Gå til innhold

Kondisjonstrening - Diskuter her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Bruker du pulsklokke, Linn Christin? Skulle likt å vite hvilken intensitet det er mulig å holde på mølla og i tillegg se TV ...

7874162[/snapback]

 

Vi har også slike tredemøller på basen. Ganske chill. Pulsen min ligger mellom 130 og 140 når jeg løper på en slik og jeg brenner jo fett, men får ikke noe bedre kondis.

Lenke til kommentar
Bruker du pulsklokke, Linn Christin? Skulle likt å vite hvilken intensitet det er mulig å holde på mølla og i tillegg se TV ...

7874162[/snapback]

 

Niks, har ikke tatt meg råd til en slik. De billigste jeg har sett på koster 900 kroner, og jeg har ikke sååå bruk for en. Kondisjonen bedrer seg ja, for den første gangen var det ett slit uten like, mens nå flyver tiden avgårde og plutselig er jeg ferdig . Men det er jo mest av alt fett jeg er ute etter å brenne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I dag kjørte jeg 2 minutters intervaller med 1 minutts pause. Løp på mølle med 10% stigning i 10 km/h.

 

Var sjefen min som utfordret meg. Sjefene mine tror jeg bare har litt god kondis siden jeg har så peil på pc, så jeg ble litt forbannet og løpte intervallene med et glis, selv om jeg kjente det godt.

Lenke til kommentar
I dag kjørte jeg 2 minutters intervaller med 1 minutts pause. Løp på mølle med 10% stigning i 10 km/h.

 

Var sjefen min som utfordret meg. Sjefene mine tror jeg bare har litt god kondis siden jeg har så peil på pc, så jeg ble litt forbannet og løpte intervallene med et glis, selv om jeg kjente det godt.

7885246[/snapback]

 

Hehe, har prøvd meg på noen intervaller på mølle med stigning selv, men synes ingenting slår det gode gammeldagse bakkeløpet ute. Likevell god trening :w00t:

 

Kjenner meg godt igjen i det at folk tror man ikke har peil på trening/idrett fordi man har litt over middels peil på data :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Herlig med en slik tråd. :) Trener selv mye kondisjon og løp meg i dag inn til en 4. plass i senior NM innendørs.  :D

7922114[/snapback]

 

Gratulerer! Meget bra.

Lenke til kommentar
Herlig med en slik tråd. :) Trener selv mye kondisjon og løp meg i dag inn til en 4. plass i senior NM innendørs.  :D

7922114[/snapback]

Gratulerer så mye, det høres sterkt ut ;) Hvilken distanse er det forresten snakk om.

 

Skulle selv deltatt på NM i Romaskin i går, men måtte trekke meg grunnet sykdom.

Endret av Termometer
Lenke til kommentar

800m. Vet ikke om dere husker meg og Equilibrium snakket om at vi skulle løpe mot hverandre i NM for 18/19-åringer? Skulle gjerne likt å si at jeg slo han, men han motsto ikke presset og trakk seg. Skal også sies at han fikk en strekk i ryggen og noe greier og kunne derfor ikke starte. :p Selv endte jeg opp med 2 sølv på 800m og 1500m. Var 31 hundredeler fra å ta 2 gull istedenfor, men min egen feil. Faen altså, bittert, men allikevel ikke så bittert da dette er min 2. sesong som friidrettsutøver og jeg var derfor allikevel meget fornøyd. Alle andre dager hadde jeg tatt han for å si det sånn. :hrm:

Lenke til kommentar

Hadde ryggen fungert som normalt tipper jeg Deathie hadde blitt henvist til 3.plassen. :p Men fikk en vond strekk etter 400m, dagen før 800m i UM.

Tøying er blitt nedprioritert, har faktisk ikke tøyd skikkelig på 4-5 år. Har kommet frem til at det er grunnen til at jeg fikk strekk, er like stiv og støl som en 80åring på piller.. :thumbdown:

Anbefales å tøye, det er faktisk skadeforebyggende..

Men uansett gratulerer Deathie! Gleder meg til sommeren nå! :)

Lenke til kommentar
Jogge med PSP? Damn! Og jeg som synes iPod Shuffle 2gen og lypsyl er for mye bagasje...

 

Mitt favorittopplegg for kondisjon er som følger:

 

200m (pause)

400m (pause)

600m (pause)

800m (pause)

1000m (pause)

1000m (pause)

800m (pause)

600m (pause)

400m (pause)

200m (pause)

 

Pausene styres av pulsen. Man venter med å starte på neste distanse før pulsen har dalt ned i 135. Desto bedre form man er desto tyngre er det. Genial økt.

7869970[/snapback]

Hvor høy intensitet løper du disse bolkene med? Og har du samme intensitet på alle bolkene?

 

Edit: Hvordan kombinerer man best mulig vektøkning og kondisjonstrening? Jeg vil altså øke i vekt samtidig som jeg vil trene kondis.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Jogge med PSP? Damn! Og jeg som synes iPod Shuffle 2gen og lypsyl er for mye bagasje...

 

Mitt favorittopplegg for kondisjon er som følger:

 

200m (pause)

400m (pause)

600m (pause)

800m (pause)

1000m (pause)

1000m (pause)

800m (pause)

600m (pause)

400m (pause)

200m (pause)

 

Pausene styres av pulsen. Man venter med å starte på neste distanse før pulsen har dalt ned i 135. Desto bedre form man er desto tyngre er det. Genial økt.

7869970[/snapback]

Hva løper du de forskjellige distansene på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har vært ganske nære elgroping selv, men begrenser meg. Blir for dumt å trene meg syk, synes jeg. I dag fikk jeg forøvrig løpetights fra Nike, overdel fra Craft, dress fra Marmot og årsmodellen av Gel Kayano fikk jeg sist uke. Håper de er bedre enn fjorårets, selv om de var <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...