Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale "Lille Amir" i Torggata i Oslo!

 

"Hjemmelaget" brød, og godt kjøtt og grønnsaker. De har ca. samme stil som Balkan i Pilestredet. Med "lammekjøtt" isteden for "vanlig kebabkjøtt". Anbefaler derfor kyllingkebaben. Utrolig god. Spesielt når man er veldig sulten.

 

Men minus for at de ikke hadde vanlig Cola. Kompisen min fikk rykning i øyet når han fikk fortalt at "Vi har bare cola light..." Det ble en noe tam Fanta Free isteden, var det beste de kunne stille opp med. Men regner med de har annen brus til vanlig.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage hjemmelagd nå som grillsesongen er på trappene?

 

En enkel oppskrift;

500g Kjøttdeig (selv er jeg glad i lammekjøttdeig og oksekjøttdeig)

1 løk

2 spiseskjeer med smør

1 teskje med salt

x hvitløk

 

finkutt/hakk bladpersille, løk og hvitløk og miks alt.

Form ønsket størrelse på spidd. Grill.

 

 

Av krydder og urter er det egentlig bare fantasien som setter grenser,

personlig er favoritten;

bladpersille (hakket godt opp)

spisskumin (brukes vel i omtrent alt av mat fra midtøsten)

chilli

paprikapulver

 

 

shish-kebab.jpg

Lenke til kommentar

Rullekebaben på Mega Pizza Away i Haugesund er veldig god i hvert fall.

 

Gode brød som de lager og steker mens du venter, sprø grønnsaker og veldig godt kjøtt. Kan også velge mellom tre varianter saus.

 

Koster 70,- for en vanlig, som jeg fint blir mett av. Så har du 80,- og 90,- for de større. Den til 90,- er sinnsykt stor.

Lenke til kommentar
Rullekebaben på Mega Pizza Away i Haugesund er veldig god i hvert fall.

 

Gode brød som de lager og steker mens du venter, sprø grønnsaker og veldig godt kjøtt. Kan også velge mellom tre varianter saus.

 

Koster 70,- for en vanlig, som jeg fint blir mett av. Så har du 80,- og 90,- for de større. Den til 90,- er sinnsykt stor.

 

Skal også sies at de bygger kebaben selv der ;-)

Ikke noe innkjøpt farsesvineri.

Lenke til kommentar
Rullekebaben på Mega Pizza Away i Haugesund er veldig god i hvert fall.

 

Gode brød som de lager og steker mens du venter, sprø grønnsaker og veldig godt kjøtt. Kan også velge mellom tre varianter saus.

 

Koster 70,- for en vanlig, som jeg fint blir mett av. Så har du 80,- og 90,- for de større. Den til 90,- er sinnsykt stor.

 

Skal også sies at de bygger kebaben selv der ;-)

Ikke noe innkjøpt farsesvineri.

Hva slags skruer brukte de?

 

:p

 

Lenke til kommentar

Bellino på Billingstadsletta har den absolutt beste kebaben (rullekebab)!

Inneholder salat, løk, tomat, egen dressing og ordentlig kjøtt (svinekjøtt fra Gilde faktisk, tror jeg). Brødet lager han selv og steker det i ovenen der.

 

Alle som bor i Oslo-området (Oslo, Asker, Bærum, Drammen osv.) prøve den. Dere kommer til å dra tilbake. Jeg lover.

 

Kart

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Altså Scotty, skjønner fortsatt ikke hvordan du greier å få en kebabrull til 69kr (spise der)??

Jeg betalte over 100kr for en kebabrull med drikke i går :p

 

 

Hvor mye ligger den på uten drikke, og at man tar den med? Sist jeg var på balkan i ski kostet den ca 79 hvis jeg ikke husker helt feil (uten drikke, ta med).

Lenke til kommentar
Hvor mye ligger den på uten drikke, og at man tar den med? Sist jeg var på balkan i ski kostet den ca 79 hvis jeg ikke husker helt feil (uten drikke, ta med).

 

 

Den er faktisk ti kroner dyrere i Ski, kontra Drøbak. 69 kroner her - kjøpt istad!

Digg å bo 30 meter unna:)

 

Kebabrull på Balkan er favoritten, ellers går det i tallerkener. Fyllebabben i Oslo blir spist på Beirut=)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Kjøpte meg kebab på Charlie's i Oslo her en dag. Fyfaen den var god. 55kr for en stor kebab. Greide ikke hele akkurat :p

 

Hvor i Oslo ligger den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...