Gå til innhold

Lefdals 150% finnerlønnsbløff?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"hvis du ikke er fornøyd med varen" tilsier at du har testet den.

7553559[/snapback]

 

Jeg kan ikke teste et produkt og levere det tilbake som en vissen gren liksom..

7553575[/snapback]

 

Det kan du godt gjøre, men hvis du skal det vil bilen din være full av barnåler etterpå, og det gidder du ikke! :D

Lenke til kommentar

Poenget mitt var vel at Elkjøp har sagt at de skal selge WII billigere enn Expert, og at man derfor Altid vil få WII'en billigere hos Expert enn hos Elkjøp. Elkjøp informerte forøvrig om at de ville legge seg på 2200kroner for Nintendo wii (i alle fall på steinkjer).

 

Dette betyr jo at hvis Expert legger seg på 2599kr, og man kommer med bevis på at elkjøp har den til 2200, vil man spare en god del 100-lapper...?

 

Edit: bytt ut Expert med for eksempel Lefdal. aner ikke om expert har prisgaranti :!:

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar
Kan du dokumentere denne relativt håpløse påstanden? Eller tror du lefdal står og lager produktene de selger på lageret?
At det finnes enkelte produkter som Lefdal er alene om å føre i Norge kan så være, men å derfra konkludere med at "det er ren lotto" å finne varer på lefdal som andre fører er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Du bør kanskje prøve å jekke ned den frekke tonen litt?

 

Før du bemerker at andres påstander er "det tåpeligste" du har hørt og "håpløse", så bør du kanskje inneha noen faktakunnskaper om hvordan ting fungerer i salgsbransjen?

 

Større kjeder som Lefdal og Elkjøp har avtaler med blant annet Canon, om at f.eks et kamera kan få en bitteliten designforskjell (annen farge på "på"-knappen f.eks) og dermed et annet produktnavn. Dette kameraet selges utelukkende av den aktuelle kjeden, og kan derfor ikke sammenlignes med noen produkter hos noen andre, ettersom det ikke er samme produktnavn. I praksis er det nøyaktig samme produkt, men pga. en bitteliten forskjell og et annet navn kan Lefdal/Elkjøp påstå at det er et annet produkt.

 

Et eksempel er f.eks MV-serien til Canon. Det har eksistert modeller som MV601 (og MV901 tror jeg også eksisterer) som er nøyaktig like MV600 og MV900, men med noe forskjell i fargen et eller annet sted. Disse har kun blitt solgt hos Elkjøp og står ikke engang oppført i Canon sin produktkatalog.

 

Jeg jobber i fotobransjen, og vet litt om hvordan disse tingene fungerer.

Lenke til kommentar
@afseth:

 

Det er riktig det du sier der.

 

Vet det er blitt gjort med HP-laptoper også...

Ukultur IMHO, men om det til slutt blir forbrukeren som tjener på det, er det greit for meg :)

7561260[/snapback]

Kundene tjener ikke på det, fordi det ikke skaper noen reell konkurranse når Elkjøp/Lefdal ikke har noen produkter å konkurrere med på pris.

Lenke til kommentar
Det virker som at 150% finnerlønnen ikke er noe "bløff" allikevel.

Dersom du ikke hadde hatt bein i nesa, så ville du ikke ha fått pengene du hadde krav på. Jeg vil fremdeles karakterisere finnerlønnen som en bløff etter det jeg har lest i denne tråden. Veldige mange i likhet med deg, überGoliath, har måtte krangle for å få 150%. Enkelte har ikke fått det selv om de allerede har kjøpt varen og har med seg gyldig dokumentasjon.

 

Det virker som om de i mange tilfeller gjør alt de kan for å vri seg unna, og at de i enkelte tilfeller er direkte usakelige. Jeg skjønner utrolig godt at de ikke ønsker å betale ut penger til noen de skjønner ene og alene er ute etter å tjene noen raske kroner, men når de har reklamert slik de har gjort må de stå for det. Noe annet vil være ulovlig og svært uprofesionelt.

 

Gratuelerer med pengene du fikk tilbake, überGoliath. Det endte jo opp med at du nesten fikk harddisk-opptakeren gratis. Hehe.

 

God jul! :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Kan du dokumentere denne relativt håpløse påstanden? Eller tror du lefdal står og lager produktene de selger på lageret?
At det finnes enkelte produkter som Lefdal er alene om å føre i Norge kan så være, men å derfra konkludere med at "det er ren lotto" å finne varer på lefdal som andre fører er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Du bør kanskje prøve å jekke ned den frekke tonen litt?

 

Før du bemerker at andres påstander er "det tåpeligste" du har hørt og "håpløse", så bør du kanskje inneha noen faktakunnskaper om hvordan ting fungerer i salgsbransjen?

 

Større kjeder som Lefdal og Elkjøp har avtaler med blant annet Canon, om at f.eks et kamera kan få en bitteliten designforskjell (annen farge på "på"-knappen f.eks) og dermed et annet produktnavn. Dette kameraet selges utelukkende av den aktuelle kjeden, og kan derfor ikke sammenlignes med noen produkter hos noen andre, ettersom det ikke er samme produktnavn. I praksis er det nøyaktig samme produkt, men pga. en bitteliten forskjell og et annet navn kan Lefdal/Elkjøp påstå at det er et annet produkt.

 

Et eksempel er f.eks MV-serien til Canon. Det har eksistert modeller som MV601 (og MV901 tror jeg også eksisterer) som er nøyaktig like MV600 og MV900, men med noe forskjell i fargen et eller annet sted. Disse har kun blitt solgt hos Elkjøp og står ikke engang oppført i Canon sin produktkatalog.

 

Jeg jobber i fotobransjen, og vet litt om hvordan disse tingene fungerer.

7560091[/snapback]

 

Finnerlønnen gjelder om det er tilsvarende vare, altså om kamera er sort hos konkurenter og lilla hos Lefdal, da får du finnerlønn.

 

Eksempler;

 

Om Expert har en lilla ipod til 1799, og Lefdal den samme i sølv til 1999, da får du finnerlønn

 

MEN, om Expert har en siemens oppvaskmaskin i hvit til 4000, og Lefdal har samme maskinen i stål til 5000, da gjelder ikke finnerlønnen. De aller fleste vet at hvitevarer i stål generelt er dyrere enn hvite, også i innkjøp for butikken

 

 

Et eksempel fra virkeligheten: Expert selger en dvd-opptaker fra LG som heter RH188, og Lefdal har en som heter RH188h. De ser tilsynelatende helt like ut, begge har 160gb hdd osv. Ser helt identisk ut!

 

MEN det er en vesentlig forskjell, den som Lefdal har, har hdmi med uppscaling, noe som gjør produktet langt mer verdifult, og opptakeren vil gi betraktelig bedre bilder!

 

Så i dette tilfellet ville ikke finnerlønnen vært gyldig!

 

Slike tilsynelatende små, men vesentlige forskjeller ser ofte ikke forbrukeren!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Jo, all villedende markedsføring er ulovlig. Dersom jeg averterer en vare for 299,- og så kommer du til butikken og jeg sier beklager, den koster 329,-

Kommer litt an på. du kan jo være i en stor kjede som ikke alltid har samme prisene.

Var borti en sak på Rema 1000 Vadsø solgte rundstykker for noen kroner mens det i avisene var avertert for 2 kroner. så kommer det en eldre dame som skal kjøpe disse til 2 kroner. hun kommer til kassen og skal betale og får da 10-15 å betale.

Hopper til slutten.

Dama ringer Hovedkontoret og får beskjed at det gjelder alle butikkene og får de til 2 kroner.

 

Eller det kan være trykkfeil men de fleste skriver med liten skrift at de forbeholder seg mot trykkfeil og liknende.

Lenke til kommentar
Så dette betyr altså, at om du kjøper en ting på lefdal til 100 kr

Også finner du ut at denne varen koster 99kr på komplett, har du rett på 150kr igjen fra lefdal? :D

 

Må testes..

7579074[/snapback]

 

Nei..

 

Hva er 50% av 1 krone? ,50 øre.

 

Du får da mellomlegget (1krone) + 50 øre = 1,50,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...