Gå til innhold

2007. Det året interessen for WoW avtar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer til å teste Vanguard. Etter det jeg har lest/hørt/sett så virker det bra.

De fleste i teamet som lager Vanguard spiller WoW selv og er enige at det er et veldig bra MMORPG og har tatt med seg det videre. Tror Vanguard kommer til å bli mye mer "vennlig" enn både EQ og AC og dermed appelere til flere.

 

AoC virker for PvP basert for meg pluss at de har utelatt både professions og ranged classes. Og det jeg har lest om combat system virker veldig hack'n'slash og buttong bashing aktig.

 

LOTRO = Penger!!

 

Men kommer også til å teste ut TBC så får vi se hva det blir.

7699788[/snapback]

 

Eh? Har du i det hele tatt lest om AoC? For det du sier her er akkurat motsatt av det Age of Conan faktisk handler om. Professions i spillet blir noe av det viktigste og det krever mye tenking og vanskelige items for å lage spesielle ting som våpen, skjold, jewels, bygninger osv. Ranged classes er det nok av og combatsystemet har over 300 forskjellige måter man kan slå på. Beklager, men du må nok ta en bedre titt på FAQ på AoC-sidene før du kommer her og sier noe så dumt som du har gjort i den posten din.

7711471[/snapback]

 

Jeg gleder meg til å se hvordan en sopp med spillet på Xbox360 skal kunne slå på 300 forskjellige måter med ca 8 knapper totalt til disposisjon. Som sagt, jeg er redd for at spillet blir for "action basert" for min smak. Det kan fremdeles bli lovende da, kan tippe begge veier. Systemet deres for bybygging og slottbygging etc virker jo utrolig fett.

Lenke til kommentar
Kommer til å teste Vanguard. Etter det jeg har lest/hørt/sett så virker det bra.

De fleste i teamet som lager Vanguard spiller WoW selv og er enige at det er et veldig bra MMORPG og har tatt med seg det videre. Tror Vanguard kommer til å bli mye mer "vennlig" enn både EQ og AC og dermed appelere til flere.

 

AoC virker for PvP basert for meg pluss at de har utelatt både professions og ranged classes. Og det jeg har lest om combat system virker veldig hack'n'slash og buttong bashing aktig.

 

LOTRO = Penger!!

 

Men kommer også til å teste ut TBC så får vi se hva det blir.

7699788[/snapback]

 

Eh? Har du i det hele tatt lest om AoC? For det du sier her er akkurat motsatt av det Age of Conan faktisk handler om. Professions i spillet blir noe av det viktigste og det krever mye tenking og vanskelige items for å lage spesielle ting som våpen, skjold, jewels, bygninger osv. Ranged classes er det nok av og combatsystemet har over 300 forskjellige måter man kan slå på. Beklager, men du må nok ta en bedre titt på FAQ på AoC-sidene før du kommer her og sier noe så dumt som du har gjort i den posten din.

7711471[/snapback]

 

Jeg gleder meg til å se hvordan en sopp med spillet på Xbox360 skal kunne slå på 300 forskjellige måter med ca 8 knapper totalt til disposisjon. Som sagt, jeg er redd for at spillet blir for "action basert" for min smak. Det kan fremdeles bli lovende da, kan tippe begge veier. Systemet deres for bybygging og slottbygging etc virker jo utrolig fett.

7712221[/snapback]

 

Kommer AoC på 360?

 

trodde det bare kom på pc..

Lenke til kommentar

vel,så er jo tross alt 2007 året The Burning Crusade releases også, og med tanke på at WoW har nærmere 8 millioner abonnenter tror jeg nok at TBC vil holde interessen gående en god stund fremover. Men det lanseres mange gode alternativer,det er klart. Men avtar? Det tror jeg ikke. Blizzard er såpass flinke til å markedsføre og hype, og de aller fleste som har spillt et Blizzardspill vet hvordan kvaliteten blir,så Blizzard trenger vel knapt nok å hinte om en ny exp for at koken skal holde.

 

men dere som misliker wow kan jo håpe(=

Lenke til kommentar
vel,så er jo tross alt 2007 året The Burning Crusade releases også, og med tanke på at WoW har nærmere 8 millioner abonnenter tror jeg nok at TBC vil holde interessen gående en god stund fremover. Men det lanseres mange gode alternativer,det er klart. Men avtar? Det tror jeg ikke. Blizzard er såpass flinke til å markedsføre og hype, og de aller fleste som har spillt et Blizzardspill vet hvordan kvaliteten blir,så Blizzard trenger vel knapt nok å hinte om en ny exp for at koken skal holde.

 

men dere som misliker wow kan jo håpe(=

7716925[/snapback]

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan WoW fortsatt er interessant. Det var gøy i starten, ja, men etterhvert som spillet utviklet seg ble det jo bare mer og mer av akkurat det samme, nemlig kjedelig, ensformig, uinteressant grinding. Har selv betatestet BC og det er jo søren meg akkurat det samme! Så hvordan folk fortsatt syns WoW er morsomt, fatter jeg rett og slett ikke. Finn dere et nytt spill!

Lenke til kommentar
AoC virker for PvP basert for meg

Det faktum at de første 20 levlene er single-player, og det skal gå an å soloe resten av spillet, tyder vel på at det er nok av PvE.

 

pluss at de har utelatt både professions

Proffesions som i crafting? Det finnes massevis av crafting i AoC, faktisk i større grad enn de fleste spill.

 

og ranged classes.

Det finnest en ranged klasse i AoC, den heter....Ranger.

 

Og det jeg har lest om combat system virker veldig hack'n'slash og buttong bashing aktig.

 

 

Haha, denne tar kaka. Hva har du lest sa du? AoC blir det første MMORPG'et som tar avstand fra button smashing kampsystemet, og man vil bruke et real-time kampsystem hvor man selv bestemmer hvor man skal slå, og sikter selv inn med pil og bue eller magi.

Lenke til kommentar

Vel nå skal vi ikke ta helt av her. Man bestemmer hvilken retning man skal slå sverdet sitt ved å trykke på knappen for å slå enten venstre, høyre, på skrå venstre etc. Når disse kombineres skal det da bli komboer og slikt. Blir som en litt gimped utgave av et beat'em'up spill synes jeg det virker som, men blir jo gøy å se i praksis. En ting som er sikkert er at det blir spennende å se hvordan balanse blir i et slikt spill.

Lenke til kommentar

Tror strengt talt ikke at mange andre spill med det første klarer det WoW har klart...

 

Når det gjelder LOTRO så er dette en "wow kopi" med svakere sider...

 

Age of Conan tror jeg derimot kan bli ganske bra, selv om det kanskje ikke vill "stjele" wow spillere fra Blizzard.

 

Forøvrig er det et spill jeg ser veldig fram til som ikke er nevnt. Og det er Pirates of the Burning Sea. Ser ut som et morro konsept... "ayay captain" :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder LOTRO så er dette en "wow kopi" med svakere sider...

 

 

Det er ikke en WoW-kopi, men et tradisjonelt MMORPG som bygger på det samme grunnlaget som EQ, DAOC, UO, osv.

En kan jo umulig påstå at det er en kopi når WoW er en kopi av alle disse. De som vanligvis kommer med denne påstanden er de som ikke har kjennskap til MMOer som kom ut før WoW.

 

LOTRO/MEO har jo vært i produksjon siden 2002/2003.

Endret av Shivan
Lenke til kommentar
Wordl of Warcraft kommer til å være det mest populære online spillet i lang tid. Andre selskaper er ikke engang i nærheten av å oppnå det Blizzard har.

 

Så lenge kundene er fornøyde og expansion pakkene kommer (Noe Blizzard har sagt de vil) så ser jeg ingen grunn til at det skal avta så mye.

7688637[/snapback]

 

Kanskje pga det blir ensformig i lengden ?

Altså, alle blir helter til slutt. Hvor lenge det er gøy å være helt kommer helt an på person til person. Alle som spiller wow, ja, merk alle, kommer til å prøve ut nye ting. Mange kommer til å like det, andre ikke.

Lenke til kommentar
Vel du lever ihvertfall opp til brukernavnet ditt med å svare på dine egne spørsmål :p

 

Warhammer Online har hos MMORPG.com ved avstemning blitt utnevnt som tittelen brukerene ser mest frem til :)

award_mmorpg_most.gif

7722859[/snapback]

 

Den listen der er vel ikke mye å skryte av når Vanguard: Saga of Heroes ligger på plass nummer 2.

Lenke til kommentar

Skryte av? Viser jo til hva folk blandt det internasjonale MMO-miljøet har å si om saken. Bare fordi det ikke støtter opp under din oppfatning betyr da ikke at det ikke har noe å si.

 

Ifølge siden selv er det registrert over 60 000 stemmer, så å si at det ikke er "noe å skryte av" er jo bare tull fra ende annen.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
WoW kommer til å ødelegge for seg selv etter hvert. De er allerede inne i en ond spiral som består av å grine rep til man spyr for å kunne gjøre mye av end gamet, og det bedrer seg jo ikke akkurat i BC.

WoW er noe av det enkleste man kan spille av MMOs, det er rett og slett dumbed down for å nå ut til massene, og det er mye av grunnen til den store suksessen også.

 

Tror nok at ingen andre MMORPGs kommer til å komme i nærheten av det WoW har prestert. 7-8 millioner mennesker er helt fantastisk og den rekorden kommer nok til å stå i en årrekke og kanskje bare bli slått av WoW selv.

 

Warhammer online, vil nok bli en stor flopp, det kan rett og slett ikke hamle opp med Wow spes når de er omtrent det samme.

 

WAR kommer garantert ikke til å floppe. Selv om en del ting kan ligne for de uvitende, så er det snakk om et helt annerledes spill. WAR er basert på RvR (PvP) mens WoW er basert på PvE, noe som tydelig vises av den horrible PvPen du har i det spillet. Gidder ikke å gjøre denne tråden om til en fanboy tråd, men sjansen for at WAR flopper er minimal da alle som tidligere har spilt DAoC setter sin lit til dette spillet, og veldig mange i de respektive guildene som ikke er imponert av PvP i WoW gjør det samme.

 

Age of Conan er jeg veldig spent på. Akkurat nå så ser combaten helt tragisk ut. Forferdelige animasjoner, kun hack and slash av det jeg har sett, og magien ser forferdelig stygg ut. Noe av dette kan de endre på, men det er jo ikke lenge igjen til release da.

Noe annet som bekymrer meg er at det fremdeles er veldig lite konkret info om hvordan spillet faktisk blir. Så langt har community updatene vært en vits, men her har de sagt at de skal skjerpe seg nå og fram mot release (noe som bare skulle mangle!).

Det ser dog ganske bra ut, men det er tross alt ikke grafikken som avgjør om folk kommer til å spille det eller ikke. Kommer nok til å prøve det, men om det klarer å overbevise meg er en annen sak.

7710200[/snapback]

Du er dead on på alle punkter. Kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Jeg lurer selv på hva som er imponerende med combaten i AoC. Ikke bare ser animasjonene lettere tåpelig ut, men også lite utfordrende og lite kontrollerbart. Ellers har jo spillet et enormt potensiale.

 

Ranged classes er det nok av og combatsystemet har over 300 forskjellige måter man kan slå på. Beklager, men du må nok ta en bedre titt på FAQ på AoC-sidene før du kommer her og sier noe så dumt som du har gjort i den posten din.

7711471[/snapback]

Hvordan kan man slå på 300 forskjellige måter? Sånn jeg har forstått det kan man velge 1 av 6 slag vinkler. Hva som er forskjellen på de 6 og hva som definerer en combo har jeg ikke hørt noe om.

Finnes det noe info på magic systemet?

 

Til tross for at jeg kan virke skeptisk, gleder jeg meg veldig til å se hva Funcom får til med dette spillet.

 

Men mest gleder jeg meg til å se hva Mythic får til med Warhammer. Mythic har levert tidligere med DAoC, og Warhammer er (IMO) den ultimate settingen. WAR har stort fokus på PvP, men har også mye PvE. Det geniale er at man kan levle, få penger og gear i både PvE og PvP.

 

 

For de som ikke har sett på warhammer enda så kan dere jo ta en titt på filmene under.

Advarsel: Cinematicen har lite med spillets faktiske gameplay å gjøre. Men spillet har RvR (aka PvP), siegeing og humor.

 

Cinematic video - Høy kvalitet

Cinematic video - Medium kvalitet

 

 

 

Intervju (med litt alpha gameplay)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...