Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Dimmu har siden de to første albumene distansert seg, både musikalsk og ideologisk, fra black metal som sjanger så mye at de ikke kan kalles black metal lengre.

6538598[/snapback]

Nah, det tredje er også black metal. Bedre produksjon, men samtidig mye hardere, og ideologien var stort sett den samme. Symfonisk ekstrem-metall er vel en bra beskrivelse på SBD og frem til idag, men man hører jo at røttene ligger i black metal, og de er mye nærmere black enn death og thrash. Synes det er derfor helt greit å kalle det black metal, eller symfonisk black metal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dimmu Borgir er til black metal hva Green Day er til punk.

6538837[/snapback]

Å sammenligne Dimmu med Green Day er en fornærmelse uten like. Green day har absolutt null punk elementer what so ever, Dimmu derimot holder seg i hvertfall noenlunde innen for sjangeren, selv om de har dratt den lenger enn den var før.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Haha. Du misforstod nok fulstendig. ;)

 

Begge er band som (såvidt jeg vet) begynte rimelig innenfor sjangerens grenser, så begynte det etterhvert å bli kommersialiserte og blandet inn andre ting. Begge har skryter veldig av at de er black metal/punk og legger stor vekt på dette som et slags salgstriks. Begge har hits på MTV. Begge er svæært lettfengende(i forhold til sjangeren). Begge legger stooor vekt på image.

Lenke til kommentar
In flames - Elsker det bandet! :love:

6562802[/snapback]

me too :blush:

 

det jeg er litt irritert over er at Metal i dag har så utrolig mange sjangere. Folk sier: "Det er Black-Metal NEI, Det er Death-Metal!"

 

det jeg synes er merkelig er at alle Metal band/låter får nesten sin egen sjanger. Når jeg spør hva slags sjanger det er på enkelte låter, og det jeg får som svar er: "Dette er harmonisk/melodisk-viking-death-metal!" da mener jeg det begynner å gå over streken :hmm:

Lenke til kommentar

Det er stil-beskrivelse. Det er ment til å være beskrivende og gjerne detaljerte. Veldig veldig mange band som har mer enn èn stilart, mange som blander. Da blir det umulig å plasere dem i en bås.

 

Sjangermessig så kan man si at all metal hører under rock.

 

EDIT: Hører forøvrig på nyplaten til In Flames. Kos. Noen andre som fikk med seg digipak CD'n som hadde med plakat? :wee:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Mine favoritter:

- Metallica, hvertfall de gamle sangene

- SOAD

- Godsmack

- Black Sabbath (Oldschool <3)

- Pantera

 

Trash metall eier!

6570082[/snapback]

 

Uhm, første man kan begynne å klage på her er vell at det staves thrash. Den fatale feilen her er at ingen av banda spiller ordentlig thrash.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Det er stil-beskrivelse. Det er ment til å være beskrivende og gjerne detaljerte. Veldig veldig mange band som har mer enn èn stilart, mange som blander. Da blir det umulig å plasere dem i en bås.

 

Sjangermessig så kan man si at all metal hører under rock.

 

EDIT: Hører forøvrig på nyplaten til In Flames. Kos. Noen andre som fikk med seg digipak CD'n som hadde med plakat? :wee:

6568682[/snapback]

 

Kjøpte den plata i Skottland nettopp, fikk med digipacken. Kjempefornøyd med den cd'en, men jeg holder fortsatt en knapp på Whoracle som min favorittskive av In Flames.

 

EDIT: Leif var her.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Haha. Du misforstod nok fulstendig. ;)

 

Begge er band som (såvidt jeg vet) begynte rimelig innenfor sjangerens grenser, så begynte det etterhvert å bli kommersialiserte og blandet inn andre ting. Begge har skryter veldig av at de er black metal/punk og legger stor vekt på dette som et slags salgstriks. Begge har hits på MTV. Begge er svæært lettfengende(i forhold til sjangeren). Begge legger stooor vekt på image.

6541980[/snapback]

 

mhm ja.. mm ja mhm ja.. enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Mine favoritter:

- Metallica, hvertfall de gamle sangene

- SOAD

- Godsmack

- Black Sabbath (Oldschool <3)

- Pantera

 

Trash metall eier!

6570082[/snapback]

 

Uhm, første man kan begynne å klage på her er vell at det staves thrash. Den fatale feilen her er at ingen av banda spiller ordentlig thrash.

6591794[/snapback]

 

trash betyr søppel:P thrash betyr vel noe mer ødelegge/knuse eller noe(vet ikek helt noe virkelig godt ord for det:P)

Metallica er jo thrash til en viss grad. kill em all kan du ikke kalle noe annet enn thrash(de fleste sangene) Men de andre bandene ligner nok ikke på thrash en gang...

 

uansett, mine favoritt metall band må bli Badlands, Iced Earth eller testament... Badlands er vel litt i mildeste laget til å kalles metal men(mer hard rock). Å jeg foretrekker nok hard rock framfor metal. Men mange gode metall band der ute å ja! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...