Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Skal Norge bli en Mamma og Pappa for oss eller?!

Er den ikke det allerede da? En person med normal inntekt betaler gjerne 70% i skatt. Er ikke det barnehagementalitet, hva er?

 

Djupedal uttalte f.eks at det offentlige i form av barnehaver er bedre til å ta seg av barn enn deres egne foreldre er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge minner nok om en kommuniststat som skal "ta vare på innbyggerne" ved å tvinge dem til å gjøre enkelte valg allerede. Skal vi prakke på dyrere moms/avgifter på matvarer som staten mener er usunt? Nei. Frihet til folket! Forøvrig tror jeg at de som foreslår å mobbe tjukke mennesker selv har et mindreverdighetskompleks. Mobbing vil aldri løse noe som helst. Forresten, når skal dere få det inn i huet?! Å være "tjukk" er ikke nødvendigvis helseskadelig i seg selv!

Lenke til kommentar
Å slippe å betale moms kan vel ikke sies å være det samme som å motta subsidier. Bønder får subsiduer.

8565617[/snapback]

Teknisk sett er det forskjell ja. Men det er ikke poenget. Poenget er at de allerede mottar vesentlige økonomiske fordeler, pga. nevnte argumenter.

 

Er den ikke det allerede da? En person med normal inntekt betaler gjerne 70% i skatt. Er ikke det barnehagementalitet, hva er?

Selv om det eksisterer mye barnehagementalitet fra før er ikke dette noe argument for å gi opp eller å gjøre ting verre i samme stil!

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Norge minner nok om en kommuniststat som skal "ta vare på innbyggerne" ved å tvinge dem til å gjøre enkelte valg allerede.

Valgene påvirker andre direkte ved at det blir dyrere for staten, som bruker andres skattepenger på å holde sykehus og helsevesen i gang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis noe av det dere driver å snakker om her blir virkelighet, da reiser jeg til et annet land og slår meg ned der, for da vil jeg ikke være nordmann lengre.

 

Skal Norge bli en Mamma og Pappa for oss eller?!

 

Jeg er også MOT at det skal stå sånne advarsler på røykpakkene.. Jeg får ikke noe mindre lyst til å kjøpe røyk selvom.

 

Og så dyrt som det er nå... Det gjør ingen verdens ting for man MÅ ta seg råd til det. Det eneste som skjer er at folk får dårligere råd, når de driver å setter opp prisene på røyk.

8565631[/snapback]

 

Fint at du nevner avgiftene på nikotin. De er bare en liten del av kampanjen(ene) som staten (og alle sunne borgere) har terrorisert en svak gruppe med. Nå skal det sies at denne gruppen har blitt betydelig mindre, og de sunne har fått gjennomslag for at hensynet går først og fremst til helsen. I den spede start, og litt sånn utover kan jeg huske nokså mange sunne fundamentalister som gjerne ønsket å bruke "Ludvig Nessa"-metoder for å "hjelpe" oss svakelige (les. ynkelige, viljeløse og kunnskapsløse) fikk fritt spillerom, uten at noen brydde seg noe særlig om følelsene til mobbeofrene. Uannsett, i ettertid viste det seg å virke, og til og med undertegnede blir bare enda mere motivert når tommeskruene får en ny omdreining.

 

Til slutt vil jeg gi honnør til de som er så gæerne at de tør å provosere frem levende debatter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Norge minner nok om en kommuniststat som skal "ta vare på innbyggerne" ved å tvinge dem til å gjøre enkelte valg allerede.

Valgene påvirker andre direkte ved at det blir dyrere for staten, som bruker andres skattepenger på å holde sykehus og helsevesen i gang.

8566244[/snapback]

Akkurat... Hadde vi hatt private helseinstitusjoner som baserer seg på forsikringspoliser så hadde vi ikke hatt det problemet akkurat... Enkeltmenneske har ikke lengre lov til å velge fritt blant valgene.

Lenke til kommentar
Norge minner nok om en kommuniststat som skal "ta vare på innbyggerne" ved å tvinge dem til å gjøre enkelte valg allerede.

Valgene påvirker andre direkte ved at det blir dyrere for staten, som bruker andres skattepenger på å holde sykehus og helsevesen i gang.

8566244[/snapback]

Akkurat... Hadde vi hatt private helseinstitusjoner som baserer seg på forsikringspoliser så hadde vi ikke hatt det problemet akkurat... Enkeltmenneske har ikke lengre lov til å velge fritt blant valgene.

8567278[/snapback]

 

Bare litt bittert for alle de som har "valgt" å ha uflaks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis noe av det dere driver å snakker om her blir virkelighet, da reiser jeg til et annet land og slår meg ned der, for da vil jeg ikke være nordmann lengre.

 

Skal Norge bli en Mamma og Pappa for oss eller?!

 

Jeg er også MOT at det skal stå sånne advarsler på røykpakkene.. Jeg får ikke noe mindre lyst til å kjøpe røyk selvom.

 

Og så dyrt som det er nå... Det gjør ingen verdens ting for man MÅ ta seg råd til det. Det eneste som skjer er at folk får dårligere råd, når de driver å setter opp prisene på røyk.

8565631[/snapback]

 

Fint at du nevner avgiftene på nikotin. De er bare en liten del av kampanjen(ene) som staten (og alle sunne borgere) har terrorisert en svak gruppe med. Nå skal det sies at denne gruppen har blitt betydelig mindre, og de sunne har fått gjennomslag for at hensynet går først og fremst til helsen. I den spede start, og litt sånn utover kan jeg huske nokså mange sunne fundamentalister som gjerne ønsket å bruke "Ludvig Nessa"-metoder for å "hjelpe" oss svakelige (les. ynkelige, viljeløse og kunnskapsløse) fikk fritt spillerom, uten at noen brydde seg noe særlig om følelsene til mobbeofrene. Uannsett, i ettertid viste det seg å virke, og til og med undertegnede blir bare enda mere motivert når tommeskruene får en ny omdreining.

 

Til slutt vil jeg gi honnør til de som er så gæerne at de tør å provosere frem levende debatter. :thumbup:

8566429[/snapback]

 

Hva hadde skjedd om avgiftene hadde økt tilsvarende på andre skadelige ting som det den er på tobakk, en pakke tobakk koster over 150 kr av dette er ca 140 kr avgifter (på Svalbard koster den 11 kr,dette er uten avgifter)

Hva med å sette samme avgifter på alkohol,bensin osv osv, :hmm:

Lenke til kommentar
Hva hadde skjedd om avgiftene hadde økt tilsvarende på andre skadelige ting som det den er på tobakk, en pakke tobakk koster over 150 kr av dette er ca 140 kr avgifter (på Svalbard koster den 11 kr,dette er uten avgifter)

Hva med å sette samme avgifter på alkohol,bensin osv osv,  :hmm:

8567386[/snapback]

 

Hvis man skrur opp prisen på ALT i samfunnet så vil lønningene følge etter og vi er tilbake til start ;)

Lenke til kommentar
Hva hadde skjedd om avgiftene hadde økt tilsvarende på andre skadelige ting som det den er på tobakk, en pakke tobakk koster over 150 kr av dette er ca 140 kr avgifter (på Svalbard koster den 11 kr,dette er uten avgifter)

Hva med å sette samme avgifter på alkohol,bensin osv osv,  :hmm:

8567386[/snapback]

 

Hvis man skrur opp prisen på ALT i samfunnet så vil lønningene følge etter og vi er tilbake til start ;)

8567646[/snapback]

Vi må da ikke sette opp prisen på alt! Bare datautstyr, TV'er, flatskjermer, spillkonsoller og annet usunn drit som gjør at vi sitter for mye i ro hjemme. :love::thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
Hva hadde skjedd om avgiftene hadde økt tilsvarende på andre skadelige ting som det den er på tobakk, en pakke tobakk koster over 150 kr av dette er ca 140 kr avgifter (på Svalbard koster den 11 kr,dette er uten avgifter)

Hva med å sette samme avgifter på alkohol,bensin osv osv,  :hmm:

8567386[/snapback]

 

Hvis man skrur opp prisen på ALT i samfunnet så vil lønningene følge etter og vi er tilbake til start ;)

8567646[/snapback]

Vi må da ikke sette opp prisen på alt! Bare datautstyr, TV'er, flatskjermer, spillkonsoller og annet usunn drit som gjør at vi sitter for mye i ro hjemme. :love::thumbup::w00t:

8567696[/snapback]

Sofaer og gode stoler er også noe herk. Få det bort, trebenker og krakker til folket :w00t:

Lenke til kommentar

Forby all reklame for polstrede møbler! Ta kontakt med språkrådet og få de til å arbeide for å fjerne "godstolen" fra det norske vokabularet. I tillegg må vi påtvinge Ekornes at de i sine StressLess-stoler svir flg. advarsel inn i seteryggen av skinn:

 

"ADVARSEL! Bruk av denne stol kan føre til at du mister dine menneskelige egenskaper, og gradvis muteres til arten flodhest. Bør maks. brukes 15 minutter av gangen. "

 

I tillegg burde det innføres avgifter på møbler, der et utvalg får i oppgave å gradere alle nye møbler på en skala fra en til seks. Så kan vi ha et progressivt avgiftssystem, slik det er med hestekreftavgiften på bil. Møbler som gir deg vondt i ryggen og rumpa når du bruker dem får terningkast 1 og slipper avgift. Møbler som bare er ukomfortable får terningkast 2, og får 10% avgift. Terningkast 3 gir 25% avgift, 4 gir 50% avgift osv. De mest komfortable (les: farligste! :ohmy: )møblene får en økning i pris på 100%.

 

Vondt skal vondt fordrive, og med avgifter skal landet (og folket) bygges! :yes:

Lenke til kommentar

Potetgull og såkalt "usunn mat" er i utgangspunktet like ufarlig som en lenestol, tv etc. Det er først under misbruk at ting begynner å bli farlig....

Når man snakker om forbud mot møbler, TV etc. låter det rimelig teit, men i ytterste konsekvens er som sagt disse like mye skyld i fedme.

Lenke til kommentar

Hvis folk har lyst til å spise usunn mat, røyke, drikke alkohol, og nyte livets goder, så må de få lov til det.

 

Hvis det er sykehus regninga dere tenker på som dere "liksom" skal betale så blir jo det helt teit. Da får dere tenke positivt på det.. dem dør tidligere og dermed blir det brukt like lite penger på dem som med alle andre.

 

Værre med dere hypokondere som drar til legen 3 ganger i uka og tror dere har kreft bare det gjør litt vondt i magen.

 

Det som er usunt burde ikke bli dyrere, men det som er SUNT burde bli billigere og MYE mer tilgjengelig.

 

Tror det er en god forretnings idee og starte det motsatte av McDonalds... En kjede med butikker over hele landet som selger billig, god og sunn mat!!

 

EDIT: Ikke det motsatte akkuratt, men det samme som, bare at her er det ikke USUNN mat å få i det heletatt. Det skal ikke selges brus, kaker, hamburgere osv i det heletatt.

Endret av Twingy
Lenke til kommentar
Tror det er en god forretnings idee og starte det motsatte av McDonalds... En kjede med butikker over hele landet som selger billig, god og sunn mat!!

8568861[/snapback]

Problemet er at kjøtt er så dyrt her. Det er derfor man selv på resturant alltid sper på med litt næringsfattig fyll som grønnsaker, brød og poteter. Det er dritt, men så og si gratis. Høyere pris til sluttkunde kan rettferdiggjøres fordi det er så "mye" mat.

Lenke til kommentar
Feit mat er faktisk skadelig.

8560878[/snapback]

Jepp, fett er noe kroppen absolutt ikke trenger! :p

 

(Vet hva du mener her PencilCase. Jeg er bare så lei av alle som ser på fett som noe vi absolutt ikke må finne på å spise.)

 

Kosthold har 70% av hvordan en person ser ut. Det øvrige er trening og hvile :)

8562944[/snapback]

Kilde til den tullete påstanden der hadde vært interessant å se. Jeg kan skjønne hva du mener når jeg ser på denne balansen fra et stillesittende ståsted, men det er ikke slik at alt folk sitter stille. Hva med de som beveger mye på seg og kan spise så og si hva de vil uten at utseende forandrer seg det grann? Jeg ser ikke poenget med å slenge ut slike ugjennomtenkte påstander Øivind...

 

Flodhester må gjerne dø ut og lide, så lenge det ikke påvirker meg.

8563212[/snapback]

 

Hvorfor det ?

 

Hunde-eiere er et mye større samfunnsproblem der de sprer hundemøkka rundt i samfunnet og pakker den gjerne inn i plastposer sånn at den kan ligge dobbelt så lenge før den forsvinner.Og når dritten løser seg opp så renner den ut i drikkevannet som dere går tur rundt og forårsaker giardia o.l.

8563243[/snapback]

(Møkk = gjødsel. Jeg er likevel enig i at slikt ikke skal ligge strødd rundt omkring.)

 

De som knuser glass over alt er da vel ikke noe mindre samfunnsproblem? Mine med-sykkelister og med-hundeeiere antar jeg heller ikke er så fornøyde med dem.

Fordi fedme er et samfunnsproblem.

8563084[/snapback]

 

Og mobbing er IKKE et samfunnsproblem ??

8563486[/snapback]

:)

 

Å spandere på dem personlige trenere er et annet tiltak jeg har tro på.

8564309[/snapback]

Jeg også. Kunnskap om hvordan kroppen fungerer med aktivitet og ernæring burde være allmennkunnskap i en viss grad.

Lenke til kommentar

Når man er ute på byen og har fått en pils for mye innabords sier jo bartenderen (noe han er pliktig til) "Nei, du har fått for mye" når man prøver å bestille en til.

 

Kanskje man på McDonalds og i matbutikken skulle si "Nei.. du er for feit.. denne sjokoladen/Big Mac'en/posen med potetgull her får du ikke kjøpe".

:p

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Tror det er en god forretnings idee og starte det motsatte av McDonalds... En kjede med butikker over hele landet som selger billig, god og sunn mat!!

8568861[/snapback]

Problemet er at kjøtt er så dyrt her. Det er derfor man selv på resturant alltid sper på med litt næringsfattig fyll som grønnsaker, brød og poteter. Det er dritt, men så og si gratis. Høyere pris til sluttkunde kan rettferdiggjøres fordi det er så "mye" mat.

8569142[/snapback]

 

Grønnsaker har da aldri vært billig. Derimot druknes nå matvarene vi spiser i mel, salt (for å kunne tilsette mer vann i kjøtt o.l.) fett og sukker, fordi dette er billige ingredienser. Det ser man også om man ser på innholdsfortegnelsen i såkalt billigmat. Det finnes ikke grenser for hvor billig man kan få det om det bare er salt, fett og næringsfattig nok :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...