Gå til innhold

dårligste boka du har lest


Anbefalte innlegg

Jag läste Stephen Kings 'Desperation' på Engelska när jag var runt 14-15. Jag minns den som mycket tråkig och intetsägande, men jag var väl för ung för att uppskatta författarkonsten samt förstå symboliken och eventuella referenser till ting och personer bortom min då olärda hjärna. Jag ville väl ha mer 'Action'.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror den boken som kanskje ikke har vært dårligst, men iallefall mest langtekkelig og kjedelige boken jeg har lest må være "Mice and Men". Greit, det er kanskje en klassiker, men jeg synes det fort ble for lite handling og for min del var det ikke noe serlig motivasjon i boken for å skulle lese videre.

Lenke til kommentar

Nesten Evig, Alice Sebold

 

Denne var så kjedelig at jeg greide rett og slett ikke å lese ferdig hele boka, og måtte gi meg etter halve. Det så ikke ut til å komme noen høydepunkter, og det hele var så lite interessant som det gikk an å få det til. Det handlet kort sagt om en (voksen) datter som dreper moren fordi hun blir så irritert over henne hennes sykodm (alzheimers).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
* Det Gyldne Kompasset -> Historien er svært bra, folkene gjennomtenkte og hele konsepter interessant. Problemet er at det er så utrolig dårlig skrevet at jeg gav opp etter en stund. Det begynner rett på med en jente som snakker med en daimon eller noe sånt, uten at vi får noe som helst forklaring på hva en daimon er. Likevel er historien svært forutsigbar, og selv om språket prøver å passe "gatefolk" blir det for dårlig skrevet. Synd, i grunnen. Har vurdert å se filmen, men boken gidder jeg ikke prøve engang.

 

 

 

 

Er med deg på den. Sluttet å lese trillogien pga det var ufattelig forvirrende språkbruk. :hrm:

 

 

En annen dårlig bok er "De fire og han som gjør galt verre - Slutten." De to andre bøkene i trillogien var fantastiske, men etter at jeg leste den siste boka, ble jeg dypt skuffet. De to andre bøkene bygger opp spenningen, og du får mange mystiske gåter uten svar, som jeg da håpte å finne i siste boka, men neida... :no:

Lenke til kommentar

Shantram av Greogry David Roberts. Veldig tung bok å lese, det føltes som en evighet til man kom til neste side. Gikk på wikipedia for å finne mer ut om denne forfatteren, der sto nærmest hele boka som et sammendrag. Hadde jeg vært han, ville jeg heller bare ha skrevet en biografi. 200 av totalt 900 side kom jeg til før jeg ikke orket mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ringenes Herre

Historien og filmen er god, men boken blir bare lang og kjedelig. Forfatteren skriver "lineært" og hinter ikke frem mot noe, eller får en til å lure, som i Harry Potter, bare forteller hva som skjer.

 

 

* Det Gyldne Kompasset -> Historien er svært bra, folkene gjennomtenkte og hele konsepter interessant. Problemet er at det er så utrolig dårlig skrevet at jeg gav opp etter en stund. Det begynner rett på med en jente som snakker med en daimon eller noe sånt, uten at vi får noe som helst forklaring på hva en daimon er. Likevel er historien svært forutsigbar, og selv om språket prøver å passe "gatefolk" blir det for dårlig skrevet. Synd, i grunnen. Har vurdert å se filmen, men boken gidder jeg ikke prøve engang.

 

 

 

 

Er med deg på den. Sluttet å lese trillogien pga det var ufattelig forvirrende språkbruk. :hrm:

 

Historien er god, har prøvd å lese de jeg også- men gikk kjapt over til lydbok.

 

 

Dårligste/særeste jeg har lest må være Are Kalvø - Organisten.. Anbefales dog til konspirasjonsteoretikere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Franklin W. Dixon: Nye Hardyguttene; Musikkpiratene.

Jeg ble skeptisk nok da jeg så det var Nye Hardyguttene, men tenkte at det kunne da ikke være så ille, de originale var jo kjempetøffe da jeg var mindre.

Jeg tok veldig feil. Mysteriene og kriminaliteten her omhandler folk som laster ned musikk, brenner det på CD og selger det. Oh noes!

Jeg vil ha tilbake den timen det tok å lese boka, samt de 129 kronene den kosta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drager spiser ikke joggesko.

Fant den liggende for noen år siden, en jeg ikke hadde levert tilbake fra bibloteket. Av nyskjerrighet leste jeg den. Ikke bare har den en av de dårligeste tittlene men den er veldig dårlig, utrolig lite spennende og veldig forutsigbar. Kan ha noe med at jeg leste den i en alder av fjorten(det er en 10-12 bok). Men herregud. Eneste morsomme er den way over the top klisjehesten; "Nei, jeg kan bare ikke" *rir vekk*.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Iallefall en av de aller mest kjedelige bøkene jeg har lest er "To kill a mocking bird" av Harper Lee. Greit, det er kanskje en klassiker, men for min smak var det for lite driv i boken.

 

Nei, fysj og fysj! En av favoritt bøkene mine.

 

Jeg kan ikke huske å ha lest mange dårlige bøker, men jeg husker at den ene boken om Hardy-Guttene jeg leste ikke akkurat fristet til et dypdykk i serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...