Gå til innhold

Kondisjonstrening - Diskuter her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at "Treningstråden" stort sett består av pump, deff og pulvertilskudd, synes jeg dette var et godt tiltak.

 

Her kan man diskutere kondisjonstrening der resultater måles i tid, ikke fettprosent :thumbup:

 

Har vel 10 timer trening i snitt på denne tiden av året, og det meste er sykling. Rolige langturer og intervall, og en løpetur i blant. Målsetting er best mulig sykkelform i mai-august.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har vært dårlig med kondisjonstrening i det siste, fordi jeg er så utålmodig. Den eneste formen for kondisjonstrening jeg klarer å holde ut i lengden er sykling og løping ute, i tillegg til skigåing, men det har det blitt fint lite av denne sesongen (og alle andre sesonger siden jeg gikk på barneskolen). Skal til Telemark om noen uker og da blir det en uke med kondisjonstrening i snøen.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med motivasjon for å dra på joggetur :ermm: Det er så kaldt ute og ikke særlig fint vær. Men heildigvis er jeg flinker til å ta noen turer sommeren, da pleier jeg å løpe ca. 1 mil noen ganger i uken :D

 

Er det noen som har forslag til hvordan man får bedre motivasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok den treningen de fleste sliter med motivasjonen til... Merker dette selv, men når man først kommer seg ut er det DIGG!! Var ute å jogga i dag i nysnøen, helt supert... Jeg synes faktisk det er digg å jogge i alle værfohold unntatt stekende sol på sommeren... regn, snø whatever...

 

Men det er fort gjort å bare bli sittende i sofaen i stedet for å komme seg ut... Man må enkelt og greit bare ta tak i seg selv og komme seg ut... eneste tipset jeg har...

Lenke til kommentar
Jeg sliter med motivasjon for å dra på joggetur :ermm:  Det er så kaldt ute og ikke særlig fint vær. Men heildigvis er jeg flinker til å ta noen turer sommeren,  da pleier jeg å løpe ca. 1 mil noen ganger i uken :D

 

Er det noen som har forslag til hvordan man får bedre motivasjon?

7817870[/snapback]

 

En liten nett Mp3 spiller proppet med gode treningsanger kan hjelpe en god del på motivasjonen :)

Lenke til kommentar
Med tanke på at "Treningstråden" stort sett består av pump, deff og pulvertilskudd, synes jeg dette var et godt tiltak.

 

Her kan man diskutere kondisjonstrening der resultater måles i tid, ikke fettprosent  :thumbup:

7786997[/snapback]

 

Det var slik jeg tenkte i utgangspunktet også, hyggelig at du liker tankegangen min :)

 

Ser fram til mange interesante diskusjoner relatert til kondisjonstrening.

Lenke til kommentar

Selv tar jeg meg en 5,7km joggetur annenhver dag, uansett vær. 2km av dette er nedover på asfalt, resten er i terreng(rett frem, mye opp, bratte bakker ned, så en bratt bakke opp og rett hjem^^)

 

Jeg har en rute jeg jogger etter, og krysser bare samme vei i ca 200m så løper jeg gjennom skauen og hjem. Ganske deilig, og det er ikke kjedelig så lenge man har variert musikk og bytter den ut ofte.

Lenke til kommentar
Helt enig med Superkalle.

Noen ganger når jeg tar på meg treningstøyet spør jeg meg selv om "jeg virkelig vil dette", men når jeg først kommer meg ut er det deilig.

Spesielt deilig er det også etter at joggeturen er over! :)

7819386[/snapback]

 

JAH! Det å komme hjem fra en treningstur er supert! Mange fordeler med å ta seg en tur også: Man får mindre lyst til å spise dritt (jeg i hvertfall), man klarer å legge seg tidligere slik at man får de timene som kroppen fortjener i senga og det er selvfølgelig veldig positivt for forbrenningen og utholdenheten..

 

Alikevel har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har planlagt en treningstur for så å sette meg i sofaen i stedet... :nei:

 

Etterhvert som man klarer å motivere seg til å ta seg en joggetur er neste utfordring å sette på vekkerklokka 40min tidligere og ta en rask gåtur om morgenen. ANBEFALES :thumbup: , men du må forberede deg på å stå opp en del ganger for så å legge deg igjen før du klarer å få pressa deg selv ut av døra så tidlig om morran :!:

Lenke til kommentar
Ja herregud Superkalle, om du vil ha meg ut av døren klokken 05:40 på mandag og onsdag, og klokken 06:10 resten av hverdagene, så lykke til. Skal mer til enn en vekkerklokke da. En bombe is more liek it, rett ved siden av huset mitt.

7819601[/snapback]

 

Ha Ha... noe enklere hvis du står opp lit senere i utgangspunktet... Pleier ikke å gjøre dette selv jeg, men de gangene jeg gjør det er det psycho digg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Døde tråden helt eller? Ingen flere som har kondisjonstips, og egne erfaringer å komme med?

7828327[/snapback]

 

Få inn Deathie og Equilibrium i tråden, de har peiling.

Lenke til kommentar
Døde tråden helt eller? Ingen flere som har kondisjonstips, og egne erfaringer å komme med?

7828327[/snapback]

 

La oss for all del ikke håpe det :p

 

Vi kunne jo for eksempel dele våre kondisjonsprogram, og det skal være meg en sann glede å være førstemann ut.

 

En vanlig kondisjonsuke ser ca. sånn ut, har en del styrkeøkter og bevegelighet/stabilisering osv. men nøyer meg med kondsjonsøktene her og nå.

 

1 økt: 60-70min rolig jogging

2 økt: 2-3timer langkjøring (løping/romaskin/sykkel)

3 økt: 30min kjapp løping

4 økt: 4x6min bakkeløp

5 økt: 4x6min romaskin (80% av max)

 

I tillegg til dette kommer selvfølgelig oppvarming og evt. nedkjøring. De fleste av punktene er også kun deler av en lengre økt.

 

 

 

Håper på at flere vil poste sine kondisjonsprogram...

Lenke til kommentar
Eneste programmet mitt er Ut å jogge 6km(5,7km.. jeg orker ikke å løpe den siste bakken fordi jeg tryner hele tiden i bakken..syk helling på den..)

 

Har ikke tatt tiden enda, men kan gjøre det i dag. Skal ut klokken 20:00, så det blir rapport i kveld.

 

Styrke kommer i utenom.

7834529[/snapback]

 

Høres bra ut, da er det bare å løpe på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...