Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Nei og nei. Da er det nok ikke bare på papiret det er forskjeller. Om det ikke er feil på den c skjermen, er iallefall ikke den verdt prisen sin. Får skjerm fra benq med hdmi inngang også til en lavere pris og sikkert like godt bilde. 2 eller 5 ms respons er det såpass liten forskjell på for øyet at det er ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på.

 

Om dette er realtiteten har jeg mista tilliten til Samsung. Jeg trodde de kunne skjermer jeg, men det nytter jo ikke når samme modell har så store variasjoner på bildekvalitet på samme modell.

 

S panelet fra samsung er vel ikke å oppdrive mer?

8657729[/snapback]

 

 

Helt enig i skuffelsen over Samsung....jeg mener de har tapt betraktelig cred på denne saken. Jeg er jo også blant dem hvor de også har fjernet panelinfoen i servicemenyen.... Har ikke hørt om flere som bekrefter det.

 

Likevel jeg har skjermen, tror det er A, men vet ikke 100%. Lignet iallefall mest på baklysbildene fra A skjermen over. Ser at S er klart klart best, og C er jo skikkelig versting her hvis bildet er repr. for C.

 

Vil likevel presisere at det er mange som er svært fornøyde med C panelet også, faktisk noen mer med C enn A - kan derfor tyde på at C eksemplet over viser en "defekt" utgave....ikke vet jeg.

 

Jeg synes iallefall ikke mitt baklys skaper problemer hverken i film eller spill.....jeg strever derimot mer med tearing issues som jeg har nevnt tidligere....håper og tror det er grafikk-kortet som er problemet der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er det jo lite baklys. Ser ut som om det er noe blått lys derimot som kommer nedenfra...

 

Det er det er lys midt på skjermen derimot, tror jeg ganske bestemt har med at skjermen er defekt.

 

EDIT: Bilder av skjermene deres er ganske verdiløse, uten å vite instillingene på skjermen da bildet ble tatt :p

8657766[/snapback]

 

Brightness - 90

Conatrast - 80

 

Game mode.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
tror dere ikke samsung kommer til å produsere skjermer med S-panel så snart de ikke ligger på etterskudd med at de ikke klarer å dekke etterspørselen?

8657792[/snapback]

 

man kan jo håpe...men tviler, tror nok produksjon av A og C dessverre også har med å holde kostnader og pris nede....

Endret av Swayne
Lenke til kommentar
tror dere ikke samsung kommer til å produsere skjermer med S-panel så snart de ikke ligger på etterskudd med at de ikke klarer å dekke etterspørselen?

8657792[/snapback]

 

man kan jo håpe...men tviler, tror nok produksjon av A og C dessverre også har med å holde kostnader og pris nede....

8657805[/snapback]

 

Ja, men vi kan ikke drive sv politikk her. Alle betalr inn i en pott og får etter behov. Om s-panlet er kun når de er manko, så kan det jo være en annen modellnr på de og evnt noe høyere pris.

Lenke til kommentar

Okey. Jeg tok akkurat bilder av mitt A-Panel. Dette står både bakpå, og jeg har skjekket servicemeny. Tok mange bilder, slik at det eventuelt skulle være lett å sammenligne. Både med og uten lys i rommet. Er det ett bilde du "savner", så send meg hvilke instillinger jeg skal bruke, og jeg skal slenge opp ett bilde ^^

 

Jeg tok 10 bilder. 5 med lys, 5 uten. Instillingene jeg brukte står i filnavnet. Alle bildene er tatt med Canon IXUS700 Her er bildene:

 

Lys: Ja

Contrast: 0

Brightness: 0

Dynamic Contrast: Nei

L1C0B0.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: 0

Brightness: 0

Dynamic Contrast: Nei

L0C0B0.JPG.xs.jpg

 

Lys: Ja

Contrast: 25

Brightness: 25

Dynamic Contrast: Nei

L1C25B25.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: 25

Brightness: 25

Dynamic Contrast: Nei

L0C25B25.JPG.xs.jpg

 

Lys: Ja

Contrast: 50

Brightness: 50

Dynamic Contrast: Nei

L1C50B50.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: 50

Brightness: 50

Dynamic Contrast: Nei

L0C50B50.JPG.xs.jpg

 

Lys: Ja

Contrast: 75

Brightness: 75

Dynamic Contrast: Nei

L1C75B75.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: 75

Brightness: 75

Dynamic Contrast: Nei

L0C75B75.JPG.xs.jpg

 

Lys: Ja

Contrast: 100

Brightness: 100

Dynamic Contrast: Nei

L1C100B100.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: 100

Brightness: 100

Dynamic Contrast: Nei

L0C100B100.JPG.xs.jpg

 

Lys: Ja

Contrast: -

Brightness: -

Dynamic Contrast: Ja

L1DC42352363.JPG.xs.jpg

 

Lys: Nei

Contrast: -

Brightness: -

Dynamic Contrast: Ja

L0DC31462456.JPG.xs.jpg

 

 

 

Håper dette kan være til nytte for noen :p Oppdaget akkurat at noen andre enn meg selv her i huset hadde stilt ned en del på instillingene på kameraet, så bildene ble ikke så bra. Uansett, de skulle vel duge til en liten sammenligning ;)

 

Som dere kan se, så er det lite baklys, og det lille jeg må leve fra, kommer fra bånn. Dette er noe jeg ikke merker, med mindre jeg ser på film ;) Er fortsatt storfornøyd. Og tok meg tid til å lage denne posten, for å forsvare mitt panel :p Det er ikke noe galt med det! ^^

 

Tror fortsatt vi trenger bilder av andre C-paneler, hvis vi skal kunne sammenligne, det over er forhåpentligvis defekt.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut Mixy :) . Bekrefter hva jeg har lest ellers på nettet, tror nok du kan har rett i at det er problemer med den andre skjermen.

Tror ikke folk skal være redde for kjøpe denne type skjerm uansett hva som kommer av panel.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

Her er en 10 siders test mellom S og A, http://www.behardware.com/articles/667-1/s...he-verdict.html

 

Kort oppsumering av den:

 

S er bedre enn A, men A er fortsatt bedre enn de andre 22" i denne prisklassen. A panelet har forøvrig bare noe over 800:! i kontrast. Spørsmålet er hvordan dette er for c -panelet. Kunne flere med dette posta bilder i mørkt rom med og uten dynamisk kontrast?

 

Jeg tror nok samsung tapte meg på denne. Er for mye usikkerhet og surr til at jeg gidder. Er ikke plastkassa rundt jeg legger penga i.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor man skal kjøpe for å få S nå om dagen? :)

 

Jeg kan gjerne selge min og kjøpe en ny dersom jeg tjener penger på det.. :-)

 

A panelet har forøvrig bare noe over 800:! i kontrast.

 

Nei! Alle skjermene har naturligvis akkurat de samme spesifikasjonene.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

På papiret ja! Men ikke etter den skikkelige testen!

 

Jeg vil ha HDCP på min skjerm. Og det er stort sett bare denne og LG sin som har det. Men LGen har dårlig betrakningsvinkel.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe den, teste den og se om den er til forventingene, uansett hva panel jeg får på den :D

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Jeg sitter også med C-panel og mitt er IKKE slik som det vi ser bilde av tidligere her. Mitt likner mer på bildene av A-panel kanskje også S-panel. Jeg syntes at min hadde mye baklys, men når jeg ser bildene av A-og S-panelet er jo mitt på god høyde med disse. Den har i alle fall ikke denne flekken midt på!

 

@Highlander: Jeg tror du burde reklamere på den skjermen din....

 

Edit: Leif flere plasser :innocent:

Endret av skongsli
Lenke til kommentar

Ja, jeg prøver å snakke fornuft med meg sjøl. det var jo noen problemer med de første A skjermene. Men, jeg tror nok dette er en svært god skjerm uansett. Men dette rote kunne de bare gjort offisielt. Det hadde de tjent på. Rykter osv har ikke så mye for seg. Men, det ligger jo litt i bakhode. Men designen og spec ser jo svært bra ut. Samsungen har jo stort sett levert bra varer. Men det er jo uansett kjedelig om det faktisk viser seg at det er forverring fra de første panelene til de som er nå. Noe må en regne med ved panel bytte. Men de skal ikke avvike mye. Spesiefikasjoner på statisk 800:1 (gjaldt a panel i real test )er uansett høyere enn det fleste som har 700:1

 

Jeg tar sjansen. Er ikke værre enn å benytte angreretten.

 

Post gjerne bilde!

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Jeg leste en del av den testen nå. Og tenkte jeg skulle prøve å bruke den profilen, for å kalibrere her, men det skjedde ingenting. Fulgte instruksjonene sågodt jeg klarte. Jeg kjører Vista.

 

Uansett, da dette ikke endret fargene i det hele tatt, prøvde jeg den manuelle etterpå, og satte opp skjermen slik:

 

Brigtness 100

Contrast 55

Red 48

Green 30

Blue 5

 

Men dette gjorde skjermen veldig rød.. Mye rødere enn den var før, noe de sa at den skulle korrigere. Veldig "confused" (kommer ikke på norskt ord i farta :p) akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...