Gå til innhold

Zelda Twilght princess for gamecube.


Ninien

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg det i postkassen og har spilt det noen timer til nå, og er utrolig imponert over det lille jeg har sett. Spillet er fengende, lyd effektene bra og stemningen suveren. Lite mer jeg ønsker i et spill iallefall. Det er nok poster om dette spillet fra før, posten er tilrettelagt de som gjerne skulle vurdert gamecube versjonen av dette spillet, gjerne noen korte diskusjoner relatert til denne versjonen også?

-Om det er savn for "standard" kontrollsett eller om det rett og slett er mangelvare på wii eller dårlig råd, men "må ha" Twilight Princess.. så er kanskje gamecube versjonen noe for deg?

 

Vel jeg plasserer meg selv i siste kategorien, har ønsket meg dette spillet siden det ble annonsert, rettere sagt siden gamecube ble lansert og vi fikk se noen få sekunder video av noe som minnet om ocarinas etterfølger.

 

Har testet wii versjonen av dette spillet, og det er rett og slett noe å ønske seg ut fra første inntrykk. Men bunn i grunn er det forskjellige kontrollsett som skiller disse versjonene av spillet. Tar da ikke betrakning mangel på widescreen på gc versjon , da jeg sitter foran en 20" student tv og likefullt stor koser meg :D Er en stor fan av zelda serien, og lot det ikke stoppe meg at jeg ikke fikk råd til wii med det første, for dette spillet hadde jeg forlengst bestemt meg for å ta til anskaffelse.

 

Jeg kommer neppe til å virkelig se de "store forskjellene" før jeg selv anskaffer wii og låner Twilight Princess av en kompis eller tilsvarende. Nå som jeg faktisk har spillet blir det litt "overkill" om du vil, å betale 1000 kroner for 2 spill som egentlig er det samme spillet på mange måter. Da låner jeg heller den andre versjonen for å teste skikkelig til en senere anledning.

 

Vet ikke når jeg skaffer wii, kanskje januar, men aller helst vil jeg holde meg til Metroid kommer ut .. :love:

 

Håper det er noen der ute som som ser på denne posten som informativ og relevant dersom det er vurdert å gå til anskaffelse? Tror selv ikke jeg vil lide alt for stort tap ved å spille denne versjonen av spillet først, har lest flere steder der mange spekulerer i om gamecube versjonen er nedprioritert fra starten av fra nintendo's side og har store mangler i forhold til wii versjonen. Jeg har mine tvil på akkurat det, og tror spillet er vel så underholdene. Let's just say I'll give the game the benefit of the doubt..

 

Et par vedlegg under:

1 stk pent cover og cube og et stk dårlig cybershot kvalitet screenoff..

 

hehe

post-85317-1166124969_thumb.jpg

post-85317-1166124979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet i alle fall hvor jeg skal henge i morgen, nemlig rett utenfor Spiderman i påvente av at GC-versjonen av Zelda kommer til butikken. Er litt i samme situasjon, å kjøpe Wii enda er ikke så aktuelt, det får komme utpå våren (tenker også på å vente ihvertfall til Metroid kommer ;) ). Men det nyeste Zelda-spillet må man jo bare ha...

 

Så vidt jeg vet er det ikke store forskjellene mellom Wii- og GC-versjonen. Det mest påfallende er visst at med Wii-versjonen, så er Link plutselig blitt høyrehendt (antagelig for at det skal passe med den store majoriteten av høyrehendte spillere ;) ). Ellers skal det være nokså likt i grafikkvalitet. Gleder meg uansett! :)

 

Ok, jeg kommer nok ikke til å henge utenfor Spiderman i morgen. I så fall vil nok sjefen min ha et og annet velvalgt å si til meg... ;) Men jeg skal i alle fall sørge for å få tak i en kopi før jeg kommer hjem fra jobb. ;)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er det ikke store forskjellene mellom Wii- og GC-versjonen. Det mest påfallende er visst at med Wii-versjonen, så er Link plutselig blitt høyrehendt (antagelig for at det skal passe med den store majoriteten av høyrehendte spillere ;) ). Ellers skal det være nokså likt i grafikkvalitet. Gleder meg uansett! :)

7503765[/snapback]

Hele spillet er speilvendt fra GameCube-versjonen. Det var mye enklere for Nintendo å gjøre det istedet for å gjøre om hele spillet.

Lenke til kommentar

Det er bare det at spillet er speilvendt som er forskjellen ja, det grafiske er nøyaktig det samme i og med at det er ein direkte port med bruk av Wiimoten etc. Så når folk bruker TP som mål på ka Wii kan klare så blir jo det feil ;)

 

Men vi har jo til gode å se Wii bruke sine ekstra hestekrefter. Regner med dette vil komme i større grad når utviklerene har fått giret ned testeperioden for kontrollen i spillene sine :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dro igang Tp nå og er imponert over hvor mye krefter det er i GCen.

Vi snakker muligens om forspilte sjanser her. Hvis jeg husker rett var TP på tegnebordet samtidig med selve GC-konsollen. De valgte derimot å vente med en "voksen" zelda og sendte ut Windwaker basert på cel-shading istedet.

Tror de solgte noen millioner færre GC pga. det. De fleste som jeg kjenner som var ivrige OOT fans hoppet over GC da det ikke kom noe Zelda- oppfølger til konsollen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også tak i Twilight Princess på GC, kom i posten fra www.spelbutikken.se på fredag, men har ikke spilt det noe særlig enda siden det er tiden for den årlige runden med Final Fantasy VII på Playstation. Det lille jeg har sett liker jeg meget godt, men fikk noen umiddelbare og sterke assosiasjoner til to andre spill... Musikken og lydene minnet meg masse om FF IX, men grafikken og fargene minnet meg om FF X. Jeg synes nå det bare er en opptur siden jeg er uberfan av FF serien. Noen andre som har merket seg det samme?

Lenke til kommentar
Jeg fikk også tak i Twilight Princess på GC, kom i posten fra www.spelbutikken.se på fredag, men har ikke spilt det noe særlig enda siden det er tiden for den årlige runden med Final Fantasy VII på Playstation. Det lille jeg har sett liker jeg meget godt, men fikk noen umiddelbare og sterke assosiasjoner til to andre spill... Musikken og lydene minnet meg masse om FF IX, men grafikken og fargene minnet meg om FF X. Jeg synes nå det bare er en opptur siden jeg er uberfan av FF serien. Noen andre som har merket seg det samme?

7574385[/snapback]

 

Det er jo kjempeflott om musikken og lydene assosieres med FF. Jeg venter med anskaffelse av spillet til jeg er ferdig med romjulsLAN. :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har også skaffet meg GC-versjonen. Fint og gi Gamecube et siste farvel med kanskje det beste spillet konsollen har å by på...

En ting som er verdt å nevne er at man i GC-versjonen kan styre kameraet (høyre analog). Tatt i betraktning pris og foreløpig spillutvalg på Wii anbefaler jeg heller GC-versjonen for de som allerede har en Gamecube liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...