Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når dere gutta og jentene investerer i aksjer, hva slags undersøkelser gjør dere på forhånd? Jeg forstår at det kan selvfølgelig lønne seg å kjenne til hva firmaet driver med, ha tro til at det vil lykkes og ha en kjapp oversikt over den økonomiske situasjonen (tenker hovedsakelig på kontantstrøm)

 

Utbytte

 

Multipler: Eksempel P/E og NAV (NAV kan man jo ikke gjøre i alle selskaper f. eks Google Inc, men innen shipping og offshore er NAV veldig ofte brukt.

 

Trackrecord hos ledelsen - Spesielt viktig i disse makrotider der lån kan være vanskelig, de fleste bedrifter låner penger for å vokse. Sitter f. eks John Fredriksen og Trøim i styret og JF som eier er sannsynligheten for at det oppstår noe kødd særs liten, samt at man vil kunne forvente utbytte i de selskapene som tjener penger, FRO, GOGL, DESSC, neste utbytte maskin er spådd og bli SDRL.

 

Sektor er jo klart også noe man skal titte på.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Jeg er i brasil náa, og faar ikke gjort noe annet enn aa selge mine FAST aksjer (som ikke har sunket mer enn 2% siden jeg reiste tror jeg..) og kjope GOGL for dem..

 

Maa si jeg skvetter veldig naar jeg logga inn fra hotellet naa, etter 2 ukers isolasjon fra borser og verden! gleder meg til jeg kommer hjem, og faar satt inn julebonus, og resten av lonninger paa depotkontoen!

 

Naa er det kjçpefest! :)

Lenke til kommentar
Har Faktisk stor tro på Funcom nå fremover , løp og kjøp. Beta av Age of Conan kommer snart ut og når det endelige spillet kommer ut vil jeg tippe på en dobbling i verdi

 

ja jeg også, om de da greier å få ut en open beta innen 2 mnd.

vet mange som kommer til å prøve aoc når det først kommer ut. men da bør det komme til slutten av mai å da

Lenke til kommentar
Har Faktisk stor tro på Funcom nå fremover , løp og kjøp. Beta av Age of Conan kommer snart ut og når det endelige spillet kommer ut vil jeg tippe på en dobbling i verdi

Betatestingen har vært igang en stund nå, iallfall noen måneder, sikkert noen inne på spillforumet som kan lekke litt insideinformasjon.....

 

Er det noen i denne tråden som har så mye is i magen at de har unngått å selge aksjer de siste dagene?

Jeg har ikke solgt noe, fordi jeg ikke trodde det kom til å falle så mye som det har gjort, når jeg ikke har kjøpt mer ennå er det fordi jeg følger regelen om at du aldri skal prøve å fange en fallende kniv. Jeg skal prøve å ikke kjøpe før det har vært en periode med jevn oppgang og rolige tider, men det er jo litt hardt når man ser 355-tallet og ikke tror det kan bli så mye verre.

Lenke til kommentar

Har lenge snakket om 350-tallet, men hadde ikke trodd det skulle gå så raskt. Ingen vits å pakke det inn lenger, dette er et krakk. Over 30% fall fra toppen.

 

Ser det har bedret seg noe nå da. Rundt 370 nå. Faller det under 350 blir jeg virkelig bekymret.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker dette rentekuttet. På kort sikt kan vi sikkert få noen dager med rally, men synes egentlig det ville ha vært bedre med kort og brutalt fall i stedet for en langvarig nedtur med oppgang og nedgang annenhver dag. Dessuten synes jeg det er urettferdig at Asia, Europa og ikke minst Oslo børs har har hatt kraftig nedgang i det siste mens USA som er årsaken til alt tullet bare har pekt nese til oss. Kunne godt ha fått lov til å svi fingrene sine litt der borte også. :devil:

Lenke til kommentar

Selv om kuttet fra FED kom sent, så tror jeg ikke vi skal bli misunnelige på amerikanerene som får en mindre nedgang nå. Kuttet kom for sent, men det er sneversynt å si at de fortjener en nedgang. Tror amerikanerene sliter nok som det er med økonomien, og at dette neppe får skuta helt på rett kjøl igjen. Er vi heldige så kommer vi raskere opp igjen her på berget. For verdensøkonomien er det viktig med ett USA i godt gammelt slag.

Lenke til kommentar
Nåvell, dagens oppgang friskemelder ikke Oslo børs. Rentekuttet på 0,75 prosentpoeng beviser bare at det står skikkelig dårlig til med det økonomiske i USA. Jeg kjøpte ikke noe i dag, selv om det står xxx xxxkr klar på min depotkonto. Jeg vil følge utviklingen med argusøyne de neste dagene :confused:

 

Kan være litt lurt nå, ja..

http://www.na24.no/naeringsliv/article1553429.ece

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...