Gå til innhold

Hva synes du om techno


saluttknall

Anbefalte innlegg

For å være ærlig vil jeg ikke kalle techno musikk en gang :thumbdown: laget av datalyder av folk som stitter på de mørke rommene sine med persiennene, og det eneste lyset de får er lyset fra dataskjermen... sitter og setter sammen noen datalyder som andre synes blir tøft :nei:

 

Skaff dere et instrument sier jeg til dere som lager techno, mye morsommere og du får nytte av det :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er det igjen, "techno" som en jævla fellesbetegnelse på all musikk som i hovedsak er laget med elektronsike instrumenter. Ikke sammelign techno og poptrance som du tydeligvis sikter til.

Det blir for dumt å komme å snakke dritt om noe du tydeligvis ikke kan så mye om.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg liker å tro at jeg har en bred musikksmak, og techno er som regel velkommen i playlisten min. Det fungerer imidlertid best til sitt bruk som f.eks bilmusikk(dunkdunk), festmusikk, treningsmusikk og kanskje som bakgrunnsmusikk når cs-aimen skal finpusses.

 

Jeg har i tillegg et stort behov for å tilfredstille musikksmaken med nostalgiske schlægers fra en svunnen tid. Da er det ofte at jeg lander på techno fra '90- tallet med mine glansdager på ungdomsklubben friskt i minnet :love:

Lenke til kommentar
Fins verre musikk og det kaller vi bare metall og heavy metall, det er noe av det værste som fins...Om å gjøre å skrike høyest jo!

7630875[/snapback]

 

Der tar du feil.

7631254[/snapback]

Gjør jo ikke det, alle har egne meninger, du syns kanskje techno suger jeg syns metall suger!

Lenke til kommentar
Jeg hater techno. Det hører kun hjemme på fester når man har litt for mye E innabords.

7631544[/snapback]

BS værste jeg har hørt

7631548[/snapback]

 

Jaha, for du synes nok techno også passer i begravelser og bryllup også? :innocent:

 

Neh, støtter Gnome her, techno passer bare på fester/disko, ingen andre steder (imo).

Lenke til kommentar

Noen skrev lenger oppe at Hank williams ikke lagde avansert musikk men hadde mye å si for senere musikkhistorie. Så langt er jeg enig, men mener du at band som Ozone, Cascada, crazy frog har noe med musikkhistorien å gjøre? Det er det samme som at: de første rockabillybandene hadde noe å si for historien fordi de oppfant sjangeren, men alle rockabillyband som kom på slutten av 50tallet har ikke noe med musikkhistorien å gjøre. For det andre: Om metal suger (noe jeg er ganske eni i) er av liten relevans for tråden.

Lenke til kommentar
Noen skrev lenger oppe at Hank williams ikke lagde avansert musikk men hadde mye å si for senere musikkhistorie. Så langt er jeg enig, men mener du at band som Ozone, Cascada, crazy frog har noe med musikkhistorien å gjøre? Det er det samme som at: de første rockabillybandene hadde noe å si for historien fordi de oppfant sjangeren, men alle rockabillyband som kom på slutten av 50tallet har ikke noe med musikkhistorien å gjøre. For det andre: Om metal suger (noe jeg er ganske eni i) er av liten relevans for tråden.

7632131[/snapback]

Hvem faen er Ozone, Cascada og Crazy Frog?

 

Har de noe som helst med TEKNO å gjøre?

 

Hvis Crazy Frog er det jeg tror det er, så er svaret ett rungende NEI!

 

Når det gjelder ordentlig musikk, ikke bare tullemusikk, så finnes mange tekno, elektronika, og elektroartister som har hatt betydning for musikkhistorien, selvom sjangeren er ny. Er vel så godt som umulig å produsere enn plate i dag uten å plukke opp noen produksjonsteknikker fra teknomiljøet. Dessuten er så godt som all pop og hip-hop inspirert av tekno nå for tiden, fra Kylie Minoque til Busta Rhymes.

 

Og til den som sa at tekno kun er festmusikk.... Igjen viser folk sin totale ignoranse. Finnes fullt av sub-sjangere av tekno som ikke har noe som helst på fest å gjøre. Ambienttekno, dronetekno, osv. Dessuten tror jeg minimalistisk hardcoretekno(Ikke hardcore som i Scooter, men som i ordenltig musikk) ville vært litt for heavy for de fleste fester. Og ja, innen ambienttekno så vil man f.eks finne mye musikk som kan passe i begravelser.

Lenke til kommentar
Fins verre musikk og det kaller vi bare metall og heavy metall, det er noe av det værste som fins...Om å gjøre å skrike høyest jo!

7630875[/snapback]

 

Der tar du feil.

7631254[/snapback]

Gjør jo ikke det, alle har egne meninger, du syns kanskje techno suger jeg syns metall suger!

7631300[/snapback]

Du har lov til å mislike hva du vil, men hvis du synes metal bare er "om å gjøre å skrike høyest" så har du tydeligvis ikke hørt nok på sjangeren til å i det hele tatt forstå hva det går i.... Akkurat som de fleste metallhoder som uttaler seg om tekno.

 

Personlig må jeg ærlig innrømme at jeg synes det er uhorvelig teit å mislike en sjanger generelt. Som oftest så opererer alle sjangere noenlunde likt: 95% ren møkk, men 5% ekte gullkorn, men man må ofte dykke dypt ned i kloakken for å få fatt i gullkornene. Gjelder Metal, Country, Pop, Tekno, Opera, Jazz, Reggea, whatever. Eneste forskjellen mellom sjangerne er at i noen sjangere så har gullkornene flytet opp til toppen, mens i andre sjangere så ligger de ennå å venter på bunnen.

Lenke til kommentar

[quote=jalejale,

 

sant som du sier om techno hetsen.

 

poenget her er vel, det er techno som får dritten på seg, brittney spears og alt det andre er jo kurant for de sarte ører. de er redd de skal like musikken, de er redd for å bli tatt av vennene sine at de skal like musikk som får de i en nice trance tilstand, de er redde for disse ukjente lykkefølelse av annen art, jeg mener musikk er en bevissthet i seg selv, å la den bare spille har en glede med seg, så hvis en skal høre på en sangen med fårhåndsstillt filter, da vet en ikke hva musikk er. så enkelt er det. I rest my case,

en annen ting det kan være stressende på noen, men hva faen har det med saken å gjøre ved å angripe om det er digitalt eller analogt, en får hørt på psytrance med sitar i bakgrunnen så en får hørt overtoner du aldri i hører i annen analog musikk så alt er i box

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Det er ikke hvor og hvordan musikken er lagd, poenget er at jeg blir så iritert av folk som ikke tør å høre på annet enn en forvrengt kvinnestemme som sier et elller annet aka electronic spuersonic. Jeg har ikke sagt at Britney, Madonna, Carola og de der er noe bedre, men jeg respekterer jo at dere hører på det. Det er ikke midt problem, jeg startet tråden for å diskutere techno ikke for å hakke på folk som liker techno. smile.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...