Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig bare ett C-panel som virkelig har skilt seg ut som dårlig (se bilder tidligere i tråden). Jeg sitter med ett C-panel som jeg synes likner mye på de bildene vi har sett av A- og S-panel. Slik jeg ser det er det kun mindre variasjoner med unntak av det overnevnte panelet som jeg mener er defekt.

Endret av skongsli
Lenke til kommentar

Fikk nettop min samsung 226BW :D

 

Svært lite baklys oppe + nede på skjemen ved tot. svart skjerm. Noe etterslep i spill, ja faktisk :( Men ikke veldig merkbart (vanesak kansje)

 

Også var det litt uvandt, siden kanter blir skarpere, og har kansje hehov for endel anti alialiasing (orker ikke stave).

 

Designet var PENT. Lysstyrken var utrolig, og med moduser, som man kan velge etter hva som passer deg. Gaming, Movie, Sport, Internet osv.

 

Ingen døde piksler :)

 

Skjermen var STOR, deilig var det. Og det fulgte med DVI kabel, det tror jeg det ikke gjorde på 225BW =/ :D

 

Alt I alt, JA, kjøp den, Det går ikke an og angre siden den er verdt hver krone. Var så flat og fin på baksiden, ikke noen klumper. Stilren, Yeha. Mindre hodepine, etter jeg endelig fikk fjerna den blurrete 19" CRT skjemen min.

 

Noen som lurer på, vurderer om de vil kjøpe denne skjermen? Det er ikke noe å lure på. Kosta rundt 3000 blank på ComputerCity.no. Rask levering :)

Lenke til kommentar

De bildene jeg posta av C panel tidligere er ikke rett lenger. Min ser ut som A og S nå. Den flekken i midten kunne jeg fjerne med å "masere" panelet litt. Fikk den nesten helt vekk, det som er igjen nå kan ikke kameraet se, men jeg ser det med øynene.

 

Men til og med de bildene av A og S panelene i denne tråden har litt for mye baklys for min del. Skal bruker primært til film og er veldig plagsomt. Kan ikke se antydning til bleed på min gamle LG 20" (203WT-BF). Så tror nok jeg skal heller satse på (LG 226WTQ-WF).

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestillt LG skjermen og vil ikke være uten skjerm i mellomtiden så skal vente til jeg får LG (226WTQ-WF) skjermen med å sende tilbake Samsung. Så siden det blir en dag med begge skjermene kan jeg ta en liten test og sammenligne dem.

Lenke til kommentar

Da har jeg henta mitt panel. Det var et a-panel. I servicemenyen stemte det også. Hadde dette panelet AU M220EW01.

 

Foreløpig ingen pixelfeil oppdaget med et lite farge prog til det. Bleeding ser ut til å være omtrent ikke eksisterende og. Alt i alt godt fornøyd foreløpig. Tror jeg har vært litt vel overbekymra for dette med panelene :)

Lenke til kommentar

Som jeg har nevt tidligere så er det ingen grunn til panikk om man får A,c eller S panel. Hardocp har en stor tråd om dette og de fleste er veldig fornøyd uansett. Det ser ut for meg at det er startet et grunnløst rykte av en eller annen grunn. Mye kan kansje skyldes dårlig kvalitets sikkring hos Samsung siden noe har fått Paneler med tilsynelatende defekter.

Lenke til kommentar
Som jeg har nevt tidligere så er det ingen grunn til panikk om man får A,c eller S panel. Hardocp har en stor tråd om dette og de fleste er veldig fornøyd uansett. Det ser ut for meg at det er startet et grunnløst rykte av en eller annen grunn. Mye kan kansje skyldes dårlig kvalitets sikkring hos Samsung siden noe har fått Paneler med tilsynelatende defekter.

8663547[/snapback]

 

Selv om bekymringen rundt panelene nok er overdrevet, er jeg ikke enig i at dette er et grunnløst rykte. Det er jo ikke vanskelig å få bekreftet at panelene er noe forskjellig, men så kommer det ann på øyet som ser og hva man selv er fornøyd med. Men grunnløst rykte, nei det stemmer ikke....

Lenke til kommentar
Det er jo helt umulig å få 3 produsenter til å lage helt like paneler. Det skjønner de fleste. Men store variasjonen kan det ikke være.

 

Selv har jeg nok blitt for opptatt med "skrekk" eksemplene :)

8664646[/snapback]

 

 

Synes jo stjernene i hw.fr testen taler for seg jeg da...men, selv har jeg også A panel (tror jeg) og er godt fornøyd. Plages med tearing, men.....kanskje grafikk-kortet.

Lenke til kommentar
Sitter og tenker på denne skjermen akkurat nå, og blir selvsagt usikker på grunn av disse panel-greiene. Skjermen skal jeg i tillegg til PC bruke til Xbox 360. Hvordan vil dette funke? Går det greit å sitte to meter fra skjermen, eller må man sitte nærmere?

 

Xboxen støtter jo heller ikke skjermens native oppløsning, og det som kommer nærmest blir jo 1360x768 (16:9). Den litt lavere oppløsningen 1260x768 gir jo 16:10.

Hvordan vil dette se ut på skjermen, blir hele skjermflaten brukt og vil dette gjøre bildet uskarpt?

 

Hadde vært evig takknemmelig om noen hadde hatt mulighet til å prøve eller har prøvd 360 på skjermen  :D

8649599[/snapback]

*bump*

:)

Lenke til kommentar

YEEESSSS! Vil bare si at jeg har løst problemet med "screen tearing"!! Var redd det var skjermen, håpet det var grafikk-kortet selv om det også hadde vært dumt. Nå viser det seg at det hele dreide seg om Vsync. Selv om jeg hadde Vsync på i f.eks. Stalker funka de ikke helt i f.eks. cutscenes. Dessuten hadde jeg masse tearing på movies i Company of Heroes. Men nå ble det 99% borte.

 

Løsningen var å gå i kontrollpanel på mitt Nvidia 7900GTX-kort og koble spesielle innstillinger opp imot spillenes exe.fil. Gjennom dette kunne jeg fremtvinge Vsync uansett - noe som gjorde fantastisk utslag!!

 

For de som ikke vet. Vsync sørger for at det ikke blir et misforhold mellom spillets oppdateringsfrekvens på bildet og skjermens oppdatering - disse tvinges til å bli like ved å fremtvinge Vsync. Supert spørr du meg.

I innstillingene for spillet Company of H. var det ikke noen innstilling for akkurat Vsync. Da var det fint at grafikk-kortet likevel kan sørge for dette via kortets kontrollpanel.

 

Supert, eller hva? Vel, bare for å informere de som evt. skulle ha interesse av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...