Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Uten at jeg vet vil jeg tro det er fordi det er flere playstation eiere som har ett forhold til Tomb raider enn xbox eiere

 

Har nok også med at 360 eiere faktisk fikk en demo av spillet og derfor visste bedre enn å kjøpe det.

 

 

haha..så sant så sant..:D

 

demoen ga ikkje akkuratt meirsmak, men tomb raider er nå en gang slik...nisjespill på ein måte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten at jeg vet vil jeg tro det er fordi det er flere playstation eiere som har ett forhold til Tomb raider enn xbox eiere

 

Har nok også med at 360 eiere faktisk fikk en demo av spillet og derfor visste bedre enn å kjøpe det.

 

 

haha..så sant så sant..:D

 

demoen ga ikkje akkuratt meirsmak, men tomb raider er nå en gang slik...nisjespill på ein måte..

 

Er Tomb Raider et nisjespill nå? Spillserien har vel solgt godt over 20millioner kopier og en gang var Lara å se over absolutt alt i media.

Lenke til kommentar
Xbox 360 outsells the original Xbox

 

In the manner of a modern day fable on par with The Little Engine That Could or Rocky, Microsoft has just announced that sales of the Xbox 360 have outraced total sales of the original Xbox, a mere two days after the 360's third birthday on November 22. Do you feel yourself getting teary-eyed? Sure, the gang in Redmond could have stopped believing, or reaching for that rainbow (or whichever tired cliché you prefer), but it looks like all the hard work has paid off -- Microsoft has won a race with itself, and in doing so has given us all hope. To put this in perspective, a total of 25 million original Xboxes were sold during its lifecycle of November 2001 - May, 2005 (roughly three and a half years). The company has yet to release precise sales figures for the 360, but between price cuts in Europe, Black Friday, and the New Xbox Experience, they expect to ride out the tail end of this year with a huge sales boost.

 

http://www.engadget.com/2008/11/25/xbox-36...ds-down-to-the/

Lenke til kommentar
To put this in perspective, a total of 25 million original Xboxes were sold during its lifecycle of November 2001 - May, 2005 (roughly three and a half years).

Må sies at 3,5 år er ekstremt kort livssyklus. Xbox 1 var jo helt borte fra butikken allerede ved X360-lanseringen.

 

Tror X360 klarer omtrent det dobbelte, altså rundt 50 millioner.

Lenke til kommentar
Uten at jeg vet vil jeg tro det er fordi det er flere playstation eiere som har ett forhold til Tomb raider enn xbox eiere

 

Har nok også med at 360 eiere faktisk fikk en demo av spillet og derfor visste bedre enn å kjøpe det.

 

 

haha..så sant så sant..:D

 

demoen ga ikkje akkuratt meirsmak, men tomb raider er nå en gang slik...nisjespill på ein måte..

 

Er Tomb Raider et nisjespill nå? Spillserien har vel solgt godt over 20millioner kopier og en gang var Lara å se over absolutt alt i media.

 

 

skulle takast som det var..en spøk;) men likevel mange gode og vittige grunner til at ps3 versjonen selger bedre en x360 utgaven:)

Lenke til kommentar
kostet ikke PS3 $400 før også? Klart det har "null" betydning om de slenger med et spill og en gammel film, men vil ikke majoriteten av folket at prisen skal NED? isteden for bundles som man ikke trenger?

 

Jo. Den har kostet 400 der borte lenge nå.

 

Sony satte faktisk OPP prisene her med de nye bundlene sine. LBP bundelen koster 4500kr på det billigste. I motsetning til MS som tredoblet harddisk størrelsen, la med to nye spill i Lego Indiana Jones og Kung Fu Panda OG satte ned prisene ganske mye. Sony fortjener ikke å selge en eneste maskin slik som de holder på. Særlig med oss i Europa. PS3 koster jo nesten dobbelt her av hva den gjør i Amerika.

Lenke til kommentar
Pacific Rift ja, 1`ern solgte jo veldig bra i og med at det var ein lanseringstittel. Er det kommet noen tall enda på oppfølgeren?

Meget svak start. Ute av topp 40 allerede. Men er vel et spill som kan selge litt på lang sikt. Mulig det greier over 1 million på lang sikt siden det er bundlet.

 

Jeg har forresten sett LBP-bundelen til 3900 kr (husker ikke hvor det var), så det kan være en del å spare hvis man skal ha LBP uansett.

 

Expert.no har nesten doblet prisen på Arcade-bundelen fra 999,- til 1699,- nå...

Lenke til kommentar
Det er et svakt resultat, men føler krise blir for sterkt ord. Men blir spennende å se hvordan det går dette kvartalet og neste nå som finanskrisen har slått inn for fullt.

 

Førstedagssalg-Japan:

 

Animal Crossing: City Folk (Wii) - 170k

Chrono Trigger (DS) - 170k

Gundam vs Gundam (PSP) - 160k

Last Remnant (X360) - 78k

Soccer-tsuku DS: Touch and Direct (DS) - 40k

Prinny (PSP) - 10k

Koihime Musou (PS2) - 10k

 

Regner med X360 igjen selger bedre enn PS3 de nærmeste ukene.

 

hva får deg til å si det?

 

etter denne har PS3:

11/27 Winning Eleven + UEFA Champions League Anniversary Box

 

DSi - 88,843

PSP - 61,226

Wii - 35,298

DSL - 18,580

PS3 - 17,436

X360 - 15,474

PS2 - 5,281

Lenke til kommentar

Da er tallene fra usa 15-22 november klare. (www.vgchartz.com)

xbox 360 har solgt 100.000 mer enn ps3.

I den samme uken i europa solgte 360 også 100.000 flere kopier enn ps3.

 

Tidligere i år dro ps3 innpå jevnt og trutt, men nå er det grisebank.

 

Ikke rart når du må punge ut med 4 laken for å få deg en ps3, da sier det seg selv at ps3 ikke er for hvermansen.

Lenke til kommentar
Eller så er det stae som faen (les arrogante) og tror ting løser seg av seg selv..

 

Eller kanskje de har litt mer rede på sine egne finansplaner enn hva du har? Må folk kule ned litt og ikke gjøre denne tråden til nok en 'sony er arrogante tullinger' tråd. :)

 

hehe, jeg sier ingenting jeg. Vet faktisk ingenting om saken.. Men en plausibel teori er det jo, selv om Jonarvid sin teori sikkert stemmer bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...