Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

For dei som held til i området rundt Stavanger og Sandnes så kan eg på det sterkaste anbefale MÆF i Solakrossen! Eg har ikkje funne dei på nettet anna enn i denne gruppa på Facebook, men dei er lette å finne: Dei held til i ei kioskvogn som står rett ovanfor SnadderBUÅ.

 

Dei har ein skala frå ein til sju for kor sterk kebaben skal vere, og eg prøvde nett den sterkaste (sju). Og den er sterk! Eg har smakt nok av såkalla "sterk" kebab som er så tam at det er såvidt ein kjenner smaken - det risikerer du ikkje hjå MÆF! Eg vil nok seie som ein kollega av meg, at viss du ikkje er van med sterk mat så bør du neppe prøve deg på noko som ligg på oversida av firetalet...

 

Elles var beteninga triveleg, og råvarene verka friske og gode. Terningkast seks! :thumbup:

hvordan er den i forhold til sandnes kebab? syns den er god værtfall uten at jeg er spessielt pro på kebab :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kebaben på Kebabbiten på Carl Berner for tida? Brukte å spise der både titt og ofte når jeg bodde i Oslo.

Den er konge. Jeg er dog litt lei av den etter å ha vært fast kunde der i tre år nå. På Sinsenterassen ligger det en sjappe som heter Villaria. Den er like stor som Kebabbitens, men med en langt bedre saus og med litt fler grønnsaker. Om man er i nærheten bør man ta seg en tur dit. Min foreløbige førsteplass i Oslo.

 

Totale førsteplassen må nok være dönerkebaben i Wittenberg, Tyskland. Den er F-A-N-TASTISK! Spiste to på rappen og var klar for en tredje, men magen var full...

Lenke til kommentar

hvordan er den i forhold til sandnes kebab? syns den er god værtfall uten at jeg er spessielt pro på kebab :p

Eg personleg likar kebaben på MÆF mykje betre, men det er no smak og behag. Eg vil absolutt anbefale deg å ta ein tur til Sola og prøve ein gong - eg tvilar sterkt på at du vert skuffa, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

har blitt en tradisjon etterhvert å besøke Bislett Kebab House når jeg besøker hovedstaden. Syns av og til at det blir litt mye saus, men kjøttet og resten er alltid godt.

Lenke til kommentar

Bislett er jo greit det, men Oslo har mye mer å by på av kebab

 

De her er en god start:

 

Vanlig eller kyllingkebab på New Winny i Oslo sentrum.

Vanlig på Grytelokket i Oslo sentrum, Holtet eller Mortensrud.

Lam shawarma på Marino Grill i Oslo sentrum.

Lam shawarma på Smiley i Oslo sentrum.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-197195

Hvis du vil ha ekte, og ikke gatekjøkken kebab, ville jeg gått til Bulgaria og Tyrkia.

Det er Tyrkia der döner-kebaben du er kjent med har sin opprinnelse. Tyrkere legger vekt på tradisjon, så der er det veldig, veldig mye å finne.

Ellers ville jeg sagt rundt omkring Oslo. Campino i Skien har også mye god kebab.

Lenke til kommentar

Hva er det med folk, alltid når kebab nevnes roper folk "Bislet FTW!" Noen som faktisk liker Bislet kebab? huh? :nei::nei:

 

Halvstekt/kokt farse"kjøtt" i pita med kinakål og tonn med dressing. (Beskrivelsen gjelder desverre de fleste kebab steder i Oslo som jeg vet om med noen få gode unntak).

 

Helt greit for meg om folk liker smaken altså, men ikke kall det kebab.

 

Protip: god kebab er laget av mange kjøttlag - alla døner kebab man får i syden eller på spyd i grillen, serveres med grønnsaker (salat, tomat, agurk, løk etc men ikke kinakål) og moderat mengde saus (ikke dressing).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...