det skaper mer irritasjon en noe annet, da man faar gjennskinn av det som er bak deg, og man maa se det troette trynet sitt etter en hel natt med spilling :p men hvis du har et rom hvor du enten kan kontrollere lyset saa kan glossy vaere greit...

selv foretrekker jeg en matt skjerm ;)

Lenke til kommentar

Ok, nå blir jeg litt forvirret. På specsene så står det at rammen rundt er High Black Glossy. Betyr det at det er kun rammen som er glossy, eller er selve skjermbildet Glossy?

 

LINK

 

EDIT: Noen som veit hva responstiden er oppgitt i Svart-Grå? Ser at den har 2ms Grå-Grå, men er vel egentlig Svart-Grå som egentlig betyr noe?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Noen som veit hva responstiden er oppgitt i Svart-Grå? Ser at den har 2ms Grå-Grå, men er vel egentlig Svart-Grå som egentlig betyr noe?

7842691[/snapback]

Aldri sett noen oppgi svart-grå responstid. Og nei, det ville ikke si mye. Etter ISO-standarden måles reponstid svart-hvitt-svart, men det gir ikke nødvendigvis noe spesielt nyttig tall det heller.

 

For å si det kort, responstider oppgitt av produsent er knapt verdt noe, de gir bare en grov pekepinn.

Lenke til kommentar

Har lenge vært på utkikk etter en 22" skjerm, men alle sliter med iriterende baklys, noen som veit hvordan denne skjermen er? har den samme panel som alle de andre 22 " erne?

 

Ligger en liten test av skjermen HER!

 

et utdrag fra testen: " s. Screen illumination is even, and viewing angles are very good, so there's no loss in quality even at extreme angles"

 

Det hørtes jo bra ut :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Dette så veldig bra ut må jeg si, så ut som det var lite backlightbleed!

 

Bestemte meg i fjor for å kjøpe meg en 22" skjerm, men alle skjermene da hadde problemer med backlightbleeding, men denne så bedre ut må jeg si! 2 ms er da heller ikke å klage på, selv om forskjellen på 2 og 6 er minimal! Tror nesten jeg må finne frem lommeboka! :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at det blå lyset på power-knappen kan bli irriterende når man ser film i mørket....

7878950[/snapback]

 

Det syntes godt, men det går det jo ann å sette en liten teipbit forran :)

 

Her! er en kinesisk test av 11 forskjellige 22" skjermer! Samsung 226bw kommer på en klar førsteplass! :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Her ligger det bilder som viser bla baklys. Eller mangelen på baklys  :)

 

Det ser da også sannelig ut som skjermen IKKE er glossy, bare rammen. Noen andre som vet noe? Ser jo også ut som denne har mindre backlight bleed enn andre 22" jeg har sett.

7875159[/snapback]

Etter hva jeg kan se på DETTE bildet så er skjermen matt. evt særdeles jevnt nedstøvet....

Virker som et aldri så lite kupp denne her .. !!

Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se på DETTE bildet så er skjermen matt. evt særdeles jevnt nedstøvet....

Virker som et aldri så lite kupp denne her .. !!

7880015[/snapback]

Enig. Denne ser bankers ut. Kanskje jeg skal nøye meg med en sånn og heller sitte på gjerdet og vente til über 24"+ skjermen kommer.. :hmm: men det er vel ingen 226BW å oppdrive enda her til lands? Endret av Milorg
Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se på DETTE bildet så er skjermen matt. evt særdeles jevnt nedstøvet....

Virker som et aldri så lite kupp denne her .. !!

7880015[/snapback]

Enig. Denne ser bankers ut. Kanskje jeg skal nøye meg med en sånn og heller sitte på gjerdet og vente til über 24"+ skjermen kommer.. :hmm: men det er vel ingen 226BW å oppdrive enda her til lands?

7880405[/snapback]

 

Ser ikke ut som om den er Glossy, bortsett fra kanten rundt panelet! Syntes det ser ut som en knall skjerm, så tror jeg bestiller meg en så fort de kommer hit til Norge. Set at enkelte nettbutikker har den som" 1-3 dager".. så Kanskje de har den på lager i løpet av uka! :)

 

Prisen på skjermen var heller ikke aller værst!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Amentio sier selv de skal få inn LG L226WT-SF tirsdag 06.02 og Samsung 226BW onsdag 07.02

7880588[/snapback]

På Samsung sine norske sider står det ingenting om den, og når jeg ringte Samsung support så hadde de ikke hørt om den :ohmy: Han regnet med at de ville få en teknisk godkjennelse av skjermen ca. 14 dager før den kom i butikkene, og at de ikke hadde fått denne godkjennelsen enda!

 

Satser på at dette ikke stemmer. Mange nettbutikker som skriver at de får den inn i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...