Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan skrive litt om steder jeg har spist kebab ifra. Husker ikke hvordan det smakte på alle stedene men skal prøve å få med mest mulig info :)

 

 

Charlies Kebabhouse på Stortorget

Er en god stund siden jeg spiste der sist. Husker første gangen da jeg bestilte kebabtallerken der. Første gaffelen jeg tok i munnen glemmer jeg aldri. Sausen var fantastisk og kjøttet var veldig godt, selvom det var farsekjøtt. Perfekt stekt og mykt og godt. Pommes fritesen var også veldig bra. Etter det har jeg også prøvd kebab i pita. Den er også ganske grei (35 kr + colaboks om jeg ikke husker feil). Pitaen var ferdiggreier men smakte bra. Jeg syntes pitabrødet blir best når det stekes i en presse og ikke i en pizzaovn.

 

 

Balkan Kebab i Ski

Her har jeg spist altfor mange ganger! Syntes Kebab Istanbull er best (pommes frites + pitabrød). Kebabtallerken er også ganske grei. MYE mat så man blir ihvertfall mett. Har spist kebabpizza derifra noen ganger også. Bestiller man stor så er den virkelig stor, klarer aldri å spise hele. På pizzaen er det ihvertfall tomatsaus, ost, kebabkjøtt, salat, agurk, tomat og rødløk. Er også en god del saus på så alt blir egentlig ganske bløtt. Et lite minus.

 

 

Ararat på Langhus

Dette er tyrkisk "restaurant" som drives av tyrkere. De har alt fra pizza til kjøttretter til tyriske retter til kebab. De har litt spesielt kjøtt der, det er farse men de skjærer av tynne remser av kjøttet. Så man får lange remser av kjøtt i kebaben som kan være litt vanskelig å spise. Har prøvd de fleste kebabtypene de selger så kan skrive litt om hver rett.

 

Kebab i pita: Man får et STORT hjemmelaget pitabrød som er fylt med kjøtt, salat, løk og agurk og saus (hvitløkssaus). Er ikke en kebab man går rundt å spiser, så er best å ha den på et fat.

 

Kebabtallerken: Er ikke så veldig stor i forhold til prisen (105 kr hvis jeg ikke husker feil). Spiser man tallerknen på restauraten får man en tallerken med pommes frites, kjøtt og salat med den gode hvitløkssausen. De kjører også ut mat, har bestilt kebabtallerken et par ganger, det er ihvertfall en skuffelse. En hvit isopor (?) boks med masse salat som er helt dekka av hvitløkssaus. Ved siden av er det pommes frites i bunnen med kjøtt oppå og den samma sausen. Minuset er at i bunnen samler det seg masse fett fra pommes frites og kjøtt. Ikke særlig fristende.

 

Husets kebab: Denne er litt spesiell. Jeg tror det er et stort pitabrød som blir stekt. Når det er ferdigstekt blir det lagt på kjøtt, salat og saus på den ene halvdelen. Så bretter de den andre halvdelen over kjøtt og salaten. Veldig god!

 

Kebabpizza: Den er ikke noe å skryte av. Tomatsaus, ost, kjøtt, paprika og løk. Blir servert med bearnaise saus.

 

 

Pizzeria Santa Roma i Årjäng (sverige)

Skal du tilfeldigvis på shopping i den gudsforlatte byen, så stikk innom Santa Roma. Bestill så Kebabpizza Super. Du kommer ikke til å angre. En stor pizza med tomatsaus ost, ekte kebabkjøtt, tomater, fefferoni, sjampinjong (bestiller alltid uten), salat og pommes frites (oppå pizzaen) og en sinnsyk god saus. Må prøves!

 

 

Oppegård grill og pizza ved Oppegård stasjon

Kebabtallerken (bestiller alltid super): En haug av kjøtt oppå pommes fritesen, en helt grei saus og den vanlige salaten ved siden av. Funker hvis du er sulten. Men blir selvfølgelig lei av å bare spise farsekjøttet når pommes fritesen er borte.

 

Husker jeg bestilte kyllingkebab derifra en gang. Har aldri vært så misfornøyd og kvalm etter en kebab som da. Grilla kylling som var stekt i altfor mye olje.. ble bare kvalm.

 

 

Det var ihvertfall det jeg hadde å bidra med. Er bare å spørre om det er noe dere lurer på ang stedene :)

Endret av isboks
Lenke til kommentar

Greit:

 

Balkan kebab og pizza ski: Kebaben over alle kebaber? Nå er det lenge siden jeg var der sist, men jeg kan jo rangere dem som følger.

 

Jeg har alltid bestilt kebabrull, bortsett fra en gang når jeg og en kamerat tok oss en pizza,som var ganske god. Kebabrullen er nydelig, servicen er også bra, det tar sjelden lang tid før man står med rullen i hånden og et stort glis rundt munnen, og de i kassen er alltid blide og hygglige.

 

En klar 5er:

 

 

Babylon i ås: Tok en kebabtallerken, og det blir med den ene gangen. For all del, det smakte ikke vondt, men det var ikke akkuat noen smaksopplevelse. Men for all del, det var god service og helt "grei" mat. Nå var det tilfeldig at jeg var i Ås den dagen, jeg har ikke vært der siden videregående, så det blir med den ene gangen. Terning: 3 (svak)

 

 

Campino Moss: Hm, jeg bor nærmere Moss enn Ski, og kebaben her er utrolig god, like god som den på Balkan. Jeg mener bestemt at sausen er identisk, mens rullen er litt annerledes, men mye god mat for pengene. Mitt første besøk var for en drøy uke siden, men jeg måtte dit igjen på onsdagen.

 

På mitt første besøk ble det kebabrull, som smakte helt nydelig, food orgasm, som jeg er vant til å oppleve på Balkan. Terningkast 5.

 

Jeg vil jo prøve å variere litt, så på mitt andre besøk ble det en pizza, en Campino Spesial. Det ble en medium, men den var ganske god og stor, jeg ble skikkelig mett. Problemet var at selvom jeg var ganske mett når jeg hadde rundt 1 1/2 bit igjen så måtte jeg stappe i meg resten, og det hadde ikke noe med å etterlate seg mat å gjøre, for orker man ikke mer, så orker man ikke mer, men jeg skulle ha i meg resten. Terning: 5

 

Her var servicen mye bedre enn forventet, her kom de faktisk og serverte meg begge gangene, det har jeg aldri opplevd på balkan, for å ikke snakke om at de var veldig hyggelige og effektive.

 

Men, jeg må gi Campino et minus, og det er interiør. Bordene var forsåvidt greie nok, men stolene var ganske slitte i stoffet, og det så ganske stygt ut, men bortsett fra det så anbefales Campino på det sterkeste.

 

 

Så til siste vurdering:

 

Lysthuset: Jeg var i moss med min Mor, det hender at vi møtes innimellom og tar oss en tur ut sammen. Vi skulle egentlig innom Amfi først, for så å dra til Campino for å spise, men vi passerte lysthuset, som allerede var åpnet, jeg merket at magen rumlet, og i og med at Campino ikke åpnet dørene før om 1 time så tenkte jeg skitt dau.

 

Whatta mistake-a to make-a! Jeg har hørt mye skryt om maten der, men jeg sitter absolutt ikke igjen med så veldig godt inntrykk. Greit, nå dømmer jeg etter pizzaen jeg bestilte, og litt etter kyllingtallerken som min Mor bestilte.

 

Jeg bestilte en pizza paesana, men ble rett og slett skuffet. Den smakte ikke direkte vondt, men det var ikke så mye smak over den, det hjalp jo litt med bernaise sausen som fulgte med, men det var ikke mye.

 

Min mor bestilte en kylllingtallerken med pommes, kebabsaus, salat og kyllingkjøtt. Den var en smule bedre, helt grei, men heller ikke noen stor smaksopplevelse. Kjøttet smakte forsåvidt greit, mens kebabsausen var midt på treet, og pommes er pommes.

 

Pizzaen var heller ikke like "medium" som forventet, og ikke så mettende, og heldigvis så orket ikke moren min all sin, så jeg spiste det som var igjen av hennes. Det var mer for pengene i den kyllingtallerkenen enn det var i pizzaen imo.

 

Nå er det kebaben jeg har hørt mye skryt om på lysthuset, men jeg tror ikke at jeg kommer til å prøve den, når jeg vet at jeg garantert får bra mat på Campino (som ligger 2 minutter unna Lysthuset). Jeg spiste opp hele pizzaen, men hva gjør man ikke når man er sulten?

 

+ skal de ha for rask service, moren min fikk til og med en gratis kopp med kaffe, kjekt.

 

Terning: 3 (sterk, takket være god service og gratis kaffe)

Lenke til kommentar

OK, da har jeg prøvd Snappys (Drammen) og Bislett kebab house (Oslo)..

 

Jeg bedømmer på størelse, smak, sterkhetsgrad, hvor lang tid de bruker på å lage kebaben og pris!

 

Snappys:

 

Størelse: Størelsen her er fin, ikke noe å klage på den nei. 10/10

 

Smak: Smaken av kjøttet er godt, kjøttet er mørt, grønnsakene friske, og pita brødet kan spises uten at det er for sprøtt eller seigt, nærme perfekt 9/10

Sterkhetsgrad: Bestiller du sterk her, så får du en sterk kebab, den er ikke for mild, og heller ikke for sterk! 10/10

 

Tid: 3-5 minutter... 10/10

Pris: 75 kroner for en stor kebab uten drikke. Rimelig standard pris 6/10

 

Overall: En kebab som har god smak, den er akkurat sterk nok, og den er ganske stor. 9/10

 

Bislett kebabhouse:

 

Størelse: Litt mindre enn på Snappys! 7/10

 

Smak: Kjøttet til Bislett er første klasses, grønnsakene er friske, og du greier å ete pitabrødet her også, men Snappys har bedre pita!Men får uansett 10/10

 

Sterkhetsgrad: Her skuffet virkelig Bislett, jeg ba om sterk og får noe jeg vil kalle medium, men sausen var jo god på smak. Allikevel 6/10

 

Tid: Tok utrolige 3 minutter før jeg holdt kebaben i hånda! 10/10

 

Pris: 60 kroner med 0,8 liter med drikke! Tror dette var et tilbud akkurat nå, men fortsatt utrolig bra! 10/10

 

Overall: Bislett har en utrolig god kebab som er litt mindre enn på Snappys, men de tar så hardt igjen på prisen som var sinnsyk! Sterkhetsgraden trekker litt, men jeg synes de vinner fordet! 10/10

Lenke til kommentar
Oppegård grill og pizza ved Oppegård stasjon

Kebabtallerken (bestiller alltid super): En haug av kjøtt oppå pommes fritesen, en helt grei saus og den vanlige salaten ved siden av. Funker hvis du er sulten. Men blir selvfølgelig lei av å bare spise farsekjøttet når pommes fritesen er borte.

 

Husker jeg bestilte kyllingkebab derifra en gang. Har aldri vært så misfornøyd og kvalm etter en kebab som da. Grilla kylling som var stekt i altfor mye olje.. ble bare kvalm.

 

Ble en kebabtallerken herifra idag. Droppa super kebabtallerken, så det ble en stor istedenfor. Fikk kun mild saus noe som smakte d****. Kjøttet var ikke ferdigstekt så det ble en litt seig og rar konsistens på det hele. Pommes fritesen var slapp. Var med en lang fefferoni og det var lagt jalapenos i salaten.

 

Tok et bilde:

 

dsc00200l.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

3Venner på Godlia er lagt ned. :cry: Det er jo trist, selv om Godlia Grill har kommet, og skal visste ha like god kebab som 3Venner ifølge kompiser. Blir nok spising der imorgen, feire/trøstespise for siste dag på ungdomskolen.

Lenke til kommentar
Babylon i ås: Tok en kebabtallerken, og det blir med den ene gangen. For all del, det smakte ikke vondt, men det var ikke akkuat noen smaksopplevelse. Men for all del, det var god service og helt "grei" mat. Nå var det tilfeldig at jeg var i Ås den dagen, jeg har ikke vært der siden videregående, så det blir med den ene gangen. Terning: 3 (svak)

Her har jeg brukt mye penger. Kebabtallerken er litt kjedelig, den mangler litt ekstra. Liker ikke salaten til Babylon, feil ingredienser og den passer ikke helt til kebabkjøttet og sausen som forøvrig er utrolig god! Du kommer til å få et bedre inntrykk om du bestiller rull eller pita. Ellers skal det sies at pizzaene de har på Babylon er knallgode!

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Babylon i ås: Tok en kebabtallerken, og det blir med den ene gangen. For all del, det smakte ikke vondt, men det var ikke akkuat noen smaksopplevelse. Men for all del, det var god service og helt "grei" mat. Nå var det tilfeldig at jeg var i Ås den dagen, jeg har ikke vært der siden videregående, så det blir med den ene gangen. Terning: 3 (svak)

Her har jeg brukt mye penger. Kebabtallerken er litt kjedelig, den mangler litt ekstra. Liker ikke salaten til Babylon, feil ingredienser og den passer ikke helt til kebabkjøttet og sausen som forøvrig er utrolig god! Du kommer til å få et bedre inntrykk om du bestiller rull eller pita. Ellers skal det sies at pizzaene de har på Babylon er knallgode!

 

Jeg er enig når det gjelder salaten, men ikke når det gjelder sausen, jeg personlig mener den er midt på treet, den når ikke balkan eller Campino sin opp til knærene engang. Jeg har ingen planer om å dra til babylon flere ganger, det var bare tilfeldig at jeg var der og besøkte en "kamerat av en kamerat" som trengte hjelp etter at datamaskinen hans hadde krasjet.

 

Men jeg må spørre, er det noen som har erfaring med City pizza i Moss? Den ligger rett ved siden av Campino. Prisene er bra, og jeg må innrømme at det lukter godt i det man passerer døren, men er maten noe å skryte av? Jeg er litt skeptisk til steder jeg ikke har hørt om. Alle kebabsjappene jeg har prøvd har jeg hørt om fra før, jeg går aldri inn på en kebabsjappe jeg ikke vet noe om. :)

Lenke til kommentar

Kebab i Oslo, da er det 3 steder som gjelder for min del:

 

Carmel - Ligger i kirkeristen, rett ved siden av Dronningen Kebab (som forøvrig også er veldig god). Vi har en sånn fredags ting på jobben hvor vi ofte går hit og kjøper oss en kebab (vi ses imorgen kl 1130 :thumbup: ). Kun skikkelig kylling-/kalkunlårkjøtt. Har selv stått og sett på at Prior leverte 2 paller inn på fryserommet dems.

 

Milano - Ligger borte ved Rockefeller. Her er det også kun ordentlig kylling, samt at du vel også kan få lam. Det store plusset her er at de baker den lompa til rullen din mens de steker kjøttet. Helt fantastisk. Kjøpt pizza her en gang også, og den ble også bakt mens jeg venta. Den ble alt for stor for boksen de skulle putte den i, så de måtte brette den inn litt i kantene :tease:

 

Bislett kebab house - Ble hekta her da jeg tjenestegjorde ved Militærpolitistasjonen i Oslo. De etter oss (etter 2003) har tydeligvis fortsatt "arven". Så det hang en diplomliknende sak på veggen der sist jeg var der :p

 

Løp og kjøp!!

Lenke til kommentar
3Venner på Godlia er lagt ned. :cry: Det er jo trist, selv om Godlia Grill har kommet, og skal visste ha like god kebab som 3Venner ifølge kompiser. Blir nok spising der imorgen, feire/trøstespise for siste dag på ungdomskolen.

Nooo :( .

De leverer kebab da, heldigvis.

 

Nei, nå fikk jeg lyst på kebab! Damn you!

Kanskje jeg skal ta å investere i en imorgen. Mmmm. Får kanskje prøve Carmel.

Og Bislett synes jeg ikke er så fantastisk. God, ja, fantastisk? Nei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...