Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sliter litt med tearing, men skaper ikke store problemer.

Må si meg fornøyd med skjermen.

8737703[/snapback]

 

Tearing kan være et vertikal sync problem, det var det for meg. Kan du overstyre dette for det enkelte spill i grafikk-kortets kontrollpanel er det en glimrende måte å blir kvitt tearing på. Altså bestemme via grafikk-kortet at det og det spillet skal kjøres med tvungen vertical sync. Da får du synkronisert skjermens oppdateringsfrekvens med spillets egen oppdateringsfr. og dermed kan hele tearingsaken være løst. Slik var det for meg! :)

Lenke til kommentar
Prøvde å legge ut noen icc filer som skal forbedre fargene betydelig for dem med C panel, men de kom ikke med.

De samme filene bruker jeg på mitt S panel, og synes at fargene ble helt fantastisk.

 

Filene finnes i linken under, og ble oppdater i dag med 2 nye filer.

 

http://www.andrewswihart.net/blog/review-s...6bw-lcd-c-panel

8742012[/snapback]

 

Prøvde de 2 første profilene på min skjerm. Førsteinntrykket var at dette var gode farger, særlig en flott god "mørk" grønnfarge i gress etc. Men så deretter at totalt sett ble dette altfor mørkt, for mye rosa-skjær bl.a. Så disse profilene stemte ikke for meg.

 

Når det skal være sagt så vet jeg ikke med 100% sikkerhet hvilket panel jeg har. Klistremerket sier A faktisk, men jeg mistenkte at det var C. Men kanskje er det S. Det som er problemet er at i min servicemeny er den linja med panelinfo fjernet, så jeg har ikke mulighet til å få sjekket skikkelig hvilket panel jeg har. Utrolig!!

 

Jeg har ennå til gode å høre fra andre med samme problem. Er det ingen flere som har opplevd at panelinfo-linjen er fjernet? Fins det en måte å få den fram igjen, eller er det rett og slett helt borte? Irriterende at dette er gjort på min skjerm.

 

Skjermen ser ut til å være produsert i uke 17 - det får iallefall PC wizard fram, men panelinfo altså ikke.

 

Siden du opplevde at disse fargeprofilene du linker til var så gode stemmer det nok at du har et C, men jeg vet sannelig ikke hva jeg har....vet jo at jeg ikke kan stole på klistremerkene. Det har jo visst seg at enkelte klistret A har egentlig vært S.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev Swayne så har jeg et S panel, kan ikke si at bilde ble rosa med de icc filene jeg linket til med an anelse brunskjær kansje, vel du kan altids prøve å justere på konrtast og lys når du prøver filene for å se om det blir noen forskjell på rosa-skjæret du opplever.

Lenke til kommentar

Kalibrerte nettopp mitt A-panel med denne linken, og alt ble litt mer rosa for meg. Vet ikke om det er slik de tenker seg det, men jeg skal ihvertfall la denne profilen være litt, så får jeg se hva jeg synes.. Noen andre som har kalibrert?

 

BTW, jeg fant aldri denne internet-moden som man skal ha skjermen i før man begynner. Noen som vet hvor jeg finner den? (WinXP)

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Kalibrerte nettopp mitt A-panel med denne linken, og alt ble litt mer rosa for meg. Vet ikke om det er slik de tenker seg det, men jeg skal ihvertfall la denne profilen være litt, så får jeg se hva jeg synes.. Noen andre som har kalibrert?

 

BTW, jeg fant aldri denne internet-moden som man skal ha skjermen i før man begynner. Noen som vet hvor jeg finner den? (WinXP)

8742586[/snapback]

 

Ja rosa her å, men skjermen skal jo ikke være "rosa", så d tror jeg ikke blir bra uansett hvor lenge du stirrer på denne profilen....men hold oss gjerne oppdatert

Lenke til kommentar

Er jo bare å gå inn å stille inn det slik en vil ha det selv i fargesjusteringene på kontrollpanelet til skjermkortet. Er ikke noe annet disse fargeprofilene er enn en fil med noen instillinger noen har funnet bra. Det beste er å endre dette selv og så lagre det. Noen minutter brukt på det og man burde bli fornøyd :)

Lenke til kommentar

Mulig dere er klar over dette, men nå er det også kommet ett R-panel. Fikk inn en ny skjerm for å ha på jobben i dag, og der står det [R] bak på stickeren.

 

Forøvrig så sliter jeg med å få til maks oppløsning. Jeg kjører nå med en IBM T42, som har ett Radeon Mobility 7500. Hvis jeg kjører høyere oppløsning enn 1280*1024px, så blir hele bildet dratt ut på Samsungen, og jeg må "scrolle" for å se hele bildet. Håper det siste der var forståelig. Har jeg rett og slett for dårlig skjermkort i bærbar-PCen?

Lenke til kommentar
Mulig dere er klar over dette, men nå er det også kommet ett R-panel. Fikk inn en ny skjerm for å ha på jobben i dag, og der står det [R] bak på stickeren.

 

Forøvrig så sliter jeg med å få til maks oppløsning. Jeg kjører nå med en IBM T42, som har ett Radeon Mobility 7500. Hvis jeg kjører høyere oppløsning enn 1280*1024px, så blir hele bildet dratt ut på Samsungen, og jeg må "scrolle" for å se hele bildet. Håper det siste der var forståelig. Har jeg rett og slett for dårlig skjermkort i bærbar-PCen?

8746642[/snapback]

 

R også urgh. Vurderer seriøst LG nå. Noen som har sett noen tester av den LG 22 WTQ?

Lenke til kommentar

Jeg fikk ett A-panel fra ComputerCity som jeg har hjemme. Den fikk jeg i forrige uke, så det er vel fortsatt håp. Når det gjelder R-panelet som jeg har på jobb så kan jeg ikke uttale meg hva jeg synes om den kontra A-panelet hjemme, da jeg ikke har fått til oppløsningen enda. Forbanna drit PC... -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...