Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
hmm....

 

in flames.

 

black sabbat.

 

 

black sabbat - paranoid

7662331[/snapback]

 

Hørt Megadeth sin cover av Paranoid?

 

For tiden er det flere svenske band jeg liker svært godt:

 

Månegarm - måten de blander black metal og folkemetall, samtidig som det handler om vikinger og norrøn religion finner man ikke maken til.

 

Dissection - undervurdert svensk black/death metal. Like gammelt som mange av de første norske bandene, og like bra! RIP Jon Nödtveidt.

 

Og Amon Amarth, brutalt og melodiøst, uten å svekke noen av delene. Fantastiske tekster!

Lenke til kommentar
Ingen som har hørt Shadows Fall eller Lamb of God her? Mine to favoritter!

7424275[/snapback]

 

Hail! Ser fram til ny Shadows Fall plate (kommer i år?)

 

Lamb Of God er genialt, bare synd den siste plata deres ikke holder med standarden de satte med As The Palaces Burn, noe jeg mener er en av tidenes metal album.

 

Forøvrig er jeg stor fan av den svenske metal scenen, som In Flames, Opeth, Hypocrisy, Dark Tranquillity, Soilwork osv.

Lenke til kommentar

Har begynt å høre litt på Converge om dagen.

Er ikke helt den store metal-mannen, men Converge svinger bra.

God timing, fet riffing, de er "tighte" som ville helvete og, sist men ikke minst, de bruker kun joggetrommer der det passer seg.

Takler ikke metal med kontinuerlig joggetrommer; det blir stort sett bare slitsomt.

Er det noen som kan anbefale noen andre, gode math\techmetal band i samme gate som Converge?

Lenke til kommentar
[..] band i samme gate som Converge?

7869921[/snapback]

 

du kan prøve øra på Botch og Tragedy. Dillinger Escape Plan om det er spesielt mathdelen som du finner i smak...kanskje the number twelve looks like you også. jeg tviler sterkt om sistnevnte for å være ærlig

 

joggetrommer? ja, den flate helikopterduren som mange band insisterer på å bruke er et stort turn off. 99% av gangene så forkaster jeg band av denne grunnen alene. hvil den ene foten og finn på noe anna ffs!

Lenke til kommentar
[..] band i samme gate som Converge?

7869921[/snapback]

 

du kan prøve øra på Botch og Tragedy. Dillinger Escape Plan om det er spesielt mathdelen som du finner i smak...kanskje the number twelve looks like you også. jeg tviler sterkt om sistnevnte for å være ærlig

 

joggetrommer? ja, den flate helikopterduren som mange band insisterer på å bruke er et stort turn off. 99% av gangene så forkaster jeg band av denne grunnen alene. hvil den ene foten og finn på noe anna ffs!

7873375[/snapback]

 

Dillinger Escape Plan og The Number Twelve Looks Like You har jeg faktisk allerede sjekka ut, hvor førstnevnte klart faller mest i smak.

#12 sliter med litt grumsete growling innimellom,

og det funker ikke alltid like bra.

 

Men jeg får ta å spane ut Botch og Tragedy.

Takker.

Endret av BigHorn
Lenke til kommentar

Tjæ.

 

-Emperor (for obvious reasons)

 

-Ved Buens Ende (fordi Written in Waters albumet er noe av det mest egenartede og særegne som har kommet ut av den norske Black Metal scena. Uten av det høres det minste anstrengt ut. Rett fra sjelen.)

 

-Testament (fordi de skriver så utrolig brae låter, og fortsatt holder koken. De også alltid vært bedre enn Metallica. De kommer til Notodden i august btw.)

 

-Mr. Bungle (fordi jeg liker det sært)

 

-Spread Eagle (liker du Guns N Roses, L.A. Guns, Faster Pussycat og slikt anbefaler jeg dere å sjekke ut disse. Gav kun ut 2 album, men kvaliteten var det intet å si på. Fantastisk vokal og utrolige gitar-soloer.)

 

Og mange fler, men gidder ikke å sitte her å skrive.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...