Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg bestilt meg en 226BW, nå håper jeg denne lever opp til hypen. Hvis jeg ikke blir fornøyd, er det ikke da slik at jeg kan returnere innen 14 dager, selv om jeg har åpnet den og prøvd den?

8669045[/snapback]

 

Jeg sakl jo også bestille denne skjermen men antagelig vis fra shg og det er jo i danmark, så har jeg samme rettigheter da også ?

Lenke til kommentar

Fikk 2 226BW i går, en til meg og en til min bror. Må si jeg var spent på baklys etter å ha skummet igjenom endel poster her, men det var heldigvis lite med dette på de to jeg mottok i alle fall. Var forøvrig A panel.

 

Dere som sier at skjermen hovedsaklig skal brukes til film..., er det ikke bedre med en vanlig TV skjerm uansett? Jaja, var i alle fall lite baklys på skjermene jeg mottok. Utrolig kjipt at enkelte skjermer har så mye baklys :-/.

Lenke til kommentar
Dere som har 226 BW. Hvordan arter det seg å spille eldre spill som ble laget for 4:3 på den? F.eks. spille Call of Duty(MoH) osv... Blir det uskarpt og dårlig, dradd/strukket eller kan man spille i  4:3 og ha en sort strek på hver side av bildet?

8672225[/snapback]

 

Det kommer jo helt an på hvordan instillinger man bruker ;) Ligger en sticky på forumet her ett sted vet jeg.

Lenke til kommentar

Har dere noen ideer om hva som er gale siden jeg kan masere slik at baklyset forandrer seg. Får det så godt som bort i midten av skjermen, men hvis jeg vasker skjermen så kommer det tilbake og jeg må stresse med å masere det bort igjen.

 

Bruker slik brillepussetøy greie så det ikke kommer riper.

 

Før "masering":

post-21248-1179848041_thumb.jpg

 

Etter "masering":

post-21248-1179848390_thumb.jpg

Endret av Highlander
Lenke til kommentar

Asss aaaaaaaaaa hva f... er det som har skjedd med forumet, unskyld meg men jeg klarer jo ikke å gjør en dritt lenger, for et pes.....merker dere alle det eller er det bare noen instillinger oss meg som er helt f'ed up ? I så fall så hvordan får jeg det tilbake ?

 

Edit: haha vet ikke hva som skjedde med sååå iriterans, det fikset seg selv etter at jeg lukket nettleseren så never mind.

 

Over til det som er relevant, er på nippet til og bestille fra computercity nå men hvis jeg får et panel som presterer dårlig så vil jeg benytte meg av angre\retur rett, det jeg da lurer på er om jeg er garantert pengene tilbake eller kan de si at jeg må bruke pengene oss dem, som i tilgode lapp eller noe sånt.

Har lest på lov nett og div sider på nettet men jeg føler jeg ikke har fått helt klart fram om jeg får pengene tilbake eller ikke.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Fikk foressten LG L226WTQ-WF skjermen i dag. Og etter litt endel testing så trodde jeg den var bedre en Samsung. Ivertfall overlegen i film og fargegjengiving.

 

Så skulle jeg teste den i spill. Først prøvde jeg i Half-Life 2: Deathmatch og synes den var overlegen der og. Helt til jeg prøvde Titan Quest. Som er favoritt spillet mitt for tiden og fant ut at det var enorm ghosting på den. Så det satte en stopper for den skjermen.

 

Men var litt baklys på denne også:

post-21248-1179849587_thumb.jpg

 

Hadde heller tatt denne pga bedre bilde og ikke blått baklys, men den ghostingen var for gale.

 

Finnes det en 22" LCD uten backlight bleed til 3k?

Endret av Highlander
Lenke til kommentar
Var dette et problem i flere spill også, eller bare i Titan Quest? Sitter i en rift mellom disse to skjermene, og har begynt å tvile litt på samsungen etter snakket om alle disse panelene.

8673598[/snapback]

 

Testet ikke i så mange spill etter dette. Men det er visst bare L226WTQ som er slik. L226WT skal visstnok være bedre. Leste en del erfaringer her: Anandtech Forum

 

Men etter Titan Quest så ser jeg klart og tydelig at når jeg beveger musa, spesielt over hvite farger at det er nesten to musepekere på siden av hverandre.

 

Etter det jeg leste om denne skermen så er ghostingen en bakdel av noe som heter overdrive som gjør at WTQ har 2ms refresh mot WT som har 5ms.

Lenke til kommentar
Har dere noen ideer om hva som er gale siden jeg kan masere slik at baklyset forandrer seg. Får det så godt som bort i midten av skjermen, men hvis jeg vasker skjermen så kommer det tilbake og jeg må stresse med å masere det bort igjen.

 

Bruker slik brillepussetøy greie så det ikke kommer riper.

 

Før "masering":

post-21248-1179848041_thumb.jpg

 

Etter "masering":

post-21248-1179848390_thumb.jpg

8673233[/snapback]

 

Virker på meg som det er noe med transistorene som ikke lukker helt i skjermen før du masserer den. De henger litt. Uansett den skjermen burde gå i retur.

Lenke til kommentar

49 sider ble for mye å lese sånn på kveldingen, så jeg slenger bare ut spørsmålet her jeg:

 

Er det noen som har fått et A-panel enda?

Testobjektet er levert rett fra Samsung, og er dermed et S-panel. Samsung leverer jo bare "gud sjit" til test :wee:

 

Dersom noen skulle ha et a-panel og bo i Oslo-området så hadde det vært kult å få låne det et par timer enten i kveld eller i morgen. Må egentlig returnere skjermen i går så derfor litt kort varsel :)

Lenke til kommentar
Asss aaaaaaaaaa hva f... er det som har skjedd med forumet, unskyld meg men jeg klarer jo ikke å gjør en dritt lenger, for et pes.....merker dere alle det eller er det bare noen instillinger oss meg som er helt f'ed up ? I så fall så hvordan får jeg det tilbake ?

 

Edit: haha vet ikke hva som skjedde med sååå iriterans, det fikset seg selv etter at jeg lukket nettleseren så never mind.

 

Over til det som er relevant, er på nippet til og bestille fra computercity nå men hvis jeg får et panel som presterer dårlig så vil jeg benytte meg av angre\retur rett, det jeg da lurer på er om jeg er garantert pengene tilbake eller kan de si at jeg må bruke pengene oss dem, som i tilgode lapp eller noe sånt.

Har lest på lov nett og div sider på nettet men jeg føler jeg ikke har fått helt klart fram om jeg får pengene tilbake eller ikke.

8673255[/snapback]

 

Du kan jo bare ta en kjapp tlf. til Computercitys kundetlf - men jeg tror angreretten også gir det rett på pengene.

Lenke til kommentar
49 sider ble for mye å lese sånn på kveldingen, så jeg slenger bare ut spørsmålet her jeg:

 

Er det noen som har fått et A-panel enda?

Testobjektet er levert rett fra Samsung, og er dermed et S-panel. Samsung leverer jo bare "gud sjit" til test :wee:

 

Dersom noen skulle ha et a-panel og bo i Oslo-området så hadde det vært kult å få låne det et par timer enten i kveld eller i morgen. Må egentlig returnere skjermen i går så derfor litt kort varsel :)

8674629[/snapback]

 

Håper noen kan låne deg en A panel skjerm - slik at du virkelig kan sammenligne disse skjermene. Om ikke annet kanskje du får lånt et C panel!?

Hadde jo vært utrolig gøy om du kunne utfordre Samsung direkte - og be dem låne deg et A og C-panel - for å kunne gi dem en fullverdig test, kan du jo si....

 

Uansett sammeligning hadde vært topp!

Lenke til kommentar
Har dere noen ideer om hva som er gale siden jeg kan masere slik at baklyset forandrer seg. Får det så godt som bort i midten av skjermen, men hvis jeg vasker skjermen så kommer det tilbake og jeg må stresse med å masere det bort igjen.

 

Bruker slik brillepussetøy greie så det ikke kommer riper.

 

Før "masering":

post-21248-1179848041_thumb.jpg

 

Etter "masering":

post-21248-1179848390_thumb.jpg

8673233[/snapback]

 

Virker på meg som det er noe med transistorene som ikke lukker helt i skjermen før du masserer den. De henger litt. Uansett den skjermen burde gå i retur.

8674036[/snapback]

 

Jøss, det her var merkelig å se. Hvordan skal man egentlig vaske skjerm ordentlig så dette ikke skjer?

Lenke til kommentar
Håper noen kan låne deg en A panel skjerm - slik at du virkelig kan sammenligne disse skjermene.  Om ikke annet kanskje du får lånt et C panel!? 

Hadde jo vært utrolig gøy om du kunne utfordre Samsung direkte - og be dem låne deg et A og C-panel - for å kunne gi dem en fullverdig test, kan du jo si....

 

Uansett sammeligning hadde vært topp!

8674690[/snapback]

Samsung kommer nok ikke til å låne bort noe annet panel. Sannsynligvis vet ikke Samsung Norge om de store forskjellene en gang. Det er vel ingen skikkelig teknisk avdeling i Norge, så annet enn salgskunnskap er det nok begrenset med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...