Gå til innhold

Kondisjonstrening - Diskuter her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har enda ikke fått kalibrert min pulsklokke skikkelig enda (Polar S625X).

 

Har vært litt på en løpebane. Prøvde å springe fire runder, men tenkte ikke på at det blir litt lengre hvis jeg springer i et av de ytre feltene.

 

Så hvordan skal jeg gjøre det for å springe nøyaktig 1600m? :hmm:

8485681[/snapback]

edit: fant det ut nå, må springe innerst på banen :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Prøvde å stille dette spørsmålet i treningstråden, men ble henvist hit i stedet:

 

Under en løpetur, burde man kunne snakke med en treningskamerat hele veien, eller burde man holde høyere intensitet? For meg personlig er det snakk om maratontrening, altså mer kondis enn fettforbrennende trening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du burde har turer av begge sort. Selv foretrekker jeg turer som er så tunge at jeg må holde kjeft. Ligger man på terskel så er det vanskelig å snakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det største problemet er vel kameraten min, som ikke er på samme nivået som meg. Vi ender opp med å løpe med oppvarmingshastigheten min gjennom hele turen, og jeg blir ikke anpusten engang. Det er vel ikke så mye å gjøre med det enn å trene han opp, eller bare kjøre på uansett.  :p

8672671[/snapback]

Eller han kan sykle og du jogge. Funker bra for meg og en kamerat. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ditch kameraten din og hør på musikk i stedet. :p

8677290[/snapback]

Når jeg jogger så dette bare øreproppene ut. :-/

 

Hva slags ørepropper/headset bruker dere?

Lenke til kommentar

Såh, til uka blir det innkjøp av sykkel. Etter 2år på krykker så har kondisen min blitt elendig og benstyrken alt for dårlig. Fikk låne sykkel i dag og syklet rundt 200m, første gang på 2,5år. Utrolig deilig følelse. Satser på å sykle en gang om dagen, og øke intensitet/varighet etterhvert som formen bedres. Kommer godt med da jeg begynner på skole igjen til høsten.

 

Duskregn+mp3 spiller med god musikk+asfalt= Genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...