Gå til innhold

Hvilket språk lærte/lærer du? Kan du det egentlig?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, som topic sier:

 

Hvilket språk lærte/lærer du? Kan du det egentlig? Hvor godt fulgte du med i timene?

 

Gjelder ikke engelsk!

7771014[/snapback]

 

Jeg lærer kinesisk. Det er litt vanskelig. Har fullført 20 studiepoeng i det nå på UiO, har 60 studiepoeng igjen, så mye å lære. Har prøve i morgen, så burde egentlig lese og ikke drive og skrive intetsigende innlegg på forumet, men gidder ikke.

 

Jeg kan rundt 500 tegn, kan snakke om en del dagligdagse ting, og kan lese om det samme. Forrige semester var jeg dårlig med leksene, men årets målsetting er å gjøre lekser hver dag.

Lenke til kommentar

Lærer spansk. Er egentlig ett gøy språk, men måten vi lærer på dreper all min motivasjon. Altså, dette er første året mitt på vgs, og første året med spansk. Vi har til nå lært ca 30 ord i fellesskap. Vi har lært å bøye de fleste av dem frem og tilbake, i tillegg til en haug med ord som jeg ikke engang forstår. Så sier seg selv at det å kunne like mange regler i spansk første året som norsk jeg har kunnet snakket i ca 14 år ikke er veldig artig.

 

Forstår ikke poenget med å lære å bøye før vi lærer å snakke. Skal vi begynne å lære babyene å bøye ordet mamma før de får lære seg ett nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...