Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble ihvertfall ikke noen rolig start på uken. Fortsetter det slik så er jeg redd vi nærmer oss 350. Jeg har nå overført litt av min kapital over til nordnetkontoen min i håp om noen gode kjøp utover uken. Jeg sitter fortsatt klar med kjøpsknappen på de fire selskapene jeg nevnte på fredag, blir spennende og følge disse utover uken.

 

Fikk forresten snakket med en kollega som kjøpte REC på 278kr i november i fjor, han var ikke mye blid i dag, spesielt ikke etter jeg minnet han på advarselen jeg ga han :!:

 

Er det noen i denne tråden som har så mye is i magen at de har unngått å selge aksjer de siste dagene?

Lenke til kommentar

I alle dager, er det bunnløst? :wow:

 

Skal iallfall bli spennende å se hvordan USA reagerer i morgen. Hvis de skal prise inn et tilsvarende tap, og serverer blodrøde futter i morgen, blir det vel nedgang da også. Uansett så må vi da finne en midlertidig bunn snart. Frister også å kjøpe en haug med aksjer på billigsalg nå, men føler vel egentlig at jeg har brukt opp flaksen for en stund.

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at oljeprisen fortsatt ligger på 88 dollar, så fallet vi ser i oljerelatert industri virker noe overdrevet. Hører flere som spekulerer i at oljeprisen skal ned i 40 dollar, men det har jeg lite tro på. Tror den vil holde seg på godt over 70 dollar fatet i hele år.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
JEG SITTER!

 

Nekter og se at andre skal plukke mine 15000 GOGL og få 50% utbytte i direkteavkastning for 08' MAKAN!

Det var det jeg tenkte :)

Jeg skal plukke noen andre lettskremte sine akjser fremover :)

Nå er det mangen gratis lunsjer i både HAVI & GOGL. Mye begynner å bli billig nå, for å ikke nevne Aker med 13 milliarder i cash.

 

Gratis lunsjer, andre betaler for en.

 

Jeg er sjokkert over at ikke folk roper kjøp nå. Når OSE var i 500 ropte jo alle kjøp, psykologien herjer.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig man betaler for når man handler aksjer? Hva vil egentlig prislisten til DnB si?

 

Norske børsnoterte aksjer og grunnfondsbevis står som 0,05% min kr. 95,-. Og dette betyr at jeg betaler for hva? Tar de 0,05 % av den summen jeg kjøper for, men minimum kr 95?

 

 

Jeg bare snuser litt på aksjemarkedet, er nok en stund til jeg tør å investere :)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Når dere gutta og jentene investerer i aksjer, hva slags undersøkelser gjør dere på forhånd? Jeg forstår at det kan selvfølgelig lønne seg å kjenne til hva firmaet driver med, ha tro til at det vil lykkes og ha en kjapp oversikt over den økonomiske situasjonen (tenker hovedsakelig på kontantstrøm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...