Gå til innhold

Zelda Twilight Princess til 999,- hos Spaceworld


Anbefalte innlegg

Skal holde meg langt unna denne svindlerbutikken som det lar seg gjøre. Har kjedeledelsen overhode noen intern kontroll over hva som skjer i butikkene sine, eller er det de som instruerer hva de skal forsøke seg på?

 

Jeg må si at den historien om at spillet ikke fulgte med i pakken var ufattelig dårlig. Og at de fikk den tilsendt separat stiller jeg meg og uforståelig til. Samt at når det står i annonser og på pakken at Wii sports er innkludert, så skulle vel t.o.m de som jobber på Spaceworld skjønne at Wiisports skulle være innkludert.

 

Nei juks og bedrageri. Og 3300 kr, det var det jeg betalte for konsoll og Twilight Princess.

 

Jeg skal for ettertiden styre LANGT unna Spaceworld for ettertiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har hørt om folk som har kjøpt opp PS3 i Amerika, og solgt dem for trippel pris på ebay (og den var ikke akkurat billig fra før av). Jeg har faktisk hørt om folk som har SKUTT for en PS3!

 

Så ja, folk er desperate.

 

PS: Spiderman (Oslo) selger (eller solgte?) Chrono Trigger (et supernintendospill som er remaket til ps1) til 1200 kroner fordi de visstnok mente det var et samleobjekt. Chrono Trigger kan man sikkert snart laste ned på Wii, for en femtilapp eller kjøpe via internett for like lite. Er Spiderman da noe bedre enn Spaceworld?

Endret av UleDule
Lenke til kommentar
Vel, har hørt om folk som har kjøpt opp PS3 i Amerika, og solgt dem for trippel pris på ebay (og den var ikke akkurat billig fra før av). Jeg har faktisk hørt om folk som har SKUTT for en PS3!

 

Så ja, folk er desperate.

 

PS: Spiderman (Oslo) selger (eller solgte?) Chrono Trigger (et supernintendospill som er remaket til ps1) til 1200 kroner fordi de visstnok mente det var et samleobjekt. Chrono Trigger kan man sikkert snart laste ned på Wii, for en femtilapp eller kjøpe via internett for like lite. Er Spiderman da noe bedre enn Spaceworld?

7617032[/snapback]

 

Dette er jo ikke sammenliknbart. Chrono Trigger er et samlerobjekt (kjøpt fra gamledager og samlet opp igjen i nyere tid). Denne er helt sikkert også kjøpt inn fra en tidligere eier. Noe som Spiderman helt sikkert har gitt litt mer enn hva gjennomsnittsspill koster. Mens Spaceworld har her fått inn fra en leverandør, til innkjøpspris og kjører dobbel om ikke trippel fortjeneste på det. Er forskjell på gamle og nye biler for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Synes det er rent tyveri av butikkene å sko seg på den mangelen som det er. Men hva skjer da, om de ikke får solgt det til den blodprisen de krever, og det kommer nye opplag hos andre butikker som selger dem billigere, da risikerer de at de må sette prisen ufattelig mye ned.

 

Nei slik idiotisk oppførsel fra enkelte butikker er irriterende.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke så mye med akkurat Wii å gjøre, men mer praksisen til Spaceworld.

Var innom der, og det kom en fortvilet forelder, som hadde kjøpt et meget krevende PC-spill, som selvfølgelig ikke fungerte på PC'n de hadde hjemme. Etter litt krangel, fikk damen byttet spillet mot et annet.

 

Greit nok, og dette er jo faktisk litt god service :)

 

Men, så, tar han frem en sånn plastik-boks, og setter rundt spillet, merker det med prisen "599 kr", og setter det ut i hyllen igjen - og selger det som nytt.

 

Edit: Spillet var selvfølgelig brukt.. forseglingen var brutt.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
var på spaceworld på ski storsenter i går (29. des). Da hadde de fortsatt 2 stk Zelda TP til kr 999...

 

da har det gått nesten 1 måned uten at de har solgt noen av dem, og det er vel straff nok  :tease:

7606076[/snapback]

 

Då har dei nok tapt på dette? Hadde dei fleire Zelda for 999kr når det kom?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er riktig at disse eksemplene med prissetting ikke realistiske, men ikke glem hvorfor Spaceworld (Trondheim) har blitt kåret til landets spillbutikk for andre år på rad; Konkurransedyktige priser, godt utvalg og god service. Som det er skrevet tidligere i dette innlegget, varierer disse tre punktene fra butikk til butikk. Det finnes faktisk Spaceworld butikker som generelt er billigere enn f.eks Elkjøp.

Lenke til kommentar

Siden tråden er oppe igjen likevel...

 

Skal holde meg langt unna denne svindlerbutikken som det lar seg gjøre. Har kjedeledelsen overhode noen intern kontroll over hva som skjer i butikkene sine, eller er det de som instruerer hva de skal forsøke seg på?

Ikke alle kjeder kjører med strikte regler på alt. Noen kjeder lar f.eks. butikkene sette egen pris.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Haha, løp rundt over hele Ski for å få meg TP til lansering, for jeg glemte å forhåndsbestille det samtidig med Wii-en. Spaceworld var de eneste som hadde det igjen. 4 eller stk. tror jeg. Var innom for rundt en måned siden også, og da tror jeg prisen var enten 699 eller 799 :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Derfor jeg lurer på om kjeden har noe internkontroll på sine butikker. Om de skal være en kjede, burde de det. Vil jo være dumt om man reklamerer for gode priser, men de finner du bare på 1 butikk i hele landet.

8627623[/snapback]

Nå synser jeg litt her. Men jeg ville tro Spaceworld er en såkalt franchising-kjede. Franchising går ganske så enkelt ut på at en bedrift leier/ selger et kjedekonsept som andre da kan leie/kjøpe. Den som starter en butikk i denne franchise-kjeden eier butikken selv og styrer selve butikken med varer selv. Markedsføringen vil derimot bedriften som eier konseptet ta seg av. Under markedsføring kommer alt fra forretningside, misjon visjon, markedskommunikasjon, reklame osv. Dermed vil de som leier franchaisen kun trenge å tenke på å drive butikken.

Lenke til kommentar
Nå synser jeg litt her. Men jeg ville tro Spaceworld er en såkalt franchising-kjede. Franchising går ganske så enkelt ut på at en bedrift leier/ selger et kjedekonsept som andre da kan leie/kjøpe. Den som starter en butikk i denne franchise-kjeden eier butikken selv og styrer selve butikken med varer selv. Markedsføringen vil derimot bedriften som eier konseptet ta seg av. Under markedsføring kommer alt fra forretningside, misjon visjon, markedskommunikasjon, reklame osv. Dermed vil de som leier franchaisen kun trenge å tenke på å drive butikken.

9116082[/snapback]

 

Tror det meste av det du sier stemmer.

Har selv jobbet litt hos en Spaceworld butikk. Prisene var kanskje gjennomsnittlig høyere enn hos Elkjøp, men vi hadde kunder som kom blant annet pga. bedre kundebehandling og bredere utvalg på spill og film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...