Gå til innhold

Trekker seg fra CD-/DVD-markedet?


Anbefalte innlegg

Det er trist om Plextor trekker seg fra markedet, selv om det er relativt få som kjøper merket.

 

Selv foretrekker jeg brennere i prisklassen 300 - 400 kr, og da har Nec og Samsung flere aktuelle modeller. De tilbyr funksjoner som er mer enn tilfredsstillende for de fleste, men Nec har en tendens til å støye noe forferdelig, mens Samsung har noen stille modeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å rippe musikken fra hele CD-samlingen min med best mulig lydkvalitet for deretter å lagre den i et eller annet lossless format på en diger harddisk, så da kan det jo være lurt å sørge for å ha et best mulig utgangspunkt  før jeg begynner.  :)

 

Edit: Føyde til litt i avsnitt 2.

7780628[/snapback]

Når en snakker om lossless så lurer jeg litt på hvilke formater som egner seg, og hvilke som egner seg dårlig. Er WAV (Standard) et bra valg, eller er det grunner for å velge noe annet?
Lenke til kommentar
Jeg har planer om å rippe musikken fra hele CD-samlingen min med best mulig lydkvalitet for deretter å lagre den i et eller annet lossless format på en diger harddisk, så da kan det jo være lurt å sørge for å ha et best mulig utgangspunkt  før jeg begynner.  :)

 

Edit: Føyde til litt i avsnitt 2.

7780628[/snapback]

Når en snakker om lossless så lurer jeg litt på hvilke formater som egner seg, og hvilke som egner seg dårlig. Er WAV (Standard) et bra valg, eller er det grunner for å velge noe annet?

7782099[/snapback]

 

Jeg foreslår du tar det opp i en annen tråd, men kommer allikevel med et kort svar. Wav er et dårlig valg, fordi det tar opp mye plass og ikke har skikkelig tagging, bruk flac.

 

AtW

Lenke til kommentar

Plextor forsvinner vel ikke helt fra markedet etter som jeg leste men det blir vel begrenset med hva en får tak i ettervært vil jeg tro. Har stort sett bare hatt Plextor opp gjennom årene og har hatt de fleste modellene helt fra jeg kjøpte min første 2X cd brenner.

 

Har enda tilgode og ha behov for bruke garanti ordningen til Plextor så det sier vel litt om kvaliteten. Har akkurat nå 11 forskjellige drev fra dem i huset og er aldrig noe problemer med feilbrenning eller annet tull.

 

Mener å ha hørt at Plextor har en modell med frontlading(spalte). Kan noen bekfrefte/avkrefte dette?

7782217[/snapback]

 

Plextor har en modell som heter PX-716AL som har frontlading.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Her argumenterer folk med at andre brennere har tilstrekkelig kvalitet for folk flest? For noe svada. Har hatt en haug med drev fra diverse merker, og det virker helt tilfeldig hvor lenge de varer, (om de tilogmed ikke har feil fra fabrikk!)

Skulle likt å sett noe statistikk på dette området.

 

Plextor er overlegen på kvalitet. De ekstra kronene man bruker er vel værd det.

Og selv om de fleste kjøper ett billig alternativ, så burde det fortsatt være nok kjøpere på markedet til at det er forsvarlig for plextor å holde produksjonen igang (om så med begrenset levering)

 

En random brenner holder lenge nok for folk flest? Jada, en Lada holder også for folk flest, du kommer deg kanskje fra A-B. :whistle:

Lenke til kommentar

Meget trist at de trapper ned produksjonen så drastisk..

 

Selv hadde jeg en halvannen år gammel Plextor CD-Brenner som jeg hadde problemer med for en tid tilbake, og etter å ha kontaktet nettbutikken jeg handlet produktet med, fikk jeg bedskje å kontakte Plextor selv via mail..

 

Knappe 2 timer etter mailen var sendt fikk jeg en hyggelig telefon fra en Svenske som jobbet i nederland for Plextor. Fikk da bedskje å laste ned ett diagnose program fra nettsidene deres og sende loggen til en angitt mail..

 

Etter ytterlige en liten time fikk jeg en ny mail om at en splitter ny CD-Brenner var på vei og at jeg ikke trengte å returnere den gamle. Alt helt gratis og på garantien..

 

Dette er det jeg kaller god service som knapt en større bedrift kan drømme om.

 

Forøvrig er jeg nå tilfreds med min Plextor 708A DVD-brenner.. men blir nok sannsynlig erstattet med en nyere modell av Plextor så snart pengboka tillater det..

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ihvertfall en uttalelse fra den amerikanske representaten

 

"This is completely false. In fact, Plextor plans to continue to lead the market with innovative, exciting products that solve real world problems for our consumer and business customers"

 

Det er ikke så lett å vite hva man skal tro for øyeblikket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det Plextor ble kjent for var de overlegent beste DaE egenskapene.

Selv håper jeg å få fatt i en Premium II før de legger inn årene for godt.

 

Edit: Flere Plextor drev som selges nå er rebadged BenQ, da kan man vel igrunn like godt kjøpe BenQ, heh.

Endret av Uluen
Lenke til kommentar
Det Plextor ble kjent for var de overlegent beste DaE egenskapene.

Selv håper jeg å få fatt i en Premium II før de legger inn årene for godt.

 

Edit: Flere Plextor drev som selges nå er rebadged BenQ, da kan man vel igrunn like godt kjøpe BenQ, heh.

7794340[/snapback]

 

Rebranded med tilgang til bedre software da. I tanke på PlexTools. Veldig viktig for meg iallefall. Men finnes sikkert noen modda som funker med BenQ, men tror min Plextor 755A holder noen år til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...