Gå til innhold

dårligste boka du har lest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Naiv super av Erlend Loe

Kort og merkelig bok. Du må nesten lese den for å skjønne hvor spør den er, eller nei ikke les den ;)

7976132[/snapback]

Er du gal? :cry:

Den boken er jo genial, helt klart en av de bedre bøkene som er skrevet av norske forfattere...

Du må bare lese mellom linjene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dårlige bøker, den var faktisk litt vansklig. Blir til at du bare husker de bøkene som gjør inntrykk, og disse er sjeldent dårlige. Men ble utrolig skuffet over Den Siste Tempelrider, hadde hørt mye fint om denne, men den viste seg å være under middels, den gjorde inntrykk ved å skuffe meg derfor er dette den eneste jeg kommer på.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er vansklig å plukke ut en bok som er dårligst, men må vel si at gunnar staalesen din til døden er noe av det kjedligste jeg har lest. Det skjedde lite, var en kjedlig historie. Det ble aldri fengende.

 

Vil vel også si at Agatha Christie er skikkelig ille, har lest 5 stk eller noe, og jeg blir så mektig lei. Det er ingenting som fanger oppmerksomheten i det hele tatt. Det er flate persoligheter og det skjer aldri noe helt uventet. Det er faktisk en Agatha Christie bok jeg ikke greide å lese under et skoleprosjekt, the murder in the library eller noe.

Lenke til kommentar

En vanskelig tråd å svare i. Jeg leser ikke dårlige bøker. Om jeg etter ett kapittel eller to ikke finner noe som fenger meg legger jeg boka vekk. Ergo blir det litt vanskelig å svare. (jeg tar ikke med tvangspensum fra videregående her).

 

Den siste boka jeg la fra meg i ren irritasjon var den siste fra Roddy Doyle - Oh Play That Thing (skuffende, siden jeg har likt de forutgående bøkene særdeles godt). Ellers har jeg kasta den første og siste påbegynte boka fra Anne Holt i veggen pga et ubehjelpelig standardisert og klisje-fullt forsøk på å skrive en dårlig krim-roman. Dårlige krim-romaner kan være gode, men ikke Anne Holt sine.

 

Pr nuh leser jeg med stor glede Charles Bukowski i flere pocketutgaver (engelsk), og gleder meg over elendigheten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er svært sjelden jeg gidder fullføre en dårlig bok, men det er en god del bøker jeg ikke har giddet fullføre. For å ta noen få...

 

* Det Gyldne Kompasset -> Historien er svært bra, folkene gjennomtenkte og hele konsepter interessant. Problemet er at det er så utrolig dårlig skrevet at jeg gav opp etter en stund. Det begynner rett på med en jente som snakker med en daimon eller noe sånt, uten at vi får noe som helst forklaring på hva en daimon er. Likevel er historien svært forutsigbar, og selv om språket prøver å passe "gatefolk" blir det for dårlig skrevet. Synd, i grunnen. Har vurdert å se filmen, men boken gidder jeg ikke prøve engang.

 

* En eller annen Shannara bok -> Husker ikke engang tittelen på denne. Tror det var noe med et sverd, men kan ta feil. Husker fint lite av handlingen, og enda mindre hva folkene heter. Kom meg på et vis gjennom den, men fem minutter etter var den glemt igjen.

 

* God Emperor of Dune -> Jeg elsker Dune. Jeg har alle Dune-bokene Frank Herbert skrev unntatt Dune Messiah og Children of Dune, har filmen Dune og mini-serien til både Dune og Children of Dune. Jeg kjøpte og spilte til og med Emperor: Battle for Dune selv om det var gnaske dårlig, kun fordi det er Dune. :) Problemet er denne boken. De første handler om Paul Atreides og de folka der, og de neste bøkene handler om folk rundt fire tusen fem hundre år senere. Mye er forandret, men alt henger ihop og er svært så underholdende. Problemet er denne boken. Den foregår mellom den første og andre "serien", altså ca tre tusen år etter Dune og et tusen fem hundre år før Heretics of Dune. Det er greit nok, men ganske unødvendig da den ikke har noe som helst sammenheng med resten av serien bortsett fra en og annen småting. Dessuten er historien stort sett at den nyeste versjonen av Duncan Idaho og Leto II sitter i et rom og snakker til hverandre. Av og til hopper handlingen over til noen andre folk og blir mer tradisjonell, men det bare små biter. Jeg har ingenting imot sære bker, men denne ble for idiotisk.

 

* Dan Brown's Deception Point -> Likte DeVinci-koden og Angels & Demons, så hadde store forhåpninger til denne. Det begynte også meget bra, men uten å avsløre for mye forandret historien seg svært mye etter en kort stund og ble ganske idiotisk. Skuffa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...