Gå til innhold

Hva synes du om techno


saluttknall

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Ja utifra tittelen ser dere vel hva denne tråden handler om så vi går ikke nærmere inn på det. Selv liker jeg ikke technomen jeg respeterer jo at andre gjør det. Hva synes du om techno? Jeg synes og det ordet var understreket at techno er av mildt sagt dårlig kvalitet. Jeg ser ikke musikken i å sitte og forvrenge stemmen sin og lage falske trommer med et lydredigeringsprogram. Før måtte man ha stemme for å kulle bli verdenskjent, nå må man ha datakunskap. Jeg sier nok en gang at dette er min mening og det trenger ikke være din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker techno (mest trance), og hører på slik musikk hver dag.

For meg høres et fyrverkeri av slagverk og en kvinende gitar (snakker om rock) ut som akkurat det jeg sa. Altså heller lite fint. Men som deg, så respekterer jeg at andre hører på slikt, men jeg syntes slike som meg blir litt overkjørt ellers, av folk som sier: "Herregud, hører du på sånn fjortiss-drit".

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg hører på den musikken jeg syntes er fin, om den er laget på en Pentium4 masin eller en Fender-gitar er meg revnende likegyldig og burde ikke ha noe med saken å gjøre. Det er da ikke mediumet musikken er laget på som spiller noen rolle, det er da produktet, det vi hører med ørene våre som teller. Er det ikke? Og her er vi forskjellige! Akkurat som du liker hamburger og jeg liker biff.

"Å herregud, liker du sånn fjortiss-søppel-mat du da?"

 

Dette var en generell utblåsning av sinnet mitt mot alle de som håner andre folk for deres smak (altså ikke rettet spesielt til noen her). Håper eksempelet mitt med mat går inn hos noen av dere som fordømmer musikksmaken til andre enn deg selv.

Du har ikke alltid rett, spesielt ikke når det kommer til andres smak!

 

Akkurat nå sitter jeg å hører på DJ Tiesto sin plate som heter In Search Of Sunrise 3.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Techno er et veldig bredt ord. Hører mye på ordentlig techno, elektro, og elektronica, men styrer unna ny trance og annen rumpedisco.

 

Ser ut som de fleste i denne tråden tror all techno er rumpedisco. Men det er det ikke.

 

Og tullete utsagn som "Før måtte man ha stemme, men nå holder det med datakunnskap" viser bare ignoranse. Datamaskinen er et verktøy som alle andre. Det er et verktøy med flere muligheter, så det er enda vanskeligere enn andre musikkinstrumenter å mestre, men det krever ikke real-time utførelse, så det er enklere å lære seg. Men musikk er musikk uansett hva slags verktøy det er laget med.

 

Eller var Mozart, Bach, Beethoven, og gjengen talentløse svindlere fordi de fikk andre til å spille instrumentene for seg?

Lenke til kommentar
Før måtte man ha stemme for å kulle bli verdenskjent, nå må man ha datakunskap.

7625051[/snapback]

Dummeste utsagnet noensinne. Så om man er racer i Word og Excel kan man ta over techno/trance-miljøet og lage musikk på lik linje med Armin, Ferry og Tiësto? :thumbup:

 

Neidu, for å kunne lage "techno" som du så fint kaller det trenger man faktisk en musikalsk anlagt hjerne, akkurat som i metal-verdenen, som jeg tipper en høvding på at du forguder. Men man trenger litt datakunnskap (i alle fall kunnskap om hardwaren/softwaren man bruker) også. :)

Lenke til kommentar
Techno er ikke musikk. Det er sorterte lyder som lager en form for rytme.

7625947[/snapback]

Så klart det er musikk. Musikk er organisert lyd, og techno i likhet med alle andre musikk sjangere det. Det inneholder gjennomtenkt harmoni, rytme og melodi, i ulik grad.

Din egen personlige meninger om sjangeren må man holde utenfor når du sier at det ikke er musikk. Derimot kan du si at du ikke liker den sjangeren, men det fører ikke til at det ikke er musikk.

Endret av manamind
Lenke til kommentar

For det første: jeg respekterer at folk liker techno noe som for de fleste går klart fram i førsteposten. Som du ser står det at det er min mening. For det andre: Bach og Motsart og Bethoven, Vivaldi og alle de der lagde mer avansert musikk enn de fleste artister gjennom de siste 50 årene og for at dere ikke nå skal prøve med å finne smutthull sier jeg at det er enkelte artister som har klart det samme som disse som: the Beatles, Pink Floyd, Neil Young. For det tredje: Jeg forguder ikke metall. Jeg liker bare et band i den sjangeren og det er Rammstein. For at dere ikke skal gå of topic sier jeg likegodt at jeg hører på: the Beatles, Pink floyd, Elvis Presley, John lennon som soloartist for at ingen av dere skulle påpeke det, Johnny Cash, Kenny Rogers. Ogf hvis du følger resten av aktiviteten min her på forumet ser du ikke at det er mest tråder om slike artister jeg har laget? Ha en fin dag! Venter på svar.

Lenke til kommentar

hører på noen få technosanger men det er sjelden jeg finner noe jeg liker veldig godt. Men for eksempel The Prodigy - Voodoo People(pendulum remix) er en veldig bra technosang, og JR Project - keep it up. Hørte også på Darude før, og synes også det er bra musikk. Men det finnes mye drit innen techno sjangeren også.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Techno er et veldig bredt ord. Hører mye på ordentlig techno, elektro, og elektronica, men styrer unna ny trance og annen rumpedisco.

7625818[/snapback]

 

Samme her.. Synes det virker litt som om de som prater dritt om techno mener at techno = trance (for eksempel).

 

Dere som ikke liker techno: Hva slags techno har dere hørt på? Er all elektronisk musikk trance? (nei det er ikke det)

 

Boards of Canada? Aphex Twin? Eller ehh... Radiohead? Spiller de også techno? De bruker jo synther og datamaskiner, så det må jo være Trance... :roll:

 

Edit: Forøvrig har jeg ikke noe imot trance selv, jeg bare hører ikke på det :p

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Megynner å like techno mindre og mindre. blir lei av det samme om og om igjen. føler det aldri er noe nytt. har mer forståelsen for gitarer og trommer enn data lagde lyder. Bassen er det jeg liker best med techno, dundringen i brystet av låtene. Blir vanligvis i godt humør av å høre techno, og får tankene til å rulle.

 

Hørte mye på techno før, men gikk grundig lei.

Lenke til kommentar

Syntes dette emnet blir for bredt. Det blir nesten som å stille spørsmålet "liker du musikk med trommer i?"

 

Personlig er jeg lite glad i trance og eurodance o.l., mens jeg er veldig glad i Pendulum, og flere andre artister i Drum 'n' Bass scenen (: edit: selvfølgelig finnes det unntak!

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...