Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riseth skulle jo seriøst hatt minst 4 gule kort :wee:

 

Denne kampen minnet om Brann - Stabæk. Stabæk spilte fotball, men Brann/RBK scoret målene. Stabæk hadde flere muligheter til å brette ut spillet, men valgte å la vær. Da går det som det går, noe Brann og RBK kan være glad for.

 

For en suser det var av Kone forresten.

Lenke til kommentar

Seriøst, i dag ropte jeg "hjeeelp" hver gang Riseth satte inn en takling. Det er mange dommere som kom delt ut et par (Riseth, Gunnarsson og Nannskog) røde kort i kveldens kamp.

 

Herlig å se at RBK faktisk klarer å forsvare seg i 90 minutter. Klarer man nemlig det mot Stabæk så bør det også gå mot resten av Tippeliga-lagene.

 

Jamtfall gjorde seg ikke bort og fortjener flere sjanser i kampene fremover. Iversen var enorm på høyrekanten mens Koné skåret på en suser av et skudd.

I tillegg så må jeg dra frem Traoré og Skjelbred som var friske i de minuttene de var ute på matta.

 

Alt i alt så var dette en kjempekveld. :D

Lenke til kommentar
Ah, der taper Stabæk og nå kan Brann lage en luke mellom seg og resten av tittelutfordrerene. Håper vi tar Vålerenga i morgen. det ville vært så deilig...

9208184[/snapback]

 

Storveis at RBK vinner, de har det med det å vinne mot de beste av en eller annen grunn!

 

Håper i tillegg at Enga begynner å få mer av trenerskifteeffekten slik at de slår Brann i støvlene. Ofte er det jo slik at det er når motstanden er god at de virkelig innstinktene slår inn!

 

Heia Vålrenga!! :w00t:

Lenke til kommentar

Stusser på om jeg ikke skal levere en tippekupong i dag, men det var ganske mange vriene kamper denne runden synes jeg.

 

I f.eks Vålerenga - Brann vurderer jeg å sette en U, men samtidig virker B som et mer sannsynlig utfall.

Fredrikstad - Aalesund: Frister å sette en B på denne kampen, men "all" statistikk taler imot dette i dag. En åpen kamp vil jeg tro, men det ender nok med hjemmeseier.

Odd - Lyn virker som en åpen kamp synes jeg, og selv om Lyn visstnok spilte bra i forrige kamp har jeg stor tro på at Odd stikker av med tre poeng her.

Sandefjord - Viking er for min del den sikreste kampen, med en relativt klar borteseier.

Start - Tromsø - begge lagene er jo middelmådigheter, og selv om det er noe som forteller meg at Tromsø vinner virker U som et mer sannsynlig utfall.

 

I tillegg kommer alle førstedivisjonskampene. Nei, kanskje jeg like godt skal la være denne søndagen? :hmm:

Det frister i alle fall lite å levere noe annet enn et lite, billig system at best.

 

edit: grunnen til at jeg postet innlegget her i tråden er jo fordi det er en liten "analyse" på kveldens kamper lagt ved.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Vålerenga - Brann: (HB) Tror ikke det blir uavgjort, men Vålerenga virker å ha noe på gang under Aabrekk, og kan fort smelle til med en seier i dag. Vålerenga har jo alltid hatt ett godt tak på Brann på Ullevaal. 5 seire på rad mot Brann for Vålerenga. Det kan nok bli ganske jevnt. Tipper: 3-2 / 2-3.

 

Fredrikstad - Aalesund: (HB) Hjemmelaget er solide hjemme, kun tapt en kamp der på nye stadionet. AaFK har faktisk vært bedre borte enn hjemme i år. I de tre tidligere møter har AaFK aldri tapt i serie-sammenheng. Aalesund mangler en spiss og en forsvarer i denne kampen (Aarøy/Bahoken), itillegg til at de kan ha blitt svekket av magetrøbbel i det siste. mens Fredrikstad mangler to forsvarspillere. Målfattig. Tipper: 0-1 / 1-0.

 

Odd - Lyn: (U) Tippeligaens dårligste hjemmelag møter Tippeligaens dårligste bortelag, dette blir en litt spennende kamp. Skal nevnes at Odd har slått Lyn én gang hjemme på de siste 10 møtene. Tipper: 1-1.

 

Sandefjord - Viking: (B) Ganske klar borteseier vil jeg tro. Sandefjord tror jeg ikke klarer seg i år, og Viking har virkelig noe på gang under Rösler. Viking mangler spissen sin, Peter Ijeh i denne kampen, på grunn av karantene. Tipper: 0-3.

 

Start-Tromsø: (B) Begge lag har mye karantener og skader, Start mangler faktisk også treneren sin. Start virker å være langt nede, tror det kommer til å ende i nedrykk. Tromsø derimot viste fin fotball mot både Vålerenga og Rosenborg. Spørs om det holder helt inn. Tipper: 1-2.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Vålerenga - Brann: (HB) Tror ikke det blir uavgjort, men Vålerenga virker å ha noe på gang under Aabrekk, og kan fort smelle til med en seier i dag. Vålerenga har jo alltid hatt ett godt tak på Brann på Ullevaal. 5 seire på rad mot Brann for Vålerenga. Det kan nok bli ganske jevnt. Tipper: 3-2 / 2-3.

9211663[/snapback]

Vålerenga har ni mål på åtte hjemmekamper, men om de skulle makte å putte tre vil det ikke forbause meg om det blir mot Brann :hrm:
Lenke til kommentar

Strømsgodset-Lillestrøm

 

Godset er vel fortsatt Norges beste bortelag, og det vil LSK få smake. De er nede etter skuffende tap i uefa-cupen, og når de ikke får mål den første halvtimen kommer de til å klappe sammen.

Usikker på om Kovacs eller Sørum starter som midtspiss, Sørum ble nermest spist opp mot Brann sist, men har sett tidligere at med Sørum blir vi mer spillende, noe som fungerte meget godt mot store stoppere i sandefjord før ferien. Virker som Fagermo har tenkt på å omskolere Keijo Huusko til back, men tviler på at vi får se det på mandag. Er litt nervøs på backplassene egentlig, tror spesielt Samir fort kan bli rundlurt av Myklebust, hvis han har dagen riktignok.

Tror vi spiller omtrent slik:

 

Johnsen

Bergdølmo-Deila-Aas-Samir

Nyan-Winsnes-Leo

Ohr-Sørum-Ludde

 

Tror Kovacs kommer inn litt ute i 2. Omgang, Håper også Fredrik Nordkvelle(lovende midtbanespiller, 21 år og kom fra Pors i sommer) får prøve seg. Kanskje også Thomas Finstad, som jo scorte to sist. Tipper 3-1 til godset, mål av Sørum, Kovacs og Finstad. Trøstemål til LSK

 

Unionen møter mannsterke opp ihvertfall, bussene fra Drammen er fulle.

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...