Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

MEN! de dyrker jo det lyse. Skjønner? De er ikke tilhengere av det mørke! Er det mulig å være så kverulerende! Sier bare at min mening er at det er rart at kristne band er på en side JEG anser som en side med band som ikke akkurat går i kirka hver søndag.

 

Og nei! Jeg har ikke lest bibelen, da jeg anser ringenes herre som litt mer historisk korrekt.

Lenke til kommentar

Vel vel, kristendommen står bak langt mer grusomme ting enn for eksempel satanismen gjør. Bare tenk på korstogene, kristningen av Norge, maktsyke paver i seksuell omgang med smågutter, undertrykkelse av andre religioner osv. Darklyrics er uansett bare et domenenavn, og As I Lay Dying har ganske dystre/mørke tekster.

Lenke til kommentar
Tool - genial musikk, veldig varierte låter

Iron Maiden - god gammeldags heavy metal

Metallica - trenger ingen forklaring

Linkin Park - vet det er mange som hater de ( :( ) , men jeg synes de er bra

7900484[/snapback]

 

hva man hater eller elsker er en ting, noe helt annet er hva som er metal eller ikke. Tool og Linkin Park ser jeg ikke på som metal... :hmm:

7903704[/snapback]

 

Linkin Park er jo Nu metal og Tool er Progressive metal.

Lenke til kommentar
En liten ting jeg lurer på:

 

Er Queens of the Stone Age metal? Når jeg rippa cdene står det metal på genre. Kjennetegn er jo at Josh Homme growler når han synger noen sanger. Foreksempel på You think I a'int worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire.

Noe annet som og får meg til å lure er at et band med samme genre heter Eagles of Death Metal.

 

Noen som har noe peiling på dette?

 

Hvis de er metal så er de garrantert mitt favoritt metal band :D

7911089[/snapback]

 

 

Sånn rent bort fra at det var Nick Oliveri som brølte, ikke growlet, på Millionaire?

Lenke til kommentar
Tool - genial musikk, veldig varierte låter

Iron Maiden - god gammeldags heavy metal

Metallica - trenger ingen forklaring

Linkin Park - vet det er mange som hater de ( :( ) , men jeg synes de er bra

7900484[/snapback]

 

hva man hater eller elsker er en ting, noe helt annet er hva som er metal eller ikke. Tool og Linkin Park ser jeg ikke på som metal... :hmm:

7903704[/snapback]

 

Linkin Park er jo Nu metal og Tool er Progressive metal.

7917503[/snapback]

 

Om du kaller Linkin Park for nu metal, så betyr ikke det at de faktisk spiller metal! Jeg har aldri hørt om at nu-metal faktisk regnes som metal, selv det har "metal" i navnet. Sjekk www.metal-archives.com det er en side som har absolutt ALLE metal band som finnes i verden (så og si), uten at du finner hverken tool eller linking park der.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Sånn rent bort fra at det var Nick Oliveri som brølte, ikke growlet, på Millionaire?

7917845[/snapback]

Det er jo growl som er på den. Han bruker stemmen under growlet.

Lenke til kommentar

Enig! hørt mye på Scar Symmetry i det siste jeg også, og har virkelig fått sansen for dem. Herlig riffing og rå vokal. Soloene er heller ikke noe som trekker ned akkurat =) fantastiske gitarister begge to.

 

Noen av de beste låtene synes jeg er The Illusionist, Mind Machine, The Kaleidoscopic God, Oscilliation, Reborn og Veil Of Illusions. Men som Kjobben sier, begge platene er helt topp!

Lenke til kommentar
Enig! hørt mye på Scar Symmetry i det siste jeg også, og har virkelig fått sansen for dem. Herlig riffing og rå vokal. Soloene er heller ikke  noe som trekker ned akkurat =) fantastiske gitarister begge to.

 

Noen av de beste låtene synes jeg er The Illusionist, Mind Machine, The Kaleidoscopic God, Oscilliation, Reborn og Veil Of Illusions. Men som Kjobben sier, begge platene er helt topp!

7961374[/snapback]

 

:thumbup:

 

Jeg hører mest på "Symmetric in Design" albumet, syns det er det feteste. Men "Pitch Black Progress" er også et utrolig fett album.

 

Noen av favorittlåtene mine er: The Illusionist, Chaosweaver, Reborn, Underneath The Surface, Veil Of Illusions og Obscure Alliance. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Oooh, nok en metal-tråd. Jaja, kan'ke holde meg vekk da :smile:. Tar med litt goth også jeg

 

*Lacrimosa

*Nightwish

*Theatre of T.

*Hammerfall

*Rammstein

*Tobias Sammet's Avantiasia: The Metal Opera I & II

*Freedom Call

*Rapsody

*Pain

*Manowar

*Fields of the Nephilim

*In Extremo

*Iron Maiden (måtte ta med de gode, gamle også)

 

...og sikkert flere!

 

Sånn, det var den mer metalliske delen av samlinga mi

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-11-26 09:08 ]</font>

514551[/snapback]

 

Tror vi har samme musikksmak :D , lol esker alle de du nevne, MEN du glemte ett band : Children of Bodom

Lenke til kommentar
Har begynt å høre veldig mye på Scar Symmetry nå. Et genialt Melodic Death Metal band fra Sverige. De har gitt ut 2 plater og begge er rett og slett geniale.

7947881[/snapback]

Scar Symmetry er geniale ja, vil si at de er nummer 2 på lista mi over favorittband, etter Soilwork selvsagt :cool: Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Fra retningslinjene til musikkforumet:

4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.

Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet.

 

Innlegg som bryter med denne regelen vil dessverre bli sletta.

 

Mitt favorittmetalband:

 

Nine Inch Nails

 

Mange har forsøkt å båssette denne musikken, det går fra alternative rock til industrial metal. Blant annet på grunn av bruken av seige og brutale gitarlyder, vil jeg plassere deler av NIN innenfor metal. Blandingen av forskjellige stilarter, fra klassisk piano, noise, pop, industrial, rock og metal, samt originaliteten til enkelte av albumene, gjorde meg forelska i NIN. Den første låta jeg hørte (og så musikkvideoen til) var, kanskje ikke overraskende, "Closer" om natta på MTV. Jeg gikk til det skrittet å kjøpe And All That Could Have Been, noe jeg slettes ikke angrer på. Det var en glimrende innføring i NINs til da unike lyd, originalitet og brutalitet. Albumene The Fragile og The Downward Spiral er helt klart i toppsjiktet, mens tidligere arbeid er jeg også på godfot med. With Teeth skuffa dessverre, og det ser ut til at det nye materialet er på samme vei ned. Men av de verker der NIN virkelig glitrer igjennom, er det vanskelig å avslå genialiteten til Trent Reznor. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er Metallica og Maiden fan. av Black Metal liker jeg Children Of Bodom best som er det eneste jeg hører på innen black metal. Syntes den kakemonstervokalen ødelegger litt..

7887809[/snapback]

 

Children of Bodom er da ikke Black Metal. CoB spiller melodiøs death metal..

7961663[/snapback]

 

nuvel... Heller litt mer Ekstrem Power Metal. Imba band uansett<3

 

Fancy at noen hører på Scar Symmetry da=D

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Jeg kunne lagd en lang liste over metal band jeg virkelig liker, men av favoritter er det 2 som gjelder for min del:

 

W.A.S.P. - Bandet jeg ble introdusert til av å lese Nemi. :p Jeg syntes alt her passer så ufattelig bra sammen, og det blir bare masse god musikk utav det.

 

In Flames - Selv om jeg syntes de har blitt litt "soft" på sitt siste album er vel fortsatt In Flames mitt andre favoritt band av mye den samme grunnen til hva som gjør W.A.S.P. til et genialt band.

 

Kunne vel også nevne Arch Enemy, selv om det ikke er et favoritt band så er det ikke langt ifra det er det, de er bare helt rå...

Lenke til kommentar

Sånn, der var tråden blitt seks innlegg kortere. La meg sitere retningslinjene for denne kategorien nok en gang:

 

4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.

Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet.

 

Begrunn svarene deres.

 

Dette innlegget skal ikke kommeteres her, ta det på PM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...