Gå til innhold

Er huntere imba nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare leke litt med tanken om å kalle en klasse for imba.

For i det siste har det å dø av en vært en svært vanlig hendelse.

Jeg er da en mage og en skjør klasse, men alikevell. Jeg sliter helt hinsides med huntere. Lenge har jeg trodd at jeg var en noob, men jammen gjør ikke klasser det samme.

Så warlocks og huntere har fått en buff. Skal jeg grine over det? De har jo slitt lenge vet dere. Stakkars dere.

Å drepe en soul link warlock med felhunter er litt av en oppgave, ja en umulig en. Jeg viser til en tråd hvor det stod hvordan et raid skulle stå for å drepe en warlock. Fikk litt av den følelsen.

Vil gjerne høre litt fra folk som spiller disse 2 klassene. Om dere har noen triks of vise til? Hjelpe meg litt.

Jeg lurer på hva slags spells, moves huntere har. Siden jeg blir silence av et shot dere har. og så er jeg død. på 2 sekunder. arcane shot og multishot and autoshot, can jeg counterspelle dere?

Så er huntere og warlock overpowered? Hva synes dere. Var på tide med en skikkelig whinetråd uansett :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller som rogue, og jeg sliter veldig med å knerte mages.

"Imbamaeg's Fireblast crits you for 4201. You die."

:whistle:

Altså, det jeg vil frem til er at det er ikke bare warlocks og huntards som har fått buffs, men mages også ;)

Skrevet

har prøvd en venn sin hunter, den er ganske imba ja.

taktikk:

mage: boar charge for å interrupte spells, silensing shot, multishot, arcane shot, serpent sting, er han ikke død da så fikser 2-3 bueskudd biffen

warrior: serpent sting, arcane shot om det går før warrioren charger, håper ikke warrioren setter hamstring på deg, wing clip, springer bort, boar charge, arcane shot, multishot, arcane shot, død.

paladin: samme som warrior bare trekke unna når pala slår på divine intervention og bruke silencing shot når han blir lav på liv, kan ikke heale da...

hunter: blir nesten buekrig :p

warlock: silencing shot, arcane, serpent, multi, pøst på med alt du har, varer kampen lengre enn 30 sek så tar cursene deg...

rogue: wing clip, komme seg unna, arcane, mulit serpent osv, rogues hitter ikke for så alt for mye på mail.... (avogtil oppdager pet stealtha rogue..)

mitt førsteintrykk er at hunters er imba

Skrevet

Mages? Buff? HAHAHAHA

Nerf, nerf, nerf, de har fått en nerf.

Ice stuff dmg har blitt mindre, threat reduce i ice har blitt dårligere, scorch debuff har blitt MYE FUCINGS DÅRLIGERE, der locks har backclash, har mages ett talent som gir de 3% mindre chanse for å bli hita.

Fire drittet i fire talenetet som før ga de 10% mer dmg til alle spells, er nå 6% dmg.

Mages har ikke blitt buffa, ikke spiller jeg mage heller, som du kan lese deg til ved å se profilen :<

Skrevet
rogue: wing clip, komme seg unna, arcane, mulit serpent osv, rogues hitter ikke for så alt for mye på mail.... (avogtil oppdager pet stealtha rogue..)

7523867[/snapback]

..noe som i og for seg skulle være fjernet etter siste patchen :(

Det er så usannsynlig irriterende hvis man møter på en hunter med god reaksjonsevne :love:

Skrevet
Mages? Buff? HAHAHAHA

Nerf, nerf, nerf, de har fått en nerf.

Ice stuff dmg har blitt mindre, threat reduce i ice har blitt dårligere, scorch debuff har blitt MYE FUCINGS DÅRLIGERE, der locks har backclash, har mages ett talent som gir de 3% mindre chanse for å bli hita.

Fire drittet i fire talenetet som før ga de 10% mer dmg til alle spells, er nå 6% dmg.

Mages har ikke blitt buffa, ikke spiller jeg mage heller, som du kan lese deg til ved å se profilen :<

7523875[/snapback]

Hvorfor har det seg sånn at mages critter 3-4k i hytt og pine da? Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg faktisk har blitt oneshottet av en mage i PvP..

Skrevet (endret)

Altså, det jeg vil frem til er at det er ikke bare warlocks og huntards som har fått buffs, men mages også ;)

7523814[/snapback]

Mages har ikke fått en buff, heller en nerf, men dette var så klart mest mot casters.

Warriors og Rogues som er Melèe classes har alltid hatt store problemer med

å drepe Mages først of fremst pga at vi har et dusin slow/movment impairing

effects som akkurat gjør så vi mages kan kite dere rundt, og med frost specc

er dette bare mye mye lettere.

Men mot casters er det blitt mye mye værre. Vi har ikke bare blitt nerfet men

de andre casterene (Warlocks, Paladins og Hunters) er også fått en stor dps

increase. ta for eksempel Hunters: Arcane shot critter så det holder, Silencing

Shot er et rent helvette og Auto shot er blitt buffet. Mages har alltid hatt problemer

med å ta Hunters og i 2.0 ble det bare enda værre. Warlocks since Dots har

også blitt buffet til himmelen, har vært ganger Corruption, Curse of Agony har

drept meg alene (hørt det samme om noen Warriors også). Og jeg vil ikke en

gang fortelle om Felguards ...

Også angående postene hvor folk klager på ZHC+AP+PoM+Pyro= I.W.I.N

For å gjøre dette man specce Arcane/Fire og man blir forvandlet til

3 min Mages som duellerer deg en gang og etter dem har brukt den og du spør

om en ny en så sier de: "No, CDs" (Rogues anyone?). For det er ikke sånn jeg

vil at Magen min skal være.

Hvis noen warlocks og hunters har tips så vil jeg også gjerne høre om dem :)

Endret av Adey
Skrevet

Nå bør jo også folk være klar over at alle klasser generelt sett gjør mer skade nå, og når BC kommer (eller folk får warlord-settet sitt) blir det litt mer stamina å fordele denne skaden på (samt resilience).

Så er det jo også en god del hardcore PvE-tryner som har raid-pause og prøver ut nye talenter i battlegrounds. Da sier det seg selv at det er en del spelldamage og attackpower ute og går.

Men, kan tenke meg at frost er tingen mot warlocker, iallefall. Om CoA har tatt knekken på deg, så bør du kanskje hotkeye Remove curse. Kanskje kjøpe litt shadowresistance-gear også. :)

Skrevet

Remove Curse har blit hotkeyet for lenge siden, men det er problemet

med at de også caster lolcoil så du ikke får gjort så mye. Også sier du

at vi skal farme Shadow resistance gear for å drepe èn class?

Men takk for tips :)

Skrevet

Mnja, jeg har fikset litt SR-saker til druiden etter jeg begynte på warlord-grinding. Eidolon talisman, Juno's shadow +10 SR og en +20-ring, kostet vel en 50-60g totalt. Skal du være ekstra tøff, tar du engineering og dualwielder shadowreflectors. Ingenting er som å se warlocker dotte og deathcoile seg selv. :)

Men, det er sant, det er mange warlocker som fyrer deathcoil avgårde så snart cooldown er ferdig. Personlig sparer jeg den stort sett til warriorer eller roguer.

Skrevet

:whistle:

7523814[/snapback]

Jeg har også problemer med å drepe mages som rogue, hvis de vet hvordan de skal spille en mage... Jeg kan klare å ta dem hvis jeg brenner noen CDs men jeg vil si at jeg har ikke sjangs uten cds mot en mage som har omtrent gear som meg og som vet hvordan han kan ta en rogue....

Jeg har også spillt min bror sin mage, og der har jeg ikke noen problemer med noen melee.. og etter patchen har jeg heller ikke noen problemer med å drepe priest heller...

Han dotter meg med alt han har, jeg tar fram Water Elemental og begynner å nuke ham med frostbolt til han får lite hp..

Hvis han begynner å heale seg er det Counterspell med en gang også frost nova frostbolt + Cone of Cold.. død priest

Shadowpriest og Warlock er omtrent det samme men etter at jeg har fått mage dots på meg bruker jeg iceblock for å få dem vekk...

Hunters har jeg ikke nubbesjangs med magen.. De 2 hitter meg lett... men med roguen er ikke hunters noe problem...

Skrevet

Warlocks hadde før overlevelse som sitt store moment, nå har de damage også. Hunters har generelt litt hp, og syk damage.

Standard Warlock: Felguard, intercept, fear, trinket (jeg) da har jeg blitt dotta med corr og coa, death coil, fear lolol..... død

hunter: pet attack, silence shot, multi shot , auto shot , arcane shot .. død.

ikke helt sikker på hunteren sin mode, men føles sånn. Alt i løpet av 2 sekunder :\

DET ER ILLE Å VÆRE EN FIRE MAGE MED 0 SURVIVABILITY :(

Skrevet
Hvorfor har det seg sånn at mages critter 3-4k i hytt og pine da? Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg faktisk har blitt oneshottet av en mage i PvP..

7523926[/snapback]

Det første åpenbare som popper opp i hodet mitt er at gearet på char din suger, og ikke vice verca til magen.

Hvis du en fire mage får deg i lolmorph og så pyroblaaaster deg til helvete, skal du ikke kunne klage.

Fire mages er desuten noe som er lett å drepe, de tåler ikke en dritt! Hvis du blir oneshottet av en frost mage, sliter du virkelig :erhm: De er ikke fult så lete å ta knekken på, med sine skjold, men faen, de burster ikke mye dmg heller -.-

Slutt og whine.

Skrevet

7523926[/snapback]

Det første åpenbare som popper opp i hodet mitt er at gearet på char din suger, og ikke vice verca til magen.

Hvis du en fire mage får deg i lolmorph og så pyroblaaaster deg til helvete, skal du ikke kunne klage.

Fire mages er desuten noe som er lett å drepe, de tåler ikke en dritt! Hvis du blir oneshottet av en frost mage, sliter du virkelig :erhm: De er ikke fult så lete å ta knekken på, med sine skjold, men faen, de burster ikke mye dmg heller -.-

Slutt og whine.

7524542[/snapback]

Ja, jeg skal si at jeg ikke har allverdens bra gear, men 4k HP og 760 AP holder en stund :)

Det er ikke noe stort problem å knerte en mage, så lenge jeg bruker noen av CD-mulighetene, men ærlig talt gidder jeg ikke sløse massevis av flashpowders og blindingpowder til en duell eller to.

Jeg grindet i Tyr's Hand tidligere i dag, helt inntil jeg møtte på en firespecced mage. Han/hun stod lenge å ventet på at jeg skulle bli ferdig med en mob, og etter jeg var ferdig hadde jeg ca 90% HP igjen.

Magen dro da frem en fireball, og den crittet meg for 4400 damage. Og jeg så heller ikke at personen brukte noen cooldowns.

Jeg håper ikke du tar dette som whine. Det er generelt ganske vanskelig for meleeklasser å ta caster-klasser uten å bruke opp en haug av cooldowns :)

Skrevet (endret)
Jeg håper ikke du tar dette som whine. Det er generelt ganske vanskelig for meleeklasser å ta caster-klasser uten å bruke opp en haug av cooldowns :)

7524798[/snapback]

ORD! For å kunne ta en mage i duels som rogue må man bruke vanish, og relativt ofte blind.

Som rogue mot hunter og wlock er vel tingen å komme seg innpå dem. Enkelt og greit. Crippelig poison er et must, med mindre hunter'n/wlock'en suger. Kommer du innpå dem skal kampen være såre enkel.

Mages har kanskje blitt nurfet, men det skulle bare mangle. Har en mage i guildet som fortsatt 1shotter warriors! :dribble: Kan ikke si roguen min gjør det samme, selv om jeg skulle hatt 3500 ap :p

Hunters må ha blitt buffet mener jeg, for kommer de seg på avstand har ingen sjangs mot de. Kan kun tenke meg at shadowpriests kan gi litt julig tilbake, for de er skikkelig seige (ikke squishy squishy) :p

Endret av bandreas
Skrevet

7523926[/snapback]

Hvis du blir oneshottet av en frost mage, sliter du virkelig :erhm: De er ikke fult så lete å ta knekken på, med sine skjold, men faen, de burster ikke mye dmg heller -.-

Slutt og whine.

7524542[/snapback]

Ehm.. jo? Jeg critter 2400 med frostbolt. Frostnova pluss to frostbolter= 2shot, og det kaller jeg faen i meg burstdmg. Slutt å lev med idealet at fire er så utrolig mye bedre enn frost, for det er det ikke.

Skrevet

I pvp så er fire så jævli mye bedre enn frost! Hehe, du kan ikke si noe annet. Men man skal ikke kjymse ta frost, for det gjør respektabel dmg det og! Men i pvp er fire en klar 1er!

Skrevet (endret)
I pvp så er fire så jævli mye bedre enn frost! Hehe, du kan ikke si noe annet. Men man skal ikke kjymse ta frost, for det gjør respektabel dmg det og! Men i pvp er fire en klar 1er!

7525131[/snapback]

Nei. I bg er det mye masspvp, og de gangene jeg har gått rundt som fire døde jeg HELE tiden, uten iceblock og icebarrier er jeg et rimelig easy target.

Desuten er frost til å stole på, jeg vet når jeg critter.

Frost er desidert best mot classer man trenger å kite: warriors, rogues, shamans, paladins og hunters. Og mot warlocks er iceblock er sikker vinner. Hvilke classer er igjen nå da? Priester, druids og mager. Vel, når jeg sloss mot priester uten å bruke ice barrier merker jeg at hp'n går ned alt for fort, så jeg liker best frost der også. Mot druids blir det ofte lange kamper, og da er frost desidert mest manavenlig, og mot mager er frost overlegen, jeg tar mager mens jeg har 100% hp igjen osv. (Fire ward+Ice barrier=ca, 1800 dmg absorbed)

Alle har sin stil, men for guds skyld, ikke si at fire er bedre.

Endret av Sindrelol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...