Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Supertommy: kan det etterslepet virke større enn på laptopen fordi skjermen er så fysisk mye mere større, og du kjører vel med RTA på on?

 

Deepsearch: jo jeg får og flimring på sidene, tror det er noe du får leve med på en LCD, jeg får samme effekt på min andre lcd men kan være jeg som har feil der, interessant om andre med LCD skjermer kan motbekrefte mine påstander :)

 

EN bekjent av meg fikk sin skjerm på fredag (i norge) han fikk tydligvis ett 'A' panel, men han var jo fornøyd iallefall så.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RTA er en chip som sitter i enkelte samsung skjermer for og oppnå lav responstid. Som i min 931bf med sykt mye baklys..

 

Samsung's Proprietary Response Time Accelerator (RTA) chip that minimizes response time when switching colors. This exclusive Samsung RTA chip has, phenomenally, reduced the time needed for switching between mid-level colors (Gray to Gray) in moving images

 

Jeg er selv på jakt etter en skjerm til min snart ferdige ny pc, og må si at denne fikk jeg ganske lyst på.

 

Er det forresten mulig og kjøre 3 skjermer med to grafikkort? f.eks et 8800gtx, og et pci kort. Hadde sett rått ut med denne skjermen og 2 19" på hver side :D er det mulig?

 

Edit: Her er forresten en annen link til kalibrerings programmet brukt i testen Alastor linket til. linken i testen ser ikke ut til og fungere.

http://www.majorgeeks.com/download960.html

Er vell ikke et kalibrerings program, men et test program for og se etter feil og sånt.

Nvidia har et kalibrerings program innebygget i sine drivere

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
Ok, hvordan vet man om RTA er på?

8131966[/snapback]

 

Det ser du på innstillingene til skjermen. Trykk på knappene på skjermen din, så skal det stå en plass der. på min står det under setup. Jeg regner med menysystemet til samsung er ganske lik på alle skjermene deres.

Kan ikke si at jeg merker noen forskjell ved og ha den av eller på

Lenke til kommentar
RTA var på. Tror du at det etterslepet bare er mer synlig fordi skjermen er større?

8132094[/snapback]

 

Aner ikke, virker logisk. Større panel vil vell kreve mer av skjermen for og få til og oppdatere fort nok vil jeg tro, men da skulle vell alle med denne skjermen ha samme problem, og det var vell bare noen var det ikke?

Men ikke hør på meg, jeg har egentli ikke peiling :roll:

Lenke til kommentar
EN bekjent av meg fikk sin skjerm på fredag (i norge) han fikk tydligvis ett 'A' panel, men han var jo fornøyd iallefall så.. :)

8128212[/snapback]

 

 

Vet du hvilken forhandler han fikk den fra?

8132532[/snapback]

 

Shit! jeg får nok ikke sove i natt :p

Lenke til kommentar

Jan roger: nei jeg vet ikke hvem han fikk den fra..

 

Supertommy: om du ikke vet hva RTA er har du heller ikke rørt den settingen, så da er den på..

 

Synd du ble misfornøyd da :(

 

Noe som ikke har noe med tråden gjøre men.. noen som har hørt/sett ACOUSTIC ENERGY AEGO M høytalerne?

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell 2005FPW, som jeg nå har hatt iallefall 2 år. Skjermen er grei den, men p.g.a noen *kremt* lengre netter med WoW, så har jeg ett områder med brent pixler (de forsvinner hvis skjermen får stå avslått lenge nok..).

 

Er dette ett problem med Samsungen?

Vurderer sterkt å kjøpe denne, siden 3200, - frakt er betydelig mindre enn det jeg gav for Dellen i sin tid..

Lenke til kommentar
Bestilt fra MPX.no nå!  :thumbup:

 

Tror fremdeles det er noen veldig få igjen!

8105564[/snapback]

 

Var det noen igjen når du bestilte altså? Sjekket imorges og da sto det forventet 16/3 og det står det nå også. Jeg bestilte min igår. Da var det 10 igjen på lager og sent igår kveld stod det 6 igjen. Ordren min står på "i arbeid" enda ser jeg. Får håpe de får sendt den idag.

8105712[/snapback]

 

Det stod at det var igjen 4 når jeg bestilte. MEN det var visst ikke igjen noen likevel, for siden skjermen ikke har kommet enda så sjekket jeg nøyere etter i dag, og da står den også ubekreftet 16.03.07 eller noe. Fryktelig irriterende, siden det stod at de hadde på lager når jeg bestilte. Stor ripe i lakken for MPX.

Lenke til kommentar

Jeg får også den flimringen på laptopen. Tror det har noe med selve siden å gjøre og ikke med skjermen.

 

Får du flimring når du scroller denne sida? http://www.livescore.com/default.dll?page=home

 

Er temmelig mye hos meg. Blir store striper på de svarte feltene på sida.

8125170[/snapback]

 

Jepp, samme her, masse flimring. Lurer på om det er noe å gjøre med dette... må teste litt.

8128159[/snapback]

Lenke til kommentar

Ser noen nettbutikker nå opererer med forventet ankomst 12.04.07. Hvis det er faktum for alle så må man seriøst revurdere denne skjermen? :cry:

 

Komplett har 225BW på salg denne uken, 2795,-. Denne vant nettopp testen her på hw.no. Den må vel kunne være et godt alternativ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...