Gå til innhold

2007. Det året interessen for WoW avtar?


Anbefalte innlegg

Nå har WoW vært på markedet i et par år og har blitt umåtelig populært.

 

Det spørs om ikke dette vil endre seg en del i løpet av 2007? Vel, nå kommer jo TBC, så det vil nok vekke interessen for en del igjen, men det vil uansett ikke skje mye banebrytene med gamplay/grafikk.

 

Så i år kommer "hyper" innen for MMORPG :

 

Age of Conan

 

The Lord of the Rings Online™: Shadows of Angmar™

 

V a n g u a r d - Saga Of Heroes

 

Warhammer Online: Age of Reckoning

 

Disse vil utvilsomt stjele en del spillere fra WoW.

 

Jeg og flere andre jeg har spillt/spiller WoW med bare går å venter på noe nytt og bedre innen denne sjangeren.

For all del, WoW kommer nok å leve en god stund til. Ikke minst takket være TBC, men det spørs om det ikke 2007 blir en slakk nedoverbakke for WoW?

 

WoW har satt standaren innenfor sin sjanger, som de flere nå sikter mot og prøver å overgå. Jeg tror at noen av disse 4 nevt ovenfor burde klare å gjøre det. :hmm:

 

Hvordan er det med dere der ute? Kommer dere å gå over fra WoW til noen av disse om de skulle svare til forventningene?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så i år  kommer "hyper" innen for MMORP:

 

 

The Lord of the Rings Online™: Shadows of Angmar™

 

 

Disse vil utvilsomt stjele en del spillere fra WoW.

 

WoW har satt standaren innenfor sin sjanger, som de flere nå sikter mot og prøver å overgå. Jeg tror at noen av disse 3 nevt ovenfor burde klare å gjøre det. :hmm:

 

Hvordan er det med dere der ute? Kommer dere å gå over fra WoW til noen av disse om de skulle svare til forventningene?

7687596[/snapback]

 

 

Jeg syns LOTRO var umåtelig kjedelig, tviler på at det kommer til å bli noe annet enn et nisje spill for spesielt interesserte.

Var bare en feeling over hele spillet, uten at jeg skal gå inn på noe spesifikt

 

 

Kan se for meg at AoC kan få en del tilhengere, til tross for hvordan Funcom styrer sine online spill

 

Vanguard tiltaler vel hovedsaklig de spillerne som WoW sin PVE del tiltaler, og kan ikke tenke meg at de slår WoW sine raids med det første, og ut i fra hva jeg har hørt av de som spiller closed og nå open beta er det tilnærmet ingenting som er "3rd gen" med det

Lenke til kommentar

Wordl of Warcraft kommer til å være det mest populære online spillet i lang tid. Andre selskaper er ikke engang i nærheten av å oppnå det Blizzard har.

 

Så lenge kundene er fornøyde og expansion pakkene kommer (Noe Blizzard har sagt de vil) så ser jeg ingen grunn til at det skal avta så mye.

Lenke til kommentar

Tror nok en del kommer til å gå over til AoC så til warhammer når det kommer. Mange i min gamle WoW guild som skal gjøre det etter at de blei lei av Gear>skill systemet i wow.

 

Men WoW kommer nok til å bli det største i lang tid. Det er et veldig simpelt spill. Så alle kan spille det.

Lenke til kommentar
Wordl of Warcraft kommer til å være det mest populære online spillet i lang tid. Andre selskaper er ikke engang i nærheten av å oppnå det Blizzard har.

 

Så lenge kundene er fornøyde og expansion pakkene kommer (Noe Blizzard har sagt de vil) så ser jeg ingen grunn til at det skal avta så mye.

7688637[/snapback]

 

Så sant så sant.

Lenke til kommentar
Aiai må ikke glemme Warhammer Online  , det kommer garantert til å bli større enn alle de tre.  :w00t:

7688384[/snapback]

 

Skal ikke det komme ut i 2008 da?

 

@Ghaundan: Nei WAR er ikke kanselert.

7688727[/snapback]

 

For å være pirkete, så ble det orginale Warhammer Online kanselert. Deretter fikk Mythic lisensen og lager Warhammer Online: Age of Reckoning (aka WAR).

Lenke til kommentar

Har vært veldig skeptisk til Age of Conan helt siden jeg hørte at det kommer på xbox360 i tillegg. Virker som pushing fra Microsoft sin side, ettersom det er et Vista showcase spill etc. Kan ikke helt se for meg at et mmorpg spill blir bra på pc om det skal kunne spilles med en Xbox kontroller. :no:

 

De sier gang på gang at det skal være "hands on action", virker som de legger mer vekt på det enn å gjøre det til et dypt mmorpg spill. Jeg har hvertfall lyst på et dypt spill etter å ha spilt wow lenge, med et fungerende crafting system etc, og ikke bare overfladisk drit som er der for å "være der". Tester for tiden Vanguard beta, og det virker utrolig lovende. Bare synd at siden spillet har vært så dyrt å lage så er de nødt til å gi det ut nå og heller patche senere for å unngå pengeproblemer..

 

Får se om de klarer å skrape det sammen bra til release, det er smekkfult med bugs nå hvertfall. Men spillet i seg selv er genialt, med et dypt crafting system, morsom slossing, bra klasser og innovativt nytt diplomacy system.

 

Ser frem til hvordan alle disse neste generasjons mmorpg spillene kommer til å forandre sjangeren. WoW kommer jeg hvertfall til å dumpe tvert om jeg finner noe som fenger, og det blir kanskje Vanguard!

Lenke til kommentar

Fornyet WoW-abonnementet mitt i et svakt øyeblikk, og det var i grunn akkurat det jeg trengte for å innse at jeg er gud så lei av den en gang så magiske WoW-formelen.

 

Det jeg er hypp på nå, er et MMO der jeg kan bygge meg en hytte langt ute i skauen en plass - fjernt fra alle questgivere (NEI! Du kan stikke og hente de 30 rottehalene dine selv!) og mongoloide undermålere som hopper rundt og gauler "lolz" hele tiden. Ute i skauen skal garve skinn og fiske, og dra ned til sivilisasjonen en sjelden gang for å bytte varene mine i brennevin og tobakk...

 

Var såvidt innom LotRO stresstesten, og det er nok et spill for de som liker WoW, samtidig som de er hypp på et sceneskifte. Nydelig grafikk, ok grensesnitt, og - øh - veldig lettgjenkjennelig gameplay.

 

Har ikke fått testa Vanguard, men det ligger vel i kortene at det kommer til å bli en smertefull fødsel dersom spillet skal lanseres allerede denne måneden. Høres ikke voldsomt fristende ut (fokus på raiding? yechhh), men kanskje hvis jeg blir desperat...

 

Age of Conan *skal* prøves - om ikke annet, så for enspillerdelen. Blir nok mye testosteron og ungdommelige machofakter ute og går i flerspillerdelen, men skal vel holde ut i hvert fall én måned.

Lenke til kommentar
Det jeg er hypp på nå, er et MMO der jeg kan bygge meg en hytte langt ute i skauen en plass - fjernt fra alle questgivere (NEI! Du kan stikke og hente de 30 rottehalene dine selv!) og mongoloide undermålere som hopper rundt og gauler "lolz" hele tiden. Ute i skauen skal garve skinn og fiske, og dra ned til sivilisasjonen en sjelden gang for å bytte varene mine i brennevin og tobakk...

7696044[/snapback]

 

kan ikke annet enn å si meg veldig enig, altså.. Hehe.

Lenke til kommentar

For min del tror jeg min "WoW-karriere" starter for fult nettopp nå i 2007. Prøvde litt i 2006, slike prøvekontoer; men interessen var ikke så veldig stor. Night Elfene og Gnomene var jo litt kule. Dog med BC... Draenaiii! :!:

Og Bloodelf da, men priest eller pala draenai (leif?) ser jo drittfett ut. Pluss at flere av kompisene mine har startet. Kjenner at jeg gleder meg litt, men for all del, Conan og Shadow of Agnmar blir jo også bra, veldig bra :)

Lenke til kommentar
Det jeg er hypp på nå, er et MMO der jeg kan bygge meg en hytte langt ute i skauen en plass - fjernt fra alle questgivere (NEI! Du kan stikke og hente de 30 rottehalene dine selv!) og mongoloide undermålere som hopper rundt og gauler "lolz" hele tiden. Ute i skauen skal garve skinn og fiske, og dra ned til sivilisasjonen en sjelden gang for å bytte varene mine i brennevin og tobakk...

7696044[/snapback]

 

Ultima Online eller A Tale in the Desert. De eneste Mmmorpg'ene der er mulig. Sannsynligvis også blant de som lanseres nå i relativt nær fremtid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...