Gå til innhold

Lefdals 150% finnerlønnsbløff?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha ja, mye roting her nå, får håpe jeg ikke roter mer når jeg skal handle, ellers ville jeg ikke spare noe. :wee:

 

Men jeg håper at Lefdal fortsetter med dette, typisk at når jeg finner ut slike ting, så slutter de med det.

7546252[/snapback]

 

hehe ja, hadde vært artig om du gikk å kjøpte den dyreste plasma/lcd tven du kunne finne og tok turen till lefdal og ville ha mellomlegget =)

du kan no sikkert leite litt rundt, det ser no ut til at folk ikke har problemer med å finne varene billigere andre plasser, lykke til

Lenke til kommentar

Fint at det løste seg for trådstarter. :)

 

Hadde forresten en kunde i butikken jeg jobber i, han var interessert i et produkt som kostet 1799 kr. Så gikk han til Lefdal like ved, for å se hvilken pris de hadde. De hadde produktet til 2495 kr. Så fortalte han dem hvilken pris vi hadde, og lurte på om han kunne få en bedre pris hos de. (Han visste nok ikke om finnerlønnen deres). De trodde visstnok ikke på han, så han ble sur og gikk og kjøpte produktet hos meg. :yes:

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Jeg tok da turen ut på flexi data og fikk dette skriftlig av de som jobber der, med dato og stempel.

 

Dro så tilbake til Lefdal, men de ville likevel ikke gi seg. De mente at butikker som feks nevnte flexi data og datakjeden kun var nettbutikker da de hadde priser på alle produkter på nett.

 

Etter 15 nye minutter med diskusjon fikk jeg omsider utbetalt denne finnerlønnen.

 

 

7544773[/snapback]

 

Hvorfor kjøpte du ikke på flexi data når det var tydelig at de var mye mer service innstilt? Synes du burde vurdere å handle hos flexi heller, de har tydeligvis bedre priser og service, spesielt siden du allikevel bruker tiden deres.

7545584[/snapback]

 

Jeg handler alltid på flexi data pga verdens beste service, men denne ene gangen ble det handlet på lefdal fordi jeg rett og slett ikke hadde mulighet til å vente til dagen etter med å få varene utlevert. Dette pga gavene skulle videre med posten, og må da holde meg til deres frister for at det skal komme fram til jul.

Lenke til kommentar
elkjøp sverger jo å selge nintendo wii billigere enn alle andre... noe for dere finnerlønn-folka? eller mulig det ikke gjelder alle produkter :hmm:

7546871[/snapback]

 

De satte opp prisen på wii til 2700,- på Carl Berner og 2990,- et annet sted i Norge som jeg ikke husker hvor var... Det kommer nok butikker som selger denne en del billigere iløpet av 30 dager. Om jeg har forstått rett kan jeg da komme tilbake til Elkjøp og si at jeg har funnet den billigere og dermed kreve mellomlegget?

Lenke til kommentar
Det er nemlig slik at lefdal har et sortiment som ingen andre har.

7535873[/snapback]

 

Kan du dokumentere denne relativt håpløse påstanden? Eller tror du lefdal står og lager produktene de selger på lageret?

 

Lefdal er ikke akkurat Ikea heller.

7539385[/snapback]

Nei, Lefdal er ikke Ikea. Det skal mye til for at Lefdal matcher Ikeas service og ærlighet. Ikea har aldri laget maken til sleipe salgstriks som Lefdal gjør og som de har fått påpakning på flere ganger av forbukerrådet.

Jeg regner med at du snart få en kjempe reklame i posten fra Lefdal hvor det står "JANUARFEST" eller lignende og som assosieres til januarsalget.

Lenke til kommentar
elkjøp sverger jo å selge nintendo wii billigere enn alle andre... noe for dere finnerlønn-folka? eller mulig det ikke gjelder alle produkter :hmm:

7546871[/snapback]

 

De satte opp prisen på wii til 2700,- på Carl Berner og 2990,- et annet sted i Norge som jeg ikke husker hvor var... Det kommer nok butikker som selger denne en del billigere iløpet av 30 dager. Om jeg har forstått rett kan jeg da komme tilbake til Elkjøp og si at jeg har funnet den billigere og dermed kreve mellomlegget?

7547606[/snapback]

 

 

Problemet er at butikkene som selger disse produktene må ha produktet tilgjengelig på lager for at "prisgarantien" skal gjelde. Så de butikkene som er så heldige å ha noen få prod. inne kan sette prisen omtrent til det de ønsker. Og tro meg, til 2499 og 2799 tjener ikke butikkene en eneste krone. Derimot taper de rimelig mye, og håper å tjene det inn igjen ved salg av spill, tilbehør osv osv

Lenke til kommentar
Kan jeg komme med et tips? Du trenger ikke kjøpe produktet først. Si ifra om prisen før du kjøper så setter de ned prisen med en gang. Da slipper du tullet med å kjøpe for så å  gå inn igjen og få tilbake penger.. men men

7549015[/snapback]

 

Som nevnt før så vil en i dette tilfellet bare få lik pris som den andre butikken har, og ikke de 50% ekstra i avslag.

Lenke til kommentar
Problemet er at butikkene som selger disse produktene må ha produktet tilgjengelig på lager for at "prisgarantien" skal gjelde. Så de butikkene som er så heldige å ha noen få prod. inne kan sette prisen omtrent til det de ønsker. Og tro meg, til 2499 og 2799 tjener ikke butikkene en eneste krone. Derimot taper de rimelig mye, og håper å tjene det inn igjen ved salg av spill, tilbehør osv osv

7549030[/snapback]

 

Dette er feil.

De tapte på det da de solgte den for 1995, men nå tjener de ca. 400 pr enhet.

 

Iløpet av 30 dager fra igår vil dette være lagervare og i tillegg vil man kunne finne butikker som selger den for mindre. Det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar

Nei, Lefdal er ikke Ikea. Det skal mye til for at Lefdal matcher Ikeas service og ærlighet. Ikea har aldri laget maken til sleipe salgstriks som Lefdal gjør og som de har fått påpakning på flere ganger av forbukerrådet.

Jeg regner med at du snart få en kjempe reklame i posten fra Lefdal hvor det står "JANUARFEST"  eller lignende og som assosieres til januarsalget.

 

 

Tror du må ha mistforstått innlegget mitt ganske grundig. Det du tar opp har ingen ting med denne tråden å gjøre, og er en total avsporing. Ikea selger utelukkende produkter du ikke finner andre steder, derfor ville en prisgaranti hos Ikea være meningsløs. Lefdal derimot produserer ikke varer selv. At det finnes enkelte produkter som Lefdal er alene om å føre i Norge kan så være, men å derfra konkludere med at "det er ren lotto" å finne varer på lefdal som andre fører er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Det er nemlig slik at lefdal har et sortiment som ingen andre har.

7535873[/snapback]

 

Kan du dokumentere denne relativt håpløse påstanden? Eller tror du lefdal står og lager produktene de selger på lageret?

 

Lefdal er ikke akkurat Ikea heller.

7539385[/snapback]

Nei, Lefdal er ikke Ikea. Det skal mye til for at Lefdal matcher Ikeas service og ærlighet. Ikea har aldri laget maken til sleipe salgstriks som Lefdal gjør og som de har fått påpakning på flere ganger av forbukerrådet.

Jeg regner med at du snart få en kjempe reklame i posten fra Lefdal hvor det står "JANUARFEST" eller lignende og som assosieres til januarsalget.

7548339[/snapback]

 

 

Man kan ikke sammenligne det å returnere en planke etter 30+ dager med å returnere en pc 30+ dager! En planke blir ikke utdatert ("Halloen denne planken begynner å bli fuktig"!). Jeg syntes personling IKEA har god service, men det skal da bare mangle at man får 'tilgode' det beløpet man har betalt dersom man returnerer en vare som ny, med full pakke. Det gjør man faktisk også på Elkjøp og Lefdal innen 30 dager.

Lenke til kommentar
Siden det er snakk om elkjøp her inne også så kan jeg tipse dere om at de selger juletre i år, og når julen er over er en fortsatt innenfor 30 dagers returrett, så hvorfor ikke levere inn igjen juletreet og få igjen pengene;)

7553213[/snapback]

 

Varen må returneres slik som den ble utlevert? Er det ikke sånn det fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...