Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gode/dårlige egenskaper hos kjæreste


Anbefalte innlegg

æh, nå er jeg ikke sammen med noen akuratt nå men dette er i hvertfall sånn omtrent hva jeg ser etter xD

 

humor - viktigste delen nesten

interesser - må kunne drive med de samme tingene sammen

være omtrent like sosiale (ikke behov for å feste *hver* helg osv)

 

og til slutt har vel ikke utseende så mye å si i lengden. Men selvfølgelig har det noe å si.. Bonus ;)

 

søt > pen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.

 

Hun må være snill, grei, bør være smart, ha bra humor, ha selvironi og være litt voksen i hodet. Vise at hun elsker meg, vise at hun bryr seg, helst ikke være en sånn person som må flørte med alle og enhver. Mener da ikke at hun ikke skal ha guttevenner og sånn, men at hun kanskje blir litt for glad i andre gutter, selv om hun har kjæreste. (Sånt er fy IMO.)

 

Ang husarbeid og sånn så vil jeg faktisk ikke ha ei jente som er skikkelig husmor. Man er da (som oftest) to stykker i et forhold, og det er en grunn til det.

 

Hun må være glad i naturen, glad i dyr, glad i å finne på ting og være spontan.

 

Hun bør heller ikke ha konkrete planer om å få barn fortest mulig. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg unger, men jeg vil da for faen leve litt først. Jeg vil reise mye, jeg vil oppleve, se og føle ting før jeg eventuelt slår meg til ro. Og jeg vil ha ei dame som er med meg på sånne ting.

 

Ellers så vil jeg ha ei jente som ikke mååå ut og drikke hver eneste helg. Kosestunder hjemme med god mat evt en film er bra. Hun bør ha en viss klesstil, men heller ikke for mye av det. (Altså ikke bruke hele lønna si på klær hver eneste måned.) God musikksmak kreves også, da musikk er noe som er veldig viktig for meg. (Altså ikke så veldig techno woo woo knipse E hei på deg - type)

 

Søtt ansikt, fin kropp og det viktigste; fint smil og fine øyne. Yay.

 

Jeg kommer sikkert på mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Kjæresten min er romantisk, tålmodig og tolerant, uerfaren, hengiven, nerdete (hihi) og naturlig. Hun bruker aldri sminke, og det synes, for hun er så utrolig mye penere da.

Og hun bruker Firefox! Stort pluss! Vi tenker det samme ofte, vi deler interesser, musikk og filmsmak, hun er forståelsesfull ovenfor mangel på erfaring i sengen (kjempepluss), og hun er jo så søt :love:

 

Dårlige sider... hmm.. hun bor ikke i byen min, hun har det med å glemme, og hun kan være litt masete iblant.

Lenke til kommentar

En bør skille mellom kort tid og langtidskjæreste.

 

Korttid er egenskaper som pen, sexy, frempå,vill osv veldig viktig. Personlighet osv har mindre betydning her.

 

Den ene viktigste faktoren som må være tilstede hos begge parter for at ett forhold skal vare er at de må kunne snakke sammen. Og da mener jeg ikke at begge snakker i munnen, eller skriking og roping.

Er det ett problem i forholdet må problemet kunne diskuteres uten at ene parten (mannen) blir skjelt ut. Har vært med slike hurper som er mer opptatt av å uttrykke sin misnøye og kritisere meg istedet for å fokusere på å løse problemet, sammen.

Endret av magicus
Lenke til kommentar

-Hun må ha humor. Samme hva hun ler av, så lenge hun kan le (orker ikke sånne jenter som er sure/alvorlige hele tiden)

 

-Hun MÅ være impulsiv, leken og full av rare idéer.

 

-Ikke ha noe akkut behov for konstant sminke

 

-Helst spille et innstrument (Hun trenger ikke å kunne noe)

 

-Helst like å lese.

 

-Hun må være romantisk.

 

-Helt ha en helt absurd rar klesmak

 

-Helt like å leke i regnet.

 

-Ikke ha noe behov for å være rik

Lenke til kommentar
Positiv: søt, morsom, forståelsesfull, god humor etc etc etc

Negativ: eiesyk, dominerende, manipulerende, negativ, aggressiv, voldelig etc

7538063[/snapback]

Er enig i denne, utenom en ting den som jeg har satt i kursiv. Denne hører til den positive listen! :wee:

(Selvfølgelig, alt med måte, nesten en hver ting som går for langt er ikke bra, men dominans i sunne doser er bare hærlig.)

Lenke til kommentar

Det viktigste for meg er egentlig at hun har egne meninger, at vi kan diskutere uten å være redd for at den andre skal være uenig. Jeg takler ikke jenter som bare sitter og jatter med hvis man for eksempel diskuterer. Ikke at det fins så mange av de jentene, men det er nok, og de holder jeg meg unna.

 

At hun har humor ikke så ulik min, da klaffer alt så mye bedre. At hun er helt nydelig og smart er heller ikke noe minus, jeg orker ikke dumme jenter som ikke vet noe som helst om politikk, religion etc. Ikke at det er så utrolig viktig, men det går da an å ha litt innsikt for det.

 

At hun er snill og omtenksom ...

Jeg er glad for at jenta mi har alle disse gode egenskapene.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tror og håper ikke at jeg er det et helvete ;) Og om jeg er, så virker det jo som om jeg har funnet noen som liker det, hehe..

Med å være meg selv så mener jeg det at jeg må f. eks kunne rape om jeg har lyst til det, kommentere alt mulig jeg ser på tv (for det gjør jeg), være ironisk og sånne ting. Vaner kan det kanskje kalles? :)

Lenke til kommentar
men sånn personlighetsmessig vil jeg jo ikke at skal pirkes på og endres.. jeg vil jo være meg selv.

7527319[/snapback]

 

Hva hvis du som deg selv er et forbanna #?%#"#? :innocent:

Da ma jo det vaere lov a endre litt pa deg. :wee:

 

Men det gjelder sikkert ikke deg, men generelt sett?

7573386[/snapback]

Når man er i et forhold, så smeltes man jo sammen. Hvilke egenskaper som taes/adopteres fra hvem kan bli en krangel, men partnerne blir jo ett. Når folk gifter seg sier presten "Og de to skal være ett" :p Over tid så vil jo partnerne bli mere og mere lik hverandre.

Lenke til kommentar

Hun skal være snill, ærlig å våge mye. klessmaken klager jeg ikke på. hun skal være litt intelegent og ikke noe oversminka udyr. det er bra at hun snakker ut, og ikke er redd for å vise følelsene til meg. er det noe hun lurer på skal hun spørre.

Hun kan gjerne være hardcore, ikke kle seg som en liten perfekt dame. høyden spiller ingen rolle. Humor gjør henne mye mer interesant. At hun viser hun er glad i meg er bra. dette å gjøre det slutt, bør gjøres på en voksen måte. men det er ikke like lett for alle.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker at kjæresten først og fremst skal ha en god humor, og tåler en spøk, da jeg er av den typen som liker å spøke med jenter, dog på en uskyldig måte :devil:

 

Hun må ha god selvtillit, være intelligent, men likevel ikke "nerdete", hun må tåle at jeg prater med andre jenter, være snill, ikke "bitchy", ikke prøve å være sånn som alle andre men faktisk tørre å gå sin egne vei, og bruke de klærne hun selv vil!

 

 

Det jeg absolutt ikke liker, er gothere/emojenter osv.

 

---

Men så klart; Den absolutte drømmejenta mi må dele den samme datainteressen som meg, men det er ganske vanskelig å finne, spesiellt i mitt nærområde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...