Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

De absolutt færreste feite er feite fordi de ikke kan nyttegjøre maten og omdanner mesteparten til fett.

 

Dette er en sykdom, og den er ikke vanlig.

Kreft er vanligere.

 

De fleste i dag spiser for mye av feil mat, og sitter for mye i ro.

 

Hjerneaktivitet bruker lite energi i forhold til fysisk aktivitet.

8572299[/snapback]

Så du sier da at siden det bare er fler og fler som blir overvektig i Norge at.. Halve Norge er syke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Denne er hentet fra tråden som mobber røykere. Forfattet av Simen1.

 

På røykpakker står det advarsler mot røyking. Blant annet:

 

"Røyking fører til dødelig lunkekreft".

 

Sammenlign med mine omformuleringer:

 

"Røyking kan føre til dødelig lungekreft" eller

"Røyking fører til økt risiko for dødelig lungekreft".

 

Tar ikke advarslen på røykpakken litt for hardt i når det hevdes, uten noe hvis eller om, at man får (helt sikkert) dødelig lungekreft av røyking?

 

Misforstå meg rett, jeg skjønner at advarslene er effektive og er et godt virkemiddel mot røyking. Jeg er ikkerøyker og røykemotstander, men synes bare det er galt når de bruker løgn/grove sannhetsfordreininger som virkemiddel for en god sak.

 

Mobbing virker :w00t: Og alle gleder seg ...?

Lenke til kommentar
Og det er mobbing?

8575232[/snapback]

 

Det å skremme, er hva da?

8575329[/snapback]

Jeg vil ikke kalle det mobbing, ettersom det ikke går på enkeltpersoner. At noen røyker er mer enn "uvane". Tror få røykere ville tatt de veldig nær seg om du kalte dem for "skårstein" eller noe i den duren. Men derimot å henge seg opp i vekten til en person, forså å henge ut den mer eller mindre, det er mobbing.

 

Men det er greit. Hvorfor kan de ikke da starte med å skrive på usunn mat:

"advarsel, fører til livsstilssykdommer/Fedme eller død?"

Kanskje fordi det ikke skjer med alle. Akkurat som røyking ikke dreper i alle tilfeller.

Lenke til kommentar

Når du skremmer så gjør du mer eller mindre noen redd. Og det er det de gjør med de advarsels greiene sine.

 

Mobbing derimot er noe som blir brukt for å betegne fysisk eller prykisk mobbing.

Da som å bli plaget av enkeltpersoner over lengere tid, hengt ut. ol

 

Ganske enkelt, mobbing er mye værre. Det er noe som er mer "personlig" enn når man "skremmer" en viss andel av befolkningen som røyker.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Når du skremmer så gjør du mer eller mindre noen redd. Og det er det de gjør med de advarsels greiene sine.

 

Mobbing derimot er noe som blir brukt for å betegne fysisk eller prykisk mobbing.

Da som å bli plaget av enkeltpersoner over lengere tid, hengt ut. ol

 

Ganske enkelt, mobbing er mye værre. Det er noe som er mer "personlig" enn når man "skremmer" en viss andel av befolkningen som røyker.

8575549[/snapback]

 

Javel, dette var opplysende. Til opplysning ble jeg mobbet adekvat selv under oppveksten, og etterhvert ble jeg en jævel til å mobbe selv, og frykt var en av de mest virksomme verktøyene. :cool:

Lenke til kommentar
Javel, dette var opplysende. Til opplysning ble jeg mobbet adekvat selv under oppveksten, og etterhvert ble jeg en jævel til å mobbe selv, og frykt var en av de mest virksomme verktøyene. :cool:

Haven't we all?

Jeg skjønner hva du prøver å si. Men føler det blir helt feil å sammenligne det å skremme røyker, med mobbingen når man "skremmer" overvektige.

Lenke til kommentar

Javel, dette var opplysende. Til opplysning ble jeg mobbet adekvat selv under oppveksten, og etterhvert ble jeg en jævel til å mobbe selv, og frykt var en av de mest virksomme verktøyene. :cool:

8575848[/snapback]

 

Ingen grunn til å være nedverdigene mot Demille, det hun skrev er mer fornuftig enn det du har prestert å skrive til nå i denne tråden.

Det andre du skrev, tja, javel? Hva har det med saken å gjøre?

Mener du indirekte at trådstarter tar hevn over de fete, siden han har vært fet selv? En rettferdiggjør ikke mobbing bare fordi en har blitt mobbet selv.

Jeg forstår ikke helt om du har skrevet noe mellom linjene eller ei, det ble så direkte og ulikt deg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel, dette var opplysende. Til opplysning ble jeg mobbet adekvat selv under oppveksten, og etterhvert ble jeg en jævel til å mobbe selv, og frykt var en av de mest virksomme verktøyene. :cool:

8575848[/snapback]

 

Ingen grunn til å være nedverdigene mot Demille, det hun skrev er mer fornuftig enn det du har prestert å skrive til nå i denne tråden.

Det andre du skrev, tja, javel? Hva har det med saken å gjøre?

Mener du indirekte at trådstarter tar hevn over de fete, siden han har vært fet selv? En rettferdiggjør ikke mobbing bare fordi en har blitt mobbet selv.

Jeg forstår ikke helt om du har skrevet noe mellom linjene eller ei, det ble så direkte og ulikt deg.

8575959[/snapback]

 

Er dette et tafatt forsøk på å gå på kne?

 

Hvis du ellers mener alvor, så kan du heller svare på spørsmål enn foreta personangrep?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javel, dette var opplysende. Til opplysning ble jeg mobbet adekvat selv under oppveksten, og etterhvert ble jeg en jævel til å mobbe selv, og frykt var en av de mest virksomme verktøyene. :cool:

Haven't we all?

Jeg skjønner hva du prøver å si. Men føler det blir helt feil å sammenligne det å skremme røyker, med mobbingen når man "skremmer" overvektige.

8575945[/snapback]

 

Det kan jo være fordi vi legger forskjellig verdi i begrepet "mobbing"?

Lenke til kommentar
Er dette et tafatt forsøk på å gå på kne?

Hvis du ellers mener alvor, så kan du heller svare på spørsmål enn foreta personangrep?

8576010[/snapback]

 

Hvilket spørsmål er det som trenger et svar, da? Tema er, for å si det mildt, idiotisk i utgangspunktet, og alle er jo så å si enige om grunnen til fedme.

Personangrep? Kan ikke se noe av det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er dette et tafatt forsøk på å gå på kne?

Hvis du ellers mener alvor, så kan du heller svare på spørsmål enn foreta personangrep?

8576010[/snapback]

 

Hvilket spørsmål er det som trenger et svar, da? Tema er, for å si det mildt, idiotisk i utgangspunktet, og alle er jo så å si enige om grunnen til fedme.

Personangrep? Kan ikke se noe av det.

8576038[/snapback]

 

Jeg og Demille snakket om frykt, som jeg igjen linket til mobbing. Vi var ikke helt enig om frykt er en virksom del av det å mobbe. Så fortsatte vi. Nå kommer du inn, og hva var meningen din?

 

Om du ikke ser et personangrep om det så hopper opp å jafser i seg betydelige deler av dine unevnelige, så er ikke det mitt problem.

Lenke til kommentar
Ulempene med fedme overgår ulempene med røyking, da røyking  hvertfall har noen positive sider. Så for meg fremstår det som merkelig at det ikke er sosialt akseptert at vi kan henge ut fete mennesker...

7722469[/snapback]

 

Dette har sikkert vært oppe før, men gidder ikke lese gjennom hele tråden.

 

Jeg spør bare: Nevn en eneste positiv side ved røyking? (Annet en tull og dill ala "det er sosialt" o.l.)

 

Når det gjelder det å henge ut overvektige personer, ser jeg på det som idiotisk. Som tidligere nevnt kan gener være en grunn til overvekt, og da er det jævla kjipt om noen skulle kritisere deg for det.

 

Røyking derrimot, er en kreftfremkallende, stinkende, ekkel og ikke minst skadelig (både for deg, og de rundt deg) vane som du selv har tatt opp.

 

Så da lurer jeg på, hvorfor henger vi ikke ut røykerne enda mer?

Lenke til kommentar

Jeg og Demille snakket om frykt, som jeg igjen linket til mobbing. Vi var ikke helt enig om frykt er en virksom del av det å mobbe.

 

8576104[/snapback]

 

Okei, da var jeg for rask på labben og så ikke det mellom linjene da. Som vanlig, holdt jeg på å si.

 

Hvis hele diskusjonen går på å definere mobbing, så vil jeg anta at de aller fleste vil få andre assosiasjoner til ordet enn den kampanjen mot røykerne.

 

Hvis det jeg skrev oppfattes som personangrep, så beklager jeg det. Det var faktisk ikke meningen, selv om det vel ser syrlig og flåsete ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Klart det. :) Men nå er jomfrudommen tatt, så da kan du bli overkjørt hvis du peiser på.

 

Så derfor vil jeg anbefale deg å lese litt gjennom tråden før du kommer med meninger, ellers legger du et bleikfeit akterspeil ut for spank, av bla. petit moi :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...