Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Er Metallica og Maiden fan. av Black Metal liker jeg Children Of Bodom best som er det eneste jeg hører på innen black metal. Syntes den kakemonstervokalen ødelegger litt..

7887809[/snapback]

 

children of bodom er ikke deth metal men melodic death altså på norsk trash metal deth er mer brøling

 

vet det var off topic men kunne ikke la vere og si det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror metal innbyr til sjangerkrangel på høyt plan. :)

Ifølge en anerkjent musikkside, er Children of Bodom beskrevet som:

 

Heavy Metal

Scandinavian Metal

Speed Metal

Power Metal

Death Metal/ Black Metal

 

CoD ligger ikke altfor langt unna Arch Enemy, som er et melodisk death metal-band.

Thrash metal er ganske langt unna, selv om enkelte band bygger broer mellom sjangre.

 

 

Mine favorittband er (forholdsvis urangert):

Manowar

Judas Priest

Iced Earth

Anthrax

Edguy

Megadeth

I

Hammerfall

Testament

Annihilator

W.A.S.P (shock rock, men la gå)

Lenke til kommentar

Er det ingen som liker Opeth her eller? Det er vel kanskje mer progressivt metal, men genial spør du meg.

Trommisen deres; kan vel ikke blir så mye bedre vel!

 

 

Må si meg enig med alle som liker Tool her, fantastisk, kan vel ikke si mer.. Genialt band Muse altså, det må nevnes selfølgelig..

Lenke til kommentar
Tool - genial musikk, veldig varierte låter

Iron Maiden - god gammeldags heavy metal

Metallica - trenger ingen forklaring

Linkin Park - vet det er mange som hater de ( :( ) , men jeg synes de er bra

7900484[/snapback]

 

hva man hater eller elsker er en ting, noe helt annet er hva som er metal eller ikke. Tool og Linkin Park ser jeg ikke på som metal... :hmm:

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
I så fall ikke Linkin. Tool har vel sagt at hvis Black Sabbath regnes som metal, kan Tool regnes som metal og. Jaja.

7903721[/snapback]

 

Linkin Park = Rapcore

Tool = Progressive Rock

 

Akkurat nå er det As I Lay Dying som gjelder. Et utrolig bra kristent metal band. Hører spesielt mye på deres andre album "Frail Words Collapse", som er et genialt album.

 

Wikipedia

Last.fm

Lenke til kommentar
I så fall ikke Linkin. Tool har vel sagt at hvis Black Sabbath regnes som metal, kan Tool regnes som metal og. Jaja.

7903721[/snapback]

 

Linkin Park = Rapcore

Tool = Progressive Rock

 

Akkurat nå er det As I Lay Dying som gjelder. Et utrolig bra kristent metal band. Hører spesielt mye på deres andre album "Frail Words Collapse", som er et genialt album.

 

Wikipedia

Last.fm

7909722[/snapback]

 

Kristenmetall er noe jeg ALDRI hører på, det har vel litt å gjøre med at jeg hører så mye på black metal hehe. "Drep de kristne" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

En liten ting jeg lurer på:

 

Er Queens of the Stone Age metal? Når jeg rippa cdene står det metal på genre. Kjennetegn er jo at Josh Homme growler når han synger noen sanger. Foreksempel på You think I a'int worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire.

Noe annet som og får meg til å lure er at et band med samme genre heter Eagles of Death Metal.

 

Noen som har noe peiling på dette?

 

Hvis de er metal så er de garrantert mitt favoritt metal band :D

Lenke til kommentar
Kristenmetall er noe jeg ALDRI hører på, det har vel litt å gjøre med at jeg hører så mye på black metal hehe. "Drep de kristne"  :p

 

Det har ingenting å si om de er kristne, siden de er så geniale musikere. Hverken tekstene eller selve musikken omhandler kristendom, så du har ingenting å frykte. :p

 

Les noen av tekstene deres:

 

http://www.darklyrics.com/a/asilaydying.html

Lenke til kommentar

Hehe, ikke nødvendigvis. Finnes mer kristen musikk enn glad-kristne salmer og campfire-singalongs heldigvis. Kristen Black Metal er jo ett kontroversielt tema, og jeg kan innrømme at konseptet ikke tiltaler meg noe særlig, men jeg vil jo tro de har funnet en litt annen vinkling enn "be joyful in the lord" hehe. Og at religiøse tekster kan ta for seg mørke temaer er det vel liten tvil om. Men skjønner jo hva du mente.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...