Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kun mais, salat, kjøtt og saus? Nei, huff. Greit å ha litt variasjoner. Noen agurk-, tomat-og løkbiter gir deilig variasjon så lenge det ikke overdrives.

Noen som ikke har Løk i Babben? :nei:

 

Det skal være standard.

 

Salat+Løk+Kjøtt+Sterk Saus(!)+Agurk = Babb ;)

Må ha med mais så er dn perfekt!

Lenke til kommentar

Alle vet at det er følgende ingredienser som skal til for at noe skal kunne kalls kebab:

Gyroskjøtt (ikke farse eller lignende).

Isbergsalat (grønn og krisp).

Mais (gul og krisp, ikke våt).

Rødløk (nam nam, men ikke i store mengder).

Saus (gjerne sterk).

Pitabrød (deilig og varmt).

 

Selv er jeg ikke noe glad i tomat i babben, men for all del - whatever floats your boat. :whistle:

Lenke til kommentar

Slik spiser jeg en La Paz-kebab:

 

Først får jeg den servert (kebaben har 2-3 små lag med saus/fyll, hvor det øverste sauslaget er størst), popper saus-hinna og tar 1-3 gode munnfuller. Så blander jeg sausen med resten av fyllet, og spiser til halvparten av fyllet er igjen.

 

Etter dette river jeg av den overflødige pitaen som går opp langs sidene med hendene, og litt til, og blander det med fyllet. Når kebaben nesten er ferdigspist er det bare en liten del av pitaen igjen underst, som er avslutningen.

 

Kjenner at spyttkjertlene mine sørger for en god del vann i munnen nå, ja. :love: Ca. 4-5 måneder til vi møtes igjen, kjære venn.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Sureup: Angående Obersten. I dag er det Mester Grønn i lokalene :(

 

Uffameg... :'( Jaja vi får bare glede oss over de kebabene vi fikk spist der før det stengte ;)

 

btw er new winnys faktisk så god som mange sier? Har faktisk aldri spist der før :o Kanskje jeg gjør d imorra?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...