Gå til innhold

2007. Det året interessen for WoW avtar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow kommer nok fortsatt til å være det største mmo spillet i lang, lang tid fremover. Det eneste spillet som kanskje kan gøre noe med Wow er Warhammer Online. Men det kommer jo helt ann på hva EA og Mythic gjør med spillet fram mot release.

 

Age of Conan: Blir ikke stort fordi det er 18+. Dette ekskluderer mange potensielle kjøpere.

 

Vanguard: Blir ikke stort fordi det ikke appelerer til de rette folkene. Dette er for EQ1, AC fans. Pluss at kvaliteten på spillet er diskutabel og spillet kommer ut for tidlig pågrunn av økonomiske problemer.

 

LOTRO: Blir ikke stort fordi, det suger maks. Makan til håpløs utnyttelse av lisensen skal du lete lenge etter. Jeg er sikker på at Tolkien vrir seg i graven.

Lenke til kommentar

Kommer til å teste Vanguard. Etter det jeg har lest/hørt/sett så virker det bra.

De fleste i teamet som lager Vanguard spiller WoW selv og er enige at det er et veldig bra MMORPG og har tatt med seg det videre. Tror Vanguard kommer til å bli mye mer "vennlig" enn både EQ og AC og dermed appelere til flere.

 

AoC virker for PvP basert for meg pluss at de har utelatt både professions og ranged classes. Og det jeg har lest om combat system virker veldig hack'n'slash og buttong bashing aktig.

 

LOTRO = Penger!!

 

Men kommer også til å teste ut TBC så får vi se hva det blir.

Lenke til kommentar

Ett spill trenger ikke bli stort for å være bra, eller motsatt.

 

WoW var gøy ett år, hadde da fått med meg det som var. For meg blei spillet for simpelt, for litte nytt jeg kunne finne ut. Selv om BC kommer du er det for mage akkurat det samme bare med bedre stats. Er en del som negynner å skjønne dette, og ser etter andre spill.

Lenke til kommentar
LOTRO: Blir ikke stort fordi, det suger maks. Makan til håpløs utnyttelse av lisensen skal du lete lenge etter. Jeg er sikker på at Tolkien vrir seg i graven.

7699637[/snapback]

 

Suger det maks? Har du prøvd det selv?

 

Synes nå fortsatt MEO var et mer interessant og annerledes konsept enn det svært tradisjonelle MMORPG'et LOTRO har blitt.

Liker ikke at det ser ut til å være 100% fokus på combat nå, og er dessuten uenig i mange av design-avgjørelsene Turbine har tatt.

 

Men noen aspekter har da sett greie ut, så jeg tenker fortsatt 'prøve først, mene etterpå'.

Lenke til kommentar
LOTRO: Blir ikke stort fordi, det suger maks. Makan til håpløs utnyttelse av lisensen skal du lete lenge etter. Jeg er sikker på at Tolkien vrir seg i graven.

7699637[/snapback]

 

Suger det maks? Har du prøvd det selv?

 

Synes nå fortsatt MEO var et mer interessant og annerledes konsept enn det svært tradisjonelle MMORPG'et LOTRO har blitt.

Liker ikke at det ser ut til å være 100% fokus på combat nå, og er dessuten uenig i mange av design-avgjørelsene Turbine har tatt.

 

Men noen aspekter har da sett greie ut, så jeg tenker fortsatt 'prøve først, mene etterpå'.

7701873[/snapback]

 

Ja har vært beta tester ganske lenge nå. Det er håpløst hva de har gjort med lisensen. De kunne laget noe utrolig spennende rundt pvp, god mot ond osv. Men nei, Turbine har valgt å gå for instanser og en verden som er utrolig "avsperret". Ingen åpne landskaper her nei.

Lenke til kommentar

Ja har vært beta tester ganske lenge nå. Det er håpløst hva de har gjort med lisensen. De kunne laget noe utrolig spennende rundt pvp, god mot ond osv. Men nei, Turbine har valgt å gå for instanser og en verden som er utrolig "avsperret". Ingen åpne landskaper her nei.

7701948[/snapback]

 

Forstår godt hvorfor Turbine har avstått fra PvP: god mot ond. Dette passer jo ikke inn i lisensen i det hele tatt, og å gjennomføre det korrekt ville ført til alt for mange restriksjoner og mye dårlig balansering.

Nå finnes det jo PvMP for de som absolutt vil spille mot andre spillere. Synes det virker til å være en grei løsning.

 

Det skuffer meg derimot at verdenen virker avsperret, ettersom åpne verdener er noe av det Turbine har vært flinke til i tidligere spill, og dette var også planen med MEO/LOTRO tidligere hvertfall.

Lenke til kommentar
Iflg alle artikler jeg har lest om LOTR:Online er det bare en fullstendig blåkopi av all mekanikken i WoW. Bare med nye områder og monstre. Alt annet er klin likt. Så folk som er lei WOW blir vel kjapt lei dette også.

7688911[/snapback]

 

 

fullstendig feil

 

det er nesten blåkopi av andre online spill (ie de statiske "klassiske" snegle-MMOsa som EQ DAOC etc) men ikke av WoW

 

begynner å bli lei av at folk kreditterer WoW for alle features i online spill, når WoW selv har lånt helt vanvittige mengder med ting fra andre spill, som igjen lånte av andre spill etc

Endret av Jokque
Lenke til kommentar
Iflg alle artikler jeg har lest om LOTR:Online er det bare en fullstendig blåkopi av all mekanikken i WoW. Bare med nye områder og monstre. Alt annet er klin likt. Så folk som er lei WOW blir vel kjapt lei dette også.

7688911[/snapback]

 

 

fullstendig feil

 

det er nesten blåkopi av andre online spill (ie de statiske "klassiske" snegle-MMOsa som EQ DAOC etc) men ikke av WoW

 

begynner å bli lei av at folk kreditterer WoW for alle features i online spill, når WoW selv har lånt helt vanvittige mengder med ting fra andre spill, som igjen lånte av andre spill etc

7704122[/snapback]

 

Dette har du helt rett i. WoW tok erfaringer fra alle andre mmporg`er, hvorfra de kunne sette sammen et spill som hadde det beste fra de fleste.

Lenke til kommentar
Iflg alle artikler jeg har lest om LOTR:Online er det bare en fullstendig blåkopi av all mekanikken i WoW. Bare med nye områder og monstre. Alt annet er klin likt. Så folk som er lei WOW blir vel kjapt lei dette også.

7688911[/snapback]

 

 

fullstendig feil

 

det er nesten blåkopi av andre online spill (ie de statiske "klassiske" snegle-MMOsa som EQ DAOC etc) men ikke av WoW

 

begynner å bli lei av at folk kreditterer WoW for alle features i online spill, når WoW selv har lånt helt vanvittige mengder med ting fra andre spill, som igjen lånte av andre spill etc

7704122[/snapback]

 

Selvfølgelig har WoW lånt utrolig mye fra andre spill, men Blizzard gjorde en utrolig jobb når WoW kom med å dra ting ut fra avanserte mmorpg spill og putte det inn i en veldig simpel og grei pakke. Er nok selve den "feelingen" av WoW folk kjenner seg igjen i, ettersom i spill før WoW var det mye mer avansert og vanskelig. Jeg begynner å bli temmelig lei av å spille et spill som er laget for at 12 åringer, bestemødrene deres og hamsterne deres skal kunne spille uten å trenge å tenke engang. WoW har null og niks dybde i klassene, craftingen suger etc etc etc.

 

Jeg er sikker på at det er utrolig mange WoW raidere som har brukt WoW som en inngang inn i mmorpg verdenen, og nå ser etter noe større, mer avansert og utfordrende spill.

Lenke til kommentar

Tror egentlig det skal veldig mye til for å bli den neste store MMO'en. Mange fans av sjangeren venter nå på arvtageren til WoW. Men jeg tror ikke det vil skje på en stund. Veldig mange av de som spiller WoW har ikke noe stort forhold til resten av sjangeren. WoW rundet nettopp 8 millioner spillere worldwide, det er ingen andre vestlige MMO'er som en gang kommer nær det. På topp etter WoW tror jeg Everquest ligger, på rundt en halv mil.

Dette tilsier lite annet enn at Blizzard gjorde noe rett for å skaffe ineterrese hos den gjennomsnittlige gamer'en, men også blandt de med lite til nada forhold til spill fra før av også. Noe som igjen legger lista for det neste spillet som skal oppnå det samme.

Det må ha en ubestrid bred appel, til alle slags mennesker. Ikke bare gutta som liker rollespillene sine.

 

Men jeg er enig med de som sier at WoW mangler masse og at man som et resultat fort kan gå lei det(takk gud for venner i spillet for min del). Å jeg venter fortsatt på det perfekte mmorpg spillet. For det eksisterer i mine øyne ikke enda, hverken i butikk hyllene eller i utvikling. Ikke i nærheten.. noe som til tider forbauser meg egentlig.

 

Mange vil nok bli lystn'e på noe nytt og mer utfordrende, å med det finne seg nye MMO'er å legge tid i. Men så lenge Blizzard holder seg til planen om årlige expansion packs vil nok majoriteten holde seg til WoW en god stund til. Og ikke nødvendigvis lete etter ett nytt MMO når de ser seg ferdige med WoW heller.

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

Har testa en del forskjellige spill, og må ærlig inrømme at de andre rekker ikke wow opp til knea når det gjelder gjennomføring..grafikk..nettkode etc.

 

Conan kan bli ok, Warhammer online, vil nok bli en stor flopp, det kan rett og slett ikke hamle opp med Wow spes når de er omtrent det samme.

 

Jeg tror ingenting vil vippe Wow av pinnen i år, kanskje neste år...og INGEN av de online spillene jeg ser nå vil lage noe mer enn små hakk i wow brukerbasen.

 

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar

WoW kommer til å ødelegge for seg selv etter hvert. De er allerede inne i en ond spiral som består av å grine rep til man spyr for å kunne gjøre mye av end gamet, og det bedrer seg jo ikke akkurat i BC.

WoW er noe av det enkleste man kan spille av MMOs, det er rett og slett dumbed down for å nå ut til massene, og det er mye av grunnen til den store suksessen også.

 

Tror nok at ingen andre MMORPGs kommer til å komme i nærheten av det WoW har prestert. 7-8 millioner mennesker er helt fantastisk og den rekorden kommer nok til å stå i en årrekke og kanskje bare bli slått av WoW selv.

 

Warhammer online, vil nok bli en stor flopp, det kan rett og slett ikke hamle opp med Wow spes når de er omtrent det samme.

 

WAR kommer garantert ikke til å floppe. Selv om en del ting kan ligne for de uvitende, så er det snakk om et helt annerledes spill. WAR er basert på RvR (PvP) mens WoW er basert på PvE, noe som tydelig vises av den horrible PvPen du har i det spillet. Gidder ikke å gjøre denne tråden om til en fanboy tråd, men sjansen for at WAR flopper er minimal da alle som tidligere har spilt DAoC setter sin lit til dette spillet, og veldig mange i de respektive guildene som ikke er imponert av PvP i WoW gjør det samme.

 

Age of Conan er jeg veldig spent på. Akkurat nå så ser combaten helt tragisk ut. Forferdelige animasjoner, kun hack and slash av det jeg har sett, og magien ser forferdelig stygg ut. Noe av dette kan de endre på, men det er jo ikke lenge igjen til release da.

Noe annet som bekymrer meg er at det fremdeles er veldig lite konkret info om hvordan spillet faktisk blir. Så langt har community updatene vært en vits, men her har de sagt at de skal skjerpe seg nå og fram mot release (noe som bare skulle mangle!).

Det ser dog ganske bra ut, men det er tross alt ikke grafikken som avgjør om folk kommer til å spille det eller ikke. Kommer nok til å prøve det, men om det klarer å overbevise meg er en annen sak.

Lenke til kommentar
Kommer til å teste Vanguard. Etter det jeg har lest/hørt/sett så virker det bra.

De fleste i teamet som lager Vanguard spiller WoW selv og er enige at det er et veldig bra MMORPG og har tatt med seg det videre. Tror Vanguard kommer til å bli mye mer "vennlig" enn både EQ og AC og dermed appelere til flere.

 

AoC virker for PvP basert for meg pluss at de har utelatt både professions og ranged classes. Og det jeg har lest om combat system virker veldig hack'n'slash og buttong bashing aktig.

 

LOTRO = Penger!!

 

Men kommer også til å teste ut TBC så får vi se hva det blir.

7699788[/snapback]

 

Eh? Har du i det hele tatt lest om AoC? For det du sier her er akkurat motsatt av det Age of Conan faktisk handler om. Professions i spillet blir noe av det viktigste og det krever mye tenking og vanskelige items for å lage spesielle ting som våpen, skjold, jewels, bygninger osv. Ranged classes er det nok av og combatsystemet har over 300 forskjellige måter man kan slå på. Beklager, men du må nok ta en bedre titt på FAQ på AoC-sidene før du kommer her og sier noe så dumt som du har gjort i den posten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...