Gå til innhold

Kondisjonstrening - Diskuter her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Sigma selger noen billige. Er du heldig får du Sigma PC 15 til en billig penge.

7870006[/snapback]

Har du vært borti den klokka?

Det er mulig jeg ikke har skjønt hvordan man gjør det, men jeg har aldri fått noe lys i den.

Jeg har brukt en sånn litt, og den er jo grei, men det er noe annet enn Polar liksom.

7943514[/snapback]

 

Har brukt den selv et par ganger ja. Tror faktisk ikke det er lys på den, men ellers så gir den mye for pengene.

Lenke til kommentar
Har du lest manualen?

7943568[/snapback]

:blush: Jeg trodde det, men når det sto ganske så tydelig i den, så kan jeg jo ikke ha gjort det... :blush:

 

Men OK, da vet jeg hvordan lyset virker :)

 

Problemet er bare at når jeg trykker for å få lys, så ser jeg et lite blink av grønt lys før hele skjermen fader ut og blir blank. Deretter går det litt tid, og så er skjermen tilbake som normalt.

Dårlig batteri, eller?

Lenke til kommentar
Problemet er bare at når jeg trykker for å få lys, så ser jeg et lite blink av grønt lys før hele skjermen fader ut og blir blank. Deretter går det litt tid, og så er skjermen tilbake som normalt.

Dårlig batteri, eller?

7943874[/snapback]

Definitivt. Lys krever uendelig mye mer batteri enn vanlig klokkefunksjoner, så beskrivelsen stemmer godt med svakt batteri.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå i høst løp jeg 3-4 ganger i uka, men nå som det er vinter blir det mye skigåing, hovedsakling skøyting. Men en vanlig løpeuke består for det meste av:

 

Langkjør 8 km

Langkjør 10-15 km

Intervall (ofte 4x4, men også pyramide og 2x6)

Evt. en lett restitusjonsøkt på 7-8 km med 130-140 i puls

 

 

Kan anbefale 4x4 intervallene til dere som har ganske god kondis fra før og som vil bli få enda bedre. Men det er hardt!

Lenke til kommentar
Nå i høst løp jeg 3-4 ganger i uka, men nå som det er vinter blir det mye skigåing, hovedsakling skøyting. Men en vanlig løpeuke består for det meste av:

 

Langkjør 8 km

Langkjør 10-15 km

Intervall (ofte 4x4, men også pyramide og 2x6)

Evt. en lett restitusjonsøkt på 7-8 km med 130-140 i puls

 

 

Kan anbefale 4x4 intervallene til dere som har ganske god kondis fra før og som vil bli få enda bedre. Men det er hardt!

8022855[/snapback]

 

Skigåing faller jo også inn under kondisjonstrening, post gjerne programet ditt for den også.

Lenke til kommentar
Hvilke sko bruker dere når dere løper? Jeg har følgende par som jeg varierer mellom:

Jeg må ta en tur til Oslo (Løpelabben) for å finne ut pronasjonen min.

 

Men bruker til daglig kun Nike Free, og må si meg veldig fornøyd med de. Sitter veldig godt og er ekstremt lette. Husk at disse skoene ikke har så mye støtte da de baserer seg veldig mye på tøy/stoff og gummi. Anbefales kun til jogging/løp. Spille fotball med disse er litt vanskelig. :)

Lenke til kommentar
Kan anbefale 4x4 intervallene til dere som har ganske god kondis fra før og som vil bli få enda bedre. Men det er hardt!

8022855[/snapback]

Hva legger du i 4x4?

8023258[/snapback]

Først varmer jeg godt opp, så finner jeg en lang oppoverbakke (ikke for bratt), og løper 80% av maks i fire minutter, så går jeg i tre minutter, og gjentar denne prosedyren fire ganger. Det er hardt, særlig med tanke på at jeg oppnår makspuls etter rundt to min.

Lenke til kommentar
Først varmer jeg godt opp, så finner jeg en lang oppoverbakke (ikke for bratt), og løper 80% av maks i fire minutter, så går jeg i tre minutter, og gjentar denne prosedyren fire ganger. Det er hardt, særlig med tanke på at jeg oppnår makspuls etter rundt to min.

8023515[/snapback]

Kjører selv 2 min i bakke med jogg ned igjen. 10/12/14 repitisjoner. Har andre økter også, men det er reine syreøkter og blir noe annet igjen.

 

Lidl har pulsklokke til ca 150 kr, enkel og grei.

8024509[/snapback]

Kan ikke si meg annet enn skeptisk til denne. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...